Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Sproeier 140 nog te klein?! NSR70

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67622 - Sproeier 140 nog te klein?! NSR70
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1766 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

isotopia 19-6-2013 15:37 Print topicpost
Posts: 4
Sinds een tijdje hebmik een bakbrommer (3wieler) met een nsr blokje. Frame flink aangepast, nieuw achterwiel, schijfrem en nieuwe achterbrug.
Alleen de afstelling van het blok gaat nog niet zo soepel.
Even wat informatie vooraf. Honda NSR50 met 70cc, 19mm keihin carb en origineel luchtfilter. Nieuwe koppakkingset, zuigerveren in orde, kop gevlakt, uitlaat luchtdicht. Expansieuitlaat waar ik een klein stuk uit het brede deel heb geslepen, anders paste ie niet. Tegendruk al wel iets anders zijn geworden.

Oplopende sproeier maten en ben nu beland bij 140. Terwijl 105-110 logischer zou zijn. Hij maakt bovenin wel makkelijk toeren, tot 8500-9000. Alleen je zou verwachten dat ie zou gan stotteren door een te rijk mengsel met deze sproeiermaat. En onderin gaat ook nog niet optimaal. Gas langzaam opendraaien, dan gaan de toeren wel mee. Maar vanuit stilstand bij geen vermogen en als je in 1x het gas open zet slaat iet af. Behalve als ik de luchtinlaat half met mijn hand afdek.
Hij krijgt dus overal in het bereik nog steeds teveel lucht denk ik. Valse lucht heb ik nergens kunnen ontdekken.
Ontsteking is electronisch (CDI en grondplaat kan maar op 1 stand) dus daar kan ik ook niet zoveel mee. Wie heeft een idee?
 

ikkejw 19-6-2013 16:34 Print reply

Posts: 9886
hoe heb je precies op valse lucht gecontroleerd? de beste manier is door remreiniger of een ander licht ontvlambaar goedje over het inlaattraject te spuiten en te kijken of het toerental verandert.

en je gasnaald en luchtstelschroef, hoe staan die afgesteld?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: isotopia
[...]
Ontsteking is electronisch (CDI en grondplaat kan maar op 1 stand) dus daar kan ik ook niet zoveel mee. Wie heeft een idee?


grondplaat kun je +/-3 graden draaien als het goed is. dat klinkt als weinig maar het verschil in vermogen is nogal groot. zet 'm eens helemaal rechtsom.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
isotopia 19-6-2013 17:00 Print reply
Posts: 4
Valse lucht idd gecontroleerd met remmenreiniger. Luchtschroef 2 slagen uit en statonair een stuk uit. Slag of drie ofzo.

Grondplaatt zit met een paar bouten vast. Bedoel je dat de gaten waardie bouten doorheen zitten ruim zijn waardoor ik de plaat 3 graden kan draaien?

Dat kan ik proberen. Los daarvan. Is 140 of groter als sproeier niet abnormaal?
 
isotopia 19-6-2013 17:01 Print reply
Posts: 4
Valse lucht idd gecontroleerd met remmenreiniger. Luchtschroef 2 slagen uit en statonair een stuk uit. Slag of drie ofzo.

Grondplaatt zit met een paar bouten vast. Bedoel je dat de gaten waardie bouten doorheen zitten ruim zijn waardoor ik de plaat 3 graden kan draaien?

Dat kan ik proberen. Los daarvan. Is 140 of groter als sproeier niet abnormaal?
 
ikkejw 19-6-2013 17:54 Print reply

Posts: 9886
140 is wel wat aan de grote kant ja, zeker met origineel filter. volgens mij had ik 120 ofzo met vergelijkbare setup en powerfilter op een MT.

maar dat zegt natuurlijk niks, sproeiermaat is van heel wat factoren afhankelijk en is daardoor moeilijk te vergelijken. als jouw setup een grote sproeier nodig heeft dan is dat gewoon zo.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
isotopia 20-6-2013 16:47 Print reply
Posts: 4
Ik heb nu een expansie uitlaat erop zitten en ik wil eigenlijk een iets stillere uitlaat. Op dit forum las ik ergens dat die van een MB50 wel goed is bijvoorbeeld deze: http://www.bikescoot...ard-model-zwart.html
Iemand ervaring?
 

Dit topic is 1766 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved