Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - merkkeuze

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67639 - merkkeuze
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jordi50cc 25-6-2013 21:55 Print reply

Posts: 677
een 250cc 2takt is veeeeel sneller dan een 250cc 4takt

lijkt me ook niet zo gek dat is ook de reden
waarom je bij grasbaan met een 250cc 4takt in de 125 klasse
moet rijden

een 4takt is veel duurder in onderhouwd (gaat langer mee)
om de zoveel uur nieuwe zuiger nokkenasketting + nokkenastandwiel
kleppenstellen kleppen reinigen olie filter en de nodige pakkingen
plus slijt controle op andere blok onderdelen

bij een 2takt onderhouwds revisie nieuwe zuiger + naaldlager
pakkingen en olie plus controle op andere onderdelen

ik kan de prijzen wel noemen maar denk dat dit opzich wel
genoeg zegt
als je zelf niet kan sleutelen (behalve een carburateur schoon maken
en een tandwieltje wisselen soort dingen)
zou ik zeker geen 4takt nemen want dat gaat je een hele hoop geld kosten

Jordi



 
JST performance
mx-jacob 25-6-2013 22:00 Print reply

Posts: 2938
valt reuze mee hoor met mijn 450 gaat een zuiger echt wel een tijdje mee hoor... mijn dealer zeg altijd als je vaak de olie en filters vervangt (om de 10uur) kan het echt weel een paar jaartjes mee.

dat is gewoon enduro en cross gebruik dus niet extreem 15 minuten lang in de begrenzer
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
jordi50cc 25-6-2013 22:11 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
valt reuze mee hoor met mijn 450 gaat een zuiger echt wel een tijdje mee hoor... mijn dealer zeg altijd als je vaak de olie en filters vervangt (om de 10uur) kan het echt weel een paar jaartjes mee.

dat is gewoon enduro en cross gebruik dus niet extreem 15 minuten lang in de begrenzer



het ligt er idd wel aan waar die voor gebruikt word
bij redelijk zwaar gebruik word bij 70/80 draai uren het vermogen
van een 4takt hard minder

bij een 2takt is dit soms bij 20/30 draai uur al merkbaar
dat het vermogen onderin hard minder word





Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 25-6-2013 om 22:13 uur.
 
JST performance
mx-jacob 25-6-2013 22:23 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



het ligt er idd wel aan waar die voor gebruikt word
bij redelijk zwaar gebruik word bij 70/80 draai uren het vermogen
van een 4takt hard minder

bij een 2takt is dit soms bij 20/30 draai uur al merkbaar
dat het vermogen onderin hard minder word





Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 25-6-2013 om 22:13 uur.



ja klopt me vorrige ktm 125 was met 20 wel klaar
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
bennietbeun 25-6-2013 22:51 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



ja klopt me vorrige ktm 125 was met 20 wel klaar


hoeft niet zag op youtube een filmpje van een kawasaki kx 125 2003 meende ik die had 125 uur gedraai op 1 zuiger .
en rijd nog steeds
 
jordi50cc 25-6-2013 22:54 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
[...]


hoeft niet zag op youtube een filmpje van een kawasaki kx 125 2003 meende ik die had 125 uur gedraai op 1 zuiger .
en rijd nog steeds


hij zou ook wel blijven lopen maar geeft veel minder vermogen
en de kans op schade is heel groot!
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 25-6-2013 22:57 Print reply

Posts: 6717
is verder ook wel afhankelijk van hoe er gereden wordt. elke dag rustig woon werk verkeer kun je er wel paar honderd uur mee maken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kartmen 26-6-2013 9:04 Print reply
Posts: 6
Dan denk dat ik best voor 125cc 2t zal haan.
Ik heb net mijn 85 cc verkocht (te klein) ik wouw eigenlijk een 250 4t maar ik denk toch dat ik beter een 125 2t neem ik ken namelijk niets van die kleppen enz...
 
theoDT 26-6-2013 17:22 Print reply
Posts: 246
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


je bent al een beste vent als je met een 250 4t uitgespeeld bent op de crossbaan.

dus de baan rond jaagt in de hoogste versnellingen met het gas er vol op.

op t weiland is het idd te weinig.


HEE!
dat hoor ik ook maar van mensen die overgestapt zijn van 250 4t naar 380 2t
dat hij er snel op was naar uitgekeken maarja als je het niet gelooft is het alsnog badass!
 
mx-jacob 26-6-2013 17:33 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theoDT
[...]


HEE!
dat hoor ik ook maar van mensen die overgestapt zijn van 250 4t naar 380 2t
dat hij er snel op was naar uitgekeken maarja als je het niet gelooft is het alsnog badass!



alleen ktm heeft 380 gemaakt toch? dat is alweer een tijd terug dat zijn tement oltimers joh
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
theoDT 26-6-2013 17:44 Print reply
Posts: 246
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



alleen ktm heeft 380 gemaakt toch? dat is alweer een tijd terug dat zijn tement oltimers joh

serieus ik heb nog gefilmt haha
vondt de bocht van de uitlaat zoo DIK he
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://i68.photobucket.com/albums/i19/hawk108/KTM%2520380/KTM380004.jpg&imgrefurl=http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?94603-2001-KTM-380-EXC-Project&h=600&w=800&sz=167&tbnid=dFS4ltG6uC-kVM:&tbnh=107&tbnw=142&zoom=1&usg=__Z4ezhCuKJDAyGlaykN1f6dmebOA=&docid=D2lRInkQx4nh0M&sa=X&ei=EQzLUe6FJYSPO93KgKAC&ved=0CDUQ9QEwAA&dur=984
hij staat ook op kenteken bij die jonge met supermoto velgen en cross!
 
bartbrouwer 26-6-2013 18:52 Print reply
Posts: 529
ik heb een cr125 uit 1986, die zuiger zit er nu 67 uur in en ik merk nog niet echt vermogensverlies, ik rij er ook wel kalm mee.

vorige zuiger zat er 90 uur in
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
mtx_owned 26-6-2013 19:15 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kartmen
Dan denk dat ik best voor 125cc 2t zal haan.
Ik heb net mijn 85 cc verkocht (te klein) ik wouw eigenlijk een 250 4t maar ik denk toch dat ik beter een 125 2t neem ik ken namelijk niets van die kleppen enz...


Verstandige keuze. 2 takt is voor de hobby veel mooier. Onderdelen zijn betaalbaar en het sleutelen is redelijk eenvoudig.

een viertakt kan heel lang heel blijven. Maar zodra het kapot loopt, wat ongetwijfeld een keer gebeurd, gaat het zeker in de papieren lopen.

Je weet nooit wat je koopt, je kan er niet inkijken. Dit geldt in de meeste gevallen, je kunt dus evengoed pech hebben als veel geluk hebben, dit weet je nooit.

Ga je op de baan/circuit rijden is 125cc een hele mooie motor, onderhoud heb je in dat geval hoe dan ook veel. Ga je voor landbouw en zandpaden hobbycross zou ik toch twijfelen over een 250cc tweetakt. 125cc zijn nogal toerenblokjes met licht geconstrueerde onderdelen tbv minder bewegende massa. Ook bij de landbouw/hobbycross niet te schraal afstellen en lange stukken volgas rijden en er dan plotseling vanaf gaan want de kans op een dikke vastloper is dan behoorlijk groot.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
kartmen 26-6-2013 20:51 Print reply
Posts: 6
Ik zou gewoon soms eens op de crossbaan haan en af en toe een wedstrijd bij de vrijetijdsrijders rijden
 
mx-jacob 26-6-2013 20:58 Print reply

Posts: 2938
als hobby rijder kan alles, ik rijd met een 450 ook tussen dus hobby dat gaat ook prima gewoon kopen wat je mooi vind. en ga eens proef rijden bij een dealen dan heb je een beetje een idee.

Je hoort wel vaak dat je op een 125 het best leert rijden

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 26-6-2013 om 20:59 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam

Dit topic is 3270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved