koetjeboe91 |
25-6-2013 14:19 |
Posts: 2096 |
voordat je de tapeinde hebt vervangen draaide die toen wel?
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
bennietbeun |
25-6-2013 14:50 |
Posts: 817 |
mechien wel even slim om te melden war voor brommer
|
|
|
|
drivemhryz |
25-6-2013 15:07 |
Posts: 11 |
het gaat om een am6 blok van een yamaha dt.
Kan het zijn omdat het blok een tijd stil heeft gestaan dat hij dan niet meer beweegt?
|
|
|
|
drivemhryz |
25-6-2013 15:19 |
Posts: 11 |
@koetjeboe91 ja dat wel
|
|
|
|
koetjeboe91 |
25-6-2013 16:10 |
Posts: 2096 |
probleem is dus ontstaan na de nieuwe tapeinden haal de boel los en alles goed bekijken. het gaat hier om een montage fout
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-6-2013 16:51 |
Posts: 6717 |
als die is gereviceerd even de krukas heen en weer tikken. gewoon aan de ontstekings en koppelingskant slaan met een hamer en centerpunt tot ie vrij komt.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-6-2013 17:46 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
als die is gereviceerd even de krukas heen en weer tikken. gewoon aan de ontstekings en koppelingskant slaan met een hamer en centerpunt tot ie vrij komt.
dat is goed ervoor ja
hooguit met n rubberen hamer
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-6-2013 18:09 |
Posts: 6717 |
kracht komt op de passing tussen krukas en lager.
natuurlijk wel je verstand gebruiken en niet met gigantisch geweld, maar volgens mij is dat wel vanzelfsprekend.
edit: er zit een putje aan beide kanten waar precies een centerpunt in kan (en volgens sommige hanboeken ook hoort), ga je gewoon met een rubber hamer op het draad slaan dan loop je nog steeds kans het te beschadigen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-6-2013 om 18:10 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
koetjeboe91 |
25-6-2013 18:55 |
Posts: 2096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
kracht komt op de passing tussen krukas en lager.
natuurlijk wel je verstand gebruiken en niet met gigantisch geweld, maar volgens mij is dat wel vanzelfsprekend.
edit: er zit een putje aan beide kanten waar precies een centerpunt in kan (en volgens sommige hanboeken ook hoort), ga je gewoon met een rubber hamer op het draad slaan dan loop je nog steeds kans het te beschadigen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-6-2013 om 18:10 uur.
met een rubberen hamer het draad beschadigen lijkt me sterk.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-6-2013 19:16 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]
met een rubberen hamer het draad beschadigen lijkt me sterk.
je zal je verbazen wat ik hier af en toe over de werkbank krijg
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
koetjeboe91 |
25-6-2013 19:29 |
Posts: 2096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
je zal je verbazen wat ik hier af en toe over de werkbank krijg
dan licht het maar aan de persoon. maar het beste is als je moet slaan moer er op
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
jordi50cc |
25-6-2013 21:28 |
Posts: 677 |
eigenlijks is slaan op een krukas nooit goed
ook niet in de center punten!
die zitten erin om de krukas te balanceren
er zijn speciale tools voor (of zelf maken) om de krukas op
zijn plaats te trekken
dat de krukas vast zit ligt niet aan het monteren van nieuwe
tapeinden of cilinder
zit er toevalig geen langere drijfstang in dat nu de zuiger tegen
de kop aan komt of zit die egt helemaal vast ?
Jordi
|
|
JST performance |
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-6-2013 22:32 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
eigenlijks is slaan op een krukas nooit goed
ook niet in de center punten!
die zitten erin om de krukas te balanceren
er zijn speciale tools voor (of zelf maken) om de krukas op
zijn plaats te trekken
dat de krukas vast zit ligt niet aan het monteren van nieuwe
tapeinden of cilinder
zit er toevalig geen langere drijfstang in dat nu de zuiger tegen
de kop aan komt of zit die egt helemaal vast ?
Jordi
volgens de manual moet het toch echt.
aftermarket zijn er wel tools gemaakt.
verder met de moer erop heb ik ook genoeg schade zien langskomen.
drijfstangen worden eigenlijk nooit meer vervnagen bij am6 brommers.
is duurder dan een nieuwe as.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
25-6-2013 22:47 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
kracht komt op de passing tussen krukas en lager.
natuurlijk wel je verstand gebruiken en niet met gigantisch geweld, maar volgens mij is dat wel vanzelfsprekend.
edit: er zit een putje aan beide kanten waar precies een centerpunt in kan (en volgens sommige hanboeken ook hoort), ga je gewoon met een rubber hamer op het draad slaan dan loop je nog steeds kans het te beschadigen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-6-2013 om 18:10 uur.
Zou dat puntje niet zijn voor een trekker ?
Hoewel krukaslagers niet van peperkoek zijn gemaakt vinden ze axiale krachten doorgaans niet zo fijn.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-6-2013 22:49 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Zou dat puntje niet zijn voor een trekker ?
Hoewel krukaslagers niet van peperkoek zijn gemaakt vinden ze axiale krachten doorgaans niet zo fijn.
zijn idd later trekkers voor gemaakt en daar heb ik er ook wel 1 van. maar daar kun je prima gewoon op slaan, zeker voor het op zn plek kloppen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|