Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - merkkeuze

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67639 - merkkeuze
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 26-6-2013 21:08 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
als hobby rijder kan alles, ik rijd met een 450 ook tussen dus hobby dat gaat ook prima gewoon kopen wat je mooi vind. en ga eens proef rijden bij een dealen dan heb je een beetje een idee.

Je hoort wel vaak dat je op een 125 het best leert rijden

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 26-6-2013 om 20:59 uur.


een 450 komt in de meeste gangen wel door de bochten heen met z'n koppel, een 125 straft meteen af bij een verkeerde versnelling.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mx-jacob 26-6-2013 21:18 Print reply

Posts: 2938
klopt maar daarom ga je ook eerst een tijdje rommelen op een baan en niet gelijk de eerste keer een wedstrijd in
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
j0ren 26-6-2013 21:31 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


een 450 komt in de meeste gangen wel door de bochten heen met z'n koppel, een 125 straft meteen af bij een verkeerde versnelling.


Een 450 leer je echt niet op rijden, dat ding is jou de baas.
Met een 125 leer je echt de gehele motor te beheersen en bovendien ook om altijd in de goede versnelling enzo te zitten
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
mtx_owned 27-6-2013 1:16 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Een 450 leer je echt niet op rijden, dat ding is jou de baas.
Met een 125 leer je echt de gehele motor te beheersen en bovendien ook om altijd in de goede versnelling enzo te zitten


juist
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
kartmen 27-6-2013 20:17 Print reply
Posts: 6
Dus best een 125 2t ?
 
mx-jacob 27-6-2013 20:26 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kartmen
Dus best een 125 2t ?



als beginner zeker! zit zat vermogen in! ik zou alleen geen 80 uur met een zuiger rijden zo als ik hier eerder lees. Om de 30 is prima bij redelijk rustig gebruik
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
j0ren 27-6-2013 22:14 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



als beginner zeker! zit zat vermogen in! ik zou alleen geen 80 uur met een zuiger rijden zo als ik hier eerder lees. Om de 30 is prima bij redelijk rustig gebruik


Dat ja!

Ik ben ongeveer een jaar geleden ook de cross ingestapt met een CR125 uit 1996 en dat bevalt me prima.
Ik rij op een zware zandbaan ; westerbork maar is prima te doen met een 125 en ik trek hem nog lang niet overal helemaal open.
Je zult zeker 3 jaar, zo niet meer, plezier en genoeg hebben aan een 125.
Onderhoud valt best mee na het eerste jaar. Het eerste jaar ontdek je namelijk elke maand iets wat wel vervangen moet worden, maar als je hem eenmaal in elkaar hebt valt het mee.
Zuiger idd om de 25/30 uur, blokolie 10 uur, en voor de rest gewoon in de gaten houden. Haal trouwens gesmede zuigers ipv gegoten! Dus wiseco/wossner.

Als je het geld hebt dan is een SX125 uit 2007 ofzo erg leuk. Maar verkijk je niet op de kosten, als je 2000 euro te besteden hebt koop dan een motor van niet duurder dan +- 1400, anders kom je niet uit!


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kartmen 28-6-2013 11:36 Print reply
Posts: 6
Oke bedankt hé allemaal voor het advies
 
jordi50cc 28-6-2013 15:31 Print reply

Posts: 677
en heel erg belangrijk na elke keer rijden
je luchtfilter reinigen en opnieuw in de olie
dit geld ook voor de ketting en tandwielen

kapwerk deed mijn broertje altijd met siliconenspray
dan spoel je hem na het rijden zo weer schoon
vergeet niet het afdek kapje op de filter te monteren
bij het afspoelen


 
JST performance
mxbeunking 28-6-2013 17:55 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
en heel erg belangrijk na elke keer rijden
je luchtfilter reinigen en opnieuw in de olie
dit geld ook voor de ketting en tandwielen

kapwerk deed mijn broertje altijd met siliconenspray
dan spoel je hem na het rijden zo weer schoon
vergeet niet het afdek kapje op de filter te monteren
bij het afspoelen




of gewoon je filter erin laten zitten
 
Draaiwerk nodig? = PB

Dit topic is 3263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved