Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nsr raadsel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 679 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67616 - nsr raadsel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR-brakka 16-6-2013 22:24 Print topicpost

Posts: 138
mijn nsr heeft sinds vrijdag een nieuwe zuiger in de 70cc malossi,de cilinderr gepolijst,en was bezig met opnieuw afstellen,nu liep tie vanochtend als een tierelier,khad em af laten koelen en daarna wou ik opniew stukje rijden,rij weg,loopt dan nog goed, trek beetje op en voordat ik de straat uit was houdt ie ineens in, stotterd,valt uit,pakt beetje op,valt weer weg,pruttelt weer en weg wastie.
carb schoongemaakt en blijft hetzelfde,spuuterd beetje valt weg en heb 2 kleine doffe plofjes gehad,en hij rookt meer als normaal!

volgende gedaan:
*carb volledig schoongemaakt(krijgt benzine)21mm dellorto phbg
*kop eraf(zuiger en cilinder waren top,niks mis mee)lagen alleen paar druppels op de zuiger en de kop was vochtig maar dit was echt benzine en geen koelvloeistof??
*bougiekabel stukje ingekort en bougie schoongemaakt(vonkt als een tierelier,mooi blauw!

heeft verder veel compressie,
ik verdenk ontsteking van ze tijd amar is dat zomaar ineens mogelijk?

ALLE TIPS ZIJN WELKOM

alvast bedankt

mvg michael blok

Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 16-6-2013 om 22:24 uur.
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny

kenny77 16-6-2013 22:31 Print reply

Posts: 29286
Ik denk toch de koppakking.
Gezien het meer roken de druppels.

Als het benzine is, dan waren het geen druppels geweest. Water wel gezien het niet mengt. Al kan het ook zijn dat die druppels op de zuiger zijn gevallen met loshalen.

Heb je de kop er al weer op zitten met een nieuwe pakking?

Misschien anders iets met de ontsteking? Verdraaid??
 
NSR-brakka 16-6-2013 22:35 Print reply

Posts: 138
nee kheb echt niks veranderd aan de ontsteking
gebeurde onder het rijden opeens, daarna vette rookpluim,was smorgens nog echt niet
en de kop zelf was ook flink vochtig en rook goed naar benzine
slaat slagen over en kan em niet lopend houden valt dus weg
alleen als ik aanloop en dan bij 5000 toeren pakt ie paar slagen voor en paar seconden en weer weg
koppakking lijkt er goed uit te zien
lijkt wel alsof ie zwaar teveel krijgt of de ontsteking maar daar heb ik nieteens aangezeten
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
jordi50cc 16-6-2013 22:38 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
nee kheb echt niks veranderd aan de ontsteking
gebeurde onder het rijden opeens, daarna vette rookpluim,was smorgens nog echt niet
en de kop zelf was ook flink vochtig en rook goed naar benzine
slaat slagen over en kan em niet lopend houden valt dus weg
alleen als ik aanloop en dan bij 5000 toeren pakt ie paar slagen voor en paar seconden en weer weg
koppakking lijkt er goed uit te zien
lijkt wel alsof ie zwaar teveel krijgt of de ontsteking maar daar heb ik nieteens aangezeten


sluit je membraan nog wel af?

 
JST performance
kenny77 16-6-2013 22:39 Print reply

Posts: 29286
Gezien de rook zou ik toch water verdenken, dan gaat hij ook zo vaag doen.

 
NSR-brakka 16-6-2013 22:41 Print reply

Posts: 138
de klepjes zelf? kheb overal nieuwe pakkingen voor uitgesneden en nog vloeibare loctite pakking tussen membraam en spruitstuk,
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
jordi50cc 16-6-2013 22:44 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
de klepjes zelf? kheb overal nieuwe pakkingen voor uitgesneden en nog vloeibare loctite pakking tussen membraam en spruitstuk,


ja ik bedoel je klepjes zelf mischien is er 1 stuk
of ligt er zelfs af
ik heb het wel eens mee gemaakt met een sprinter
al was dat wel met carbon


idd Kenny water is ook vinest en aangezien
de druppels is dat wel heel verdacht

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 16-6-2013 om 22:45 uur.
 
JST performance
NSR-brakka 16-6-2013 22:50 Print reply

Posts: 138
kheb membraam eraf gehad en zag er mooi uit,klepjes zatten nog mooi strak tegen de rand,
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
NSR-brakka 16-6-2013 22:50 Print reply

Posts: 138
oja de rook stonk ook wat raar

morgen weer verder met detecteren van probleem,ben iig al blij dat me zuiger van 90 euro(org malossi 1e overmaat) niet naar de tyfus is

Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 16-6-2013 om 23:07 uur.
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
jordi50cc 16-6-2013 23:15 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
oja de rook stonk ook wat raar

morgen weer verder met detecteren van probleem,ben iig al blij dat me zuiger van 90 euro(org malossi 1e overmaat) niet naar de tyfus is

Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 16-6-2013 om 23:07 uur.


ik denk tog een water probleem
en als dit egt niet het geval is
kan je krukas kering aan de koppeling kant
er ook wel uit liggen
 
JST performance
NSR-brakka 17-6-2013 0:04 Print reply

Posts: 138
is dit te checken?
als dit het is ,moet dan heel het blok gesplitst worden of hoefk alleen de koppelingskant eraf te halen en zo keerring te vervangen?

Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 17-6-2013 om 0:05 uur.
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
NSR-brakka 17-6-2013 0:08 Print reply

Posts: 138
oja mss handig om te vermelden,khad daarstraks de bougie eruit en spoot wat wd40 erin,en toen lieptie enkele meters redelijk,reageerde ook op gas om daarna weer slagen over te slaan en weer weg te vallen
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
jordi50cc 17-6-2013 0:13 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
oja mss handig om te vermelden,khad daarstraks de bougie eruit en spoot wat wd40 erin,en toen lieptie enkele meters redelijk,reageerde ook op gas om daarna weer slagen over te slaan en weer weg te vallen


hij liep op wd40? vreemd
maar dit kun je wel chekken laat je olie
er maar eens af lopen als dit naar benzine ruikt
weet je genoeg

 
JST performance
jordi50cc 17-6-2013 0:17 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
is dit te checken?
als dit het is ,moet dan heel het blok gesplitst worden of hoefk alleen de koppelingskant eraf te halen en zo keerring te vervangen?

Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 17-6-2013 om 0:05 uur.


koppelings kant eraf dan het krukas tandwiel
en dan proberen of je hem er zo uit kan krijgen
maar eerst zeker weten of dat het wel is

anders moet het blokje open

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 17-6-2013 om 0:18 uur.
 
JST performance
NSR-brakka 17-6-2013 0:20 Print reply

Posts: 138
ok dan heb ik voor morgen weer iets te doen, ontsteking en zuiger/cilinder zijn dan uitgesloten dan zijn de hoofdverdachten ,koppakking of keering
kzal et laten weten,
thnx mensen!
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
NSR-brakka 20-6-2013 8:04 Print reply

Posts: 138
kheb al het koelwater af laten lopen,en toen heel ff gestart en hij deed het,wel met choke en reageerd goed op gas al liep tie niet helemaal lekker,dus nu een nieuwe cilinderpakkingset besteld met voet/kop/uitlaat/inlaat pakkingen,en een nieuw malossi spruitstuk want er was een hoek af bij een boutje,iig niet me keerring,vrijdag komt het spruitstuk binnen en dan gaat alles erop, tot die tijd staat ie lekker te rusten in de schuur

Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 20-6-2013 om 8:08 uur.
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny

Dit topic is 2105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved