Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67641 - Krukas vast
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drivemhryz 25-6-2013 14:02 Print topicpost
Posts: 11
Hallo,

Heb een tijdje terug een vast loper gehad. Nadat dit is gebeurd heb ik een heel ander (tweedehands) blok gekocht. Deze heb ik ook weer gemonteerd maar nu zit ik met een probleem. omdat de tapeinden van de cilinder niet al te best meer waren heb ik die er uit gehaald en nieuwe in gezet. toen ik de cilinder er weer op wou zetten zat de krukas vast. ik heb geen idee waarom deze nu vast zit. dit blok is verder ook niet vastgelopen. wie kan me hierbij helpen?

mvg
 

koetjeboe91 25-6-2013 14:19 Print reply

Posts: 2096
voordat je de tapeinde hebt vervangen draaide die toen wel?
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
bennietbeun 25-6-2013 14:50 Print reply
Posts: 817
mechien wel even slim om te melden war voor brommer
 
drivemhryz 25-6-2013 15:07 Print reply
Posts: 11
het gaat om een am6 blok van een yamaha dt.
Kan het zijn omdat het blok een tijd stil heeft gestaan dat hij dan niet meer beweegt?
 
drivemhryz 25-6-2013 15:19 Print reply
Posts: 11
@koetjeboe91 ja dat wel
 
koetjeboe91 25-6-2013 16:10 Print reply

Posts: 2096
probleem is dus ontstaan na de nieuwe tapeinden haal de boel los en alles goed bekijken. het gaat hier om een montage fout
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Aprilia RX 50 2003 25-6-2013 16:51 Print reply

Posts: 6717
als die is gereviceerd even de krukas heen en weer tikken. gewoon aan de ontstekings en koppelingskant slaan met een hamer en centerpunt tot ie vrij komt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-6-2013 17:46 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
als die is gereviceerd even de krukas heen en weer tikken. gewoon aan de ontstekings en koppelingskant slaan met een hamer en centerpunt tot ie vrij komt.



dat is goed ervoor ja

hooguit met n rubberen hamer
 
Aprilia RX 50 2003 25-6-2013 18:09 Print reply

Posts: 6717
kracht komt op de passing tussen krukas en lager.
natuurlijk wel je verstand gebruiken en niet met gigantisch geweld, maar volgens mij is dat wel vanzelfsprekend.

edit: er zit een putje aan beide kanten waar precies een centerpunt in kan (en volgens sommige hanboeken ook hoort), ga je gewoon met een rubber hamer op het draad slaan dan loop je nog steeds kans het te beschadigen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-6-2013 om 18:10 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
koetjeboe91 25-6-2013 18:55 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
kracht komt op de passing tussen krukas en lager.
natuurlijk wel je verstand gebruiken en niet met gigantisch geweld, maar volgens mij is dat wel vanzelfsprekend.

edit: er zit een putje aan beide kanten waar precies een centerpunt in kan (en volgens sommige hanboeken ook hoort), ga je gewoon met een rubber hamer op het draad slaan dan loop je nog steeds kans het te beschadigen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-6-2013 om 18:10 uur.


met een rubberen hamer het draad beschadigen lijkt me sterk.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Aprilia RX 50 2003 25-6-2013 19:16 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]


met een rubberen hamer het draad beschadigen lijkt me sterk.


je zal je verbazen wat ik hier af en toe over de werkbank krijg
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
koetjeboe91 25-6-2013 19:29 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


je zal je verbazen wat ik hier af en toe over de werkbank krijg



dan licht het maar aan de persoon. maar het beste is als je moet slaan moer er op
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
jordi50cc 25-6-2013 21:28 Print reply

Posts: 677
eigenlijks is slaan op een krukas nooit goed
ook niet in de center punten!
die zitten erin om de krukas te balanceren
er zijn speciale tools voor (of zelf maken) om de krukas op
zijn plaats te trekken

dat de krukas vast zit ligt niet aan het monteren van nieuwe
tapeinden of cilinder
zit er toevalig geen langere drijfstang in dat nu de zuiger tegen
de kop aan komt of zit die egt helemaal vast ?


Jordi
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 25-6-2013 22:32 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
eigenlijks is slaan op een krukas nooit goed
ook niet in de center punten!
die zitten erin om de krukas te balanceren
er zijn speciale tools voor (of zelf maken) om de krukas op
zijn plaats te trekken

dat de krukas vast zit ligt niet aan het monteren van nieuwe
tapeinden of cilinder
zit er toevalig geen langere drijfstang in dat nu de zuiger tegen
de kop aan komt of zit die egt helemaal vast ?


Jordi


volgens de manual moet het toch echt.
aftermarket zijn er wel tools gemaakt.
verder met de moer erop heb ik ook genoeg schade zien langskomen.

drijfstangen worden eigenlijk nooit meer vervnagen bij am6 brommers.
is duurder dan een nieuwe as.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 25-6-2013 22:47 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
kracht komt op de passing tussen krukas en lager.
natuurlijk wel je verstand gebruiken en niet met gigantisch geweld, maar volgens mij is dat wel vanzelfsprekend.

edit: er zit een putje aan beide kanten waar precies een centerpunt in kan (en volgens sommige hanboeken ook hoort), ga je gewoon met een rubber hamer op het draad slaan dan loop je nog steeds kans het te beschadigen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-6-2013 om 18:10 uur.


Zou dat puntje niet zijn voor een trekker ?

Hoewel krukaslagers niet van peperkoek zijn gemaakt vinden ze axiale krachten doorgaans niet zo fijn.
 
Aprilia RX 50 2003 25-6-2013 22:49 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Zou dat puntje niet zijn voor een trekker ?

Hoewel krukaslagers niet van peperkoek zijn gemaakt vinden ze axiale krachten doorgaans niet zo fijn.


zijn idd later trekkers voor gemaakt en daar heb ik er ook wel 1 van. maar daar kun je prima gewoon op slaan, zeker voor het op zn plek kloppen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 3495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved