jordi50cc |
25-6-2013 21:55 |
Posts: 677 |
een 250cc 2takt is veeeeel sneller dan een 250cc 4takt
lijkt me ook niet zo gek dat is ook de reden
waarom je bij grasbaan met een 250cc 4takt in de 125 klasse
moet rijden
een 4takt is veel duurder in onderhouwd (gaat langer mee)
om de zoveel uur nieuwe zuiger nokkenasketting + nokkenastandwiel
kleppenstellen kleppen reinigen olie filter en de nodige pakkingen
plus slijt controle op andere blok onderdelen
bij een 2takt onderhouwds revisie nieuwe zuiger + naaldlager
pakkingen en olie plus controle op andere onderdelen
ik kan de prijzen wel noemen maar denk dat dit opzich wel
genoeg zegt
als je zelf niet kan sleutelen (behalve een carburateur schoon maken
en een tandwieltje wisselen soort dingen)
zou ik zeker geen 4takt nemen want dat gaat je een hele hoop geld kosten
Jordi
|
|
JST performance |
|
mx-jacob |
25-6-2013 22:00 |
Posts: 2938 |
valt reuze mee hoor met mijn 450 gaat een zuiger echt wel een tijdje mee hoor... mijn dealer zeg altijd als je vaak de olie en filters vervangt (om de 10uur) kan het echt weel een paar jaartjes mee.
dat is gewoon enduro en cross gebruik dus niet extreem 15 minuten lang in de begrenzer
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
jordi50cc |
25-6-2013 22:11 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
valt reuze mee hoor met mijn 450 gaat een zuiger echt wel een tijdje mee hoor... mijn dealer zeg altijd als je vaak de olie en filters vervangt (om de 10uur) kan het echt weel een paar jaartjes mee.
dat is gewoon enduro en cross gebruik dus niet extreem 15 minuten lang in de begrenzer
het ligt er idd wel aan waar die voor gebruikt word
bij redelijk zwaar gebruik word bij 70/80 draai uren het vermogen
van een 4takt hard minder
bij een 2takt is dit soms bij 20/30 draai uur al merkbaar
dat het vermogen onderin hard minder word
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 25-6-2013 om 22:13 uur.
|
|
JST performance |
|
mx-jacob |
25-6-2013 22:23 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
het ligt er idd wel aan waar die voor gebruikt word
bij redelijk zwaar gebruik word bij 70/80 draai uren het vermogen
van een 4takt hard minder
bij een 2takt is dit soms bij 20/30 draai uur al merkbaar
dat het vermogen onderin hard minder word
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 25-6-2013 om 22:13 uur.
ja klopt me vorrige ktm 125 was met 20 wel klaar
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
bennietbeun |
25-6-2013 22:51 |
Posts: 817 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
ja klopt me vorrige ktm 125 was met 20 wel klaar
hoeft niet zag op youtube een filmpje van een kawasaki kx 125 2003 meende ik die had 125 uur gedraai op 1 zuiger .
en rijd nog steeds
|
|
|
|
jordi50cc |
25-6-2013 22:54 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
[...]
hoeft niet zag op youtube een filmpje van een kawasaki kx 125 2003 meende ik die had 125 uur gedraai op 1 zuiger .
en rijd nog steeds
hij zou ook wel blijven lopen maar geeft veel minder vermogen
en de kans op schade is heel groot!
|
|
JST performance |
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-6-2013 22:57 |
Posts: 6717 |
is verder ook wel afhankelijk van hoe er gereden wordt. elke dag rustig woon werk verkeer kun je er wel paar honderd uur mee maken.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kartmen |
26-6-2013 9:04 |
Posts: 6 |
Dan denk dat ik best voor 125cc 2t zal haan.
Ik heb net mijn 85 cc verkocht (te klein) ik wouw eigenlijk een 250 4t maar ik denk toch dat ik beter een 125 2t neem ik ken namelijk niets van die kleppen enz...
|
|
|
|
theoDT |
26-6-2013 17:22 |
Posts: 246 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
je bent al een beste vent als je met een 250 4t uitgespeeld bent op de crossbaan.
dus de baan rond jaagt in de hoogste versnellingen met het gas er vol op.
op t weiland is het idd te weinig.
HEE!
dat hoor ik ook maar van mensen die overgestapt zijn van 250 4t naar 380 2t
dat hij er snel op was naar uitgekeken maarja als je het niet gelooft is het alsnog badass!
|
|
|
|
mx-jacob |
26-6-2013 17:33 |
|
theoDT |
26-6-2013 17:44 |
Posts: 246 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
alleen ktm heeft 380 gemaakt toch? dat is alweer een tijd terug dat zijn tement oltimers joh
serieus ik heb nog gefilmt haha
vondt de bocht van de uitlaat zoo DIK he
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://i68.photobucket.com/albums/i19/hawk108/KTM%2520380/KTM380004.jpg&imgrefurl=http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?94603-2001-KTM-380-EXC-Project&h=600&w=800&sz=167&tbnid=dFS4ltG6uC-kVM:&tbnh=107&tbnw=142&zoom=1&usg=__Z4ezhCuKJDAyGlaykN1f6dmebOA=&docid=D2lRInkQx4nh0M&sa=X&ei=EQzLUe6FJYSPO93KgKAC&ved=0CDUQ9QEwAA&dur=984
hij staat ook op kenteken bij die jonge met supermoto velgen en cross!
|
|
|
|
bartbrouwer |
26-6-2013 18:52 |
Posts: 529 |
ik heb een cr125 uit 1986, die zuiger zit er nu 67 uur in en ik merk nog niet echt vermogensverlies, ik rij er ook wel kalm mee.
vorige zuiger zat er 90 uur in
|
|
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125 |
|
mtx_owned |
26-6-2013 19:15 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kartmen
Dan denk dat ik best voor 125cc 2t zal haan.
Ik heb net mijn 85 cc verkocht (te klein) ik wouw eigenlijk een 250 4t maar ik denk toch dat ik beter een 125 2t neem ik ken namelijk niets van die kleppen enz...
Verstandige keuze. 2 takt is voor de hobby veel mooier. Onderdelen zijn betaalbaar en het sleutelen is redelijk eenvoudig.
een viertakt kan heel lang heel blijven. Maar zodra het kapot loopt, wat ongetwijfeld een keer gebeurd, gaat het zeker in de papieren lopen.
Je weet nooit wat je koopt, je kan er niet inkijken. Dit geldt in de meeste gevallen, je kunt dus evengoed pech hebben als veel geluk hebben, dit weet je nooit.
Ga je op de baan/circuit rijden is 125cc een hele mooie motor, onderhoud heb je in dat geval hoe dan ook veel. Ga je voor landbouw en zandpaden hobbycross zou ik toch twijfelen over een 250cc tweetakt. 125cc zijn nogal toerenblokjes met licht geconstrueerde onderdelen tbv minder bewegende massa. Ook bij de landbouw/hobbycross niet te schraal afstellen en lange stukken volgas rijden en er dan plotseling vanaf gaan want de kans op een dikke vastloper is dan behoorlijk groot.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
kartmen |
26-6-2013 20:51 |
Posts: 6 |
Ik zou gewoon soms eens op de crossbaan haan en af en toe een wedstrijd bij de vrijetijdsrijders rijden
|
|
|
|
mx-jacob |
26-6-2013 20:58 |
Posts: 2938 |
als hobby rijder kan alles, ik rijd met een 450 ook tussen dus hobby dat gaat ook prima gewoon kopen wat je mooi vind. en ga eens proef rijden bij een dealen dan heb je een beetje een idee.
Je hoort wel vaak dat je op een 125 het best leert rijden
Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 26-6-2013 om 20:59 uur.
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|