Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinderkop Athena 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 502 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67630 - Cilinderkop Athena 125
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Audioholic 22-6-2013 16:30 Print topicpost
Posts: 330
nouja, ik heb dus in mijn vorige topic mijn mb weer in orde gekregen, dus ik dacht, ik ga m tunen! naja, tunen, heb wel nagedacht over hoe en wat

heb ook besloten om alleen de uitlaat 0.9 mm omhoog te gooien,alleen heb nu dus een probleen met compressieverhoudingen en blabla

ik rij nu zonder koppakking(beide vlakken mooi vlak,lekt niet), met een squish van 1.2 mm.alleen hij mist koppel,en sputtert veel.powerband is ook niet veel bijzoners overigens


wat voor een squish moet ik aanhouden?
hoe breed moet de squishband zijn?
hoe diep moet de binnenste holling liggen?


heb zitten googlen maar ik word er niet wijs uit

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 22-6-2013 om 16:33 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)

drestar 22-6-2013 18:31 Print reply

Posts: 631
ik rijd ook met een 125cc athena op mijn mt, en heb een squish van 0,9 , heb heel veel koppel en sputterd niet ofzo,heeft erg veel kracht,maar alleen mijn koppeling slipt enorm,vooral als ik gas bij geef en in hogere toeren kom..maar heb vandaag de platen eruit gehaald en die zien er niet echt erg versleten uit maar wel een beetje, maar denk meer dat het aan m'n drukveren ligt, ga dus stuggere veren bestellen en voor de zekerheid ook nieuwe koppelingsplaten
 
De Schout 22-6-2013 19:05 Print reply
Posts: 5327
als ik het zo lees zou ik zeggen: zorg eerst eens dat je carburateur afstelling in orde is.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Audioholic 22-6-2013 19:18 Print reply
Posts: 330
carburateurafstelling is niks mis mee, staat gewoon goed


hier filmpje, met slippende koppeling,en hoop gekut tijdens filmen(schakelt moeilijk met 1 hand )

http://www.youtube.c...amp;feature=youtu.be

edit : oja, kmteller wijkt ong 10 km af, zit een kleiner wiel in dan ori

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 22-6-2013 om 19:24 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
kenny77 22-6-2013 22:23 Print reply

Posts: 29286
Waarom alleen de uitlaatpoort 0,9mm omhoog?
 
Audioholic 22-6-2013 22:43 Print reply
Posts: 330
piekerige powerband + meer toeren, en een klein dipje voor het vermogen, vind ik fijn,vraag me niet waarom

was er van bewust dat ik koppel kwijtraakte, maar met een cilinderkop die veel te hoge compressie had, liep die nog beter terwijl die er op los pingelde

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 22-6-2013 om 22:44 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Derbi-Olaf 22-6-2013 22:46 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
piekerige powerband + meer toeren, en een klein dipje voor het vermogen, vind ik fijn,vraag me niet waarom

was er van bewust dat ik koppel kwijtraakte, maar met een cilinderkop die veel te hoge compressie had, liep die nog beter terwijl die er op los pingelde

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 22-6-2013 om 22:44 uur.

en wat voor uitlaat heb je ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Audioholic 22-6-2013 22:51 Print reply
Posts: 330
homoet 110, ingekorte tailpipe omdat hij een keer af was gescheurd

opmaat komt later,

eerst cilinderkop,daarna carb,daarna hpi
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 23-6-2013 0:02 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
homoet 110, ingekorte tailpipe omdat hij een keer af was gescheurd

opmaat komt later,

eerst cilinderkop,daarna carb,daarna hpi



ik zou eerst een opmaat pijp andere ontsteking en grotere carb aanschaffen en daarna pas wat aan je cilinder veranderen



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 23-6-2013 om 1:01 uur.
 
JST performance
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-6-2013 9:41 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



ik zou eerst een opmaat pijp andere ontsteking en grotere carb aanschaffen en daarna pas wat aan je cilinder veranderen



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 23-6-2013 om 1:01 uur.



eerst n opmaat, en dan je cilinder gaan aanpassen?
 
alwin mtx 23-6-2013 11:32 Print reply

Posts: 505
Inderdaad als je dat omdraait ben ik het met je eens.

Met je opmaat berekening zou ik ook gelijk een cilinderkop laten berekenen

Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 23-6-2013 om 11:33 uur.
 
Audioholic 23-6-2013 12:31 Print reply
Posts: 330
zo 123 berekenen/draaien ect heb ik momenteel t budget niet voor, komt er ook nog eens bij dat het mijn daily is

daarom vroeg ik om een richtlijn, zodat ik zelf wat kan proberen te knutselen :P
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 23-6-2013 12:39 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



eerst n opmaat, en dan je cilinder gaan aanpassen?



ja je maakt eerst een wat langere uitlaat die breed bruikbaar is
bij aanpassingen aan de cilinder kun je ook nog wat spelen met
de lengte van de tailpijp

of tunen julie eerst je cilinders en dan pas een uitlaat?
dat is niet de beste manier om te leren tunen hoe weet je dan
de verschillen met wat je aanpast elke kleine aanpassing in de
cilinder moet je testen zo weet je precies bij wat je verandert
de verschillen zijn

tenzij de cilinder egt traag is dan snap ik dat je eerst de cilinder
doet maar zo n athena wil van zichzelf al best wel lopen

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 23-6-2013 om 12:50 uur.
 
JST performance
jordi50cc 23-6-2013 12:42 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
zo 123 berekenen/draaien ect heb ik momenteel t budget niet voor, komt er ook nog eens bij dat het mijn daily is

daarom vroeg ik om een richtlijn, zodat ik zelf wat kan proberen te knutselen :P



snap ik wel het is ook meteen een hoop geld wat je kwijt bent
maar ik zou tog even door sparen om het aan te schaffen
materiaal moet kloppen voor je met de cilinder bezig gaat
 
JST performance
Audioholic 23-6-2013 14:48 Print reply
Posts: 330
ik weet dat er veel meer bij komt kijken, maar wil eerst de cilinderkop in orde hebben zodat ik iig beetje prut heb,en daarna komt de rest, ik ga niet 10 dingen tegelijk veranderen want dan weet ik niet wat ik heb verandert
 
The life is to short to listen to slow music (H)
alwin mtx 23-6-2013 14:54 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



ja je maakt eerst een wat langere uitlaat die breed bruikbaar is
bij aanpassingen aan de cilinder kun je ook nog wat spelen met
de lengte van de tailpijp

of tunen julie eerst je cilinders en dan pas een uitlaat?
dat is niet de beste manier om te leren tunen hoe weet je dan
de verschillen met wat je aanpast elke kleine aanpassing in de
cilinder moet je testen zo weet je precies bij wat je verandert
de verschillen zijn

tenzij de cilinder egt traag is dan snap ik dat je eerst de cilinder
doet maar zo n athena wil van zichzelf al best wel lopen

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 23-6-2013 om 12:50 uur.


Natuurlijk heb je daar wel gelijk in, maar een opmaat uitlaat maken is vrij veel werk. Iets dat je niet iedere week doet zegmaar.

Dus om de moeite te besparen pas je inderdaad eerst je cilinder aan, daarna stuur je de gegevens naar Luc en tada je hebt een perfect presterend motortje.
 

Dit topic is 4267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved