Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki TS50X revisie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67614 - Suzuki TS50X revisie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SUZUKI-TSX50 16-6-2013 12:48 Print topicpost
Posts: 19
Beste mensen ,

Ik zou graag mijn Suzuki TS50X willen reviseren aangezien het oude spul schroot is.. Dus nieuwe lagers, keringen olie en pakkingen alsook nieuwe tandwielen en ketting..

Zat te denken aan 50CC snel met een technigas uitlaat en proma demper met originele luchtfilter.

Hij zou ca. 50-60km/u moeten kunnen rijden.

Wat zou ik voor een carb+sproeier moeten gebruiken , en wat is een goede tandwielverhouding ?

Heb inmiddels veel gelezen. Er wordt heel veel over de 70CC gesproken , maar dat gaat mij veel te hard.

Alvast bedankt voor jullie reacties !!




 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-6-2013 13:46 Print reply

Posts: 17929
beter koop je een gietijzeren 70cc met een originele uitlaat en een 12 of 16mm carb.

dan heb je veel trekkracht en een top van rond de 65

een 50cctje trekt net niks vooruit
 
SUZUKI-TSX50 16-6-2013 17:58 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
beter koop je een gietijzeren 70cc met een originele uitlaat en een 12 of 16mm carb.

dan heb je veel trekkracht en een top van rond de 65

een 50cctje trekt net niks vooruit


Bedankt voor je reactie Thijsse..

Maar dat is 't 'm juist.. Bij mij gaat het niet om het trekken en niet voor snelheid..

Het is de bedoeling dat ie net wat harder rijd dan de originele versie.. Dus als ik zo rond de 50-55km/u zit vond ik het prima.
Ik hoef er niet mee te spaaien of straat stenen eruit te trekken HAHAHA.. Tis niet ook voor te crossen , maar gewoon woon-werk verkeer..
 
Ijzeren Rinus 17-6-2013 19:30 Print reply

Posts: 399
heb zelf ook een 50 snel gehad met een 16 mikuni en zon proma pijpje.
ding haalde de tachtig en trok op het achterwiel weg.

zou voor een standaard 50cc gaan waar geen membraam op zit
 
tsx-elite 17-6-2013 21:13 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
heb zelf ook een 50 snel gehad met een 16 mikuni en zon proma pijpje.
ding haalde de tachtig en trok op het achterwiel weg.

zou voor een standaard 50cc gaan waar geen membraam op zit


als je voor blauw kenteken gaat zou ik dat ook doen, ik zeg gewoon gietijzeren 70cctje zoals thijsse zegt, ziet iets meer pit in dus kun je ook laag-toeriger rijden
 
shut up muttley
ts50cc 17-6-2013 22:19 Print reply

Posts: 353
als je het om het trekken gaat kan je ook wel je tandwielverhouding doen dat helpt direct al een bult 12-71 had ik op mn tsx ook 50cc
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
der Chef 17-6-2013 22:46 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
als je het om het trekken gaat kan je ook wel je tandwielverhouding doen dat helpt direct al een bult 12-71 had ik op mn tsx ook 50cc

En na 1 seconde alweer schakelen naar de 2e versnelling.. daar trek je niet sneller mee op.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-6-2013 22:48 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
als je het om het trekken gaat kan je ook wel je tandwielverhouding doen dat helpt direct al een bult 12-71 had ik op mn tsx ook 50cc



En een top van 30... Spannend hoor. Een 50cc komt niet vooruit, beter n trage 70 erop
 
SUZUKI-TSX50 17-6-2013 22:53 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
heb zelf ook een 50 snel gehad met een 16 mikuni en zon proma pijpje.
ding haalde de tachtig en trok op het achterwiel weg.

zou voor een standaard 50cc gaan waar geen membraam op zit


THNX IJzeren Rinus..Dus dan zal die 50 snel met Proma pijp het vast goed gaan doen.. Heb de ori Mikuni 12mm carb..

Nu alleen ff kijken wat een goede sproeier zou zijn ?
En een leuke tandwielverhouding ?

Heb jij zo een idee wat de betere setting zou kunnen zijn voor mijn gewenste snelheid van rond de 50 a 60 km/u..
 
SUZUKI-TSX50 17-6-2013 22:58 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


als je voor blauw kenteken gaat zou ik dat ook doen, ik zeg gewoon gietijzeren 70cctje zoals thijsse zegt, ziet iets meer pit in dus kun je ook laag-toeriger rijden


WHAHAHA.. BEdankt TSX-Elite.. Nou , die snelheid had ik.. Ik werd gvd nog ingehaald door een mountaindingesfiets..

Nee, spaaien en stenen trekken hoeft voor mij niet..

Ik ben niet zo veel eisend...


Het is gewoon voor woon-werkverkeer..

Ik rijd nu tijdelijk op een Honda Scoopy -helemaal ori..
En die haalt zo 50km/u.. No problemo..
En politie controles ? no problemo !!

En daar gaat het mij om !! Niet om hard, niet om heel snel of heel sterk.. Maar een simpelweg iets sneller als de normale snelheid.. ergens rond de 50km/u.. Da's een mooie snelheid !!
 
SUZUKI-TSX50 17-6-2013 23:04 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
als je het om het trekken gaat kan je ook wel je tandwielverhouding doen dat helpt direct al een bult 12-71 had ik op mn tsx ook 50cc


Bedankt voor je reactie TS50CC.. maar ik wil gewoon ff net wat harder rijde. Ca. 50-60km /u iet spannend eigenlijk.. Het is gewoon voor woon-werkverkeer.. En daar zoek ik de beste combi voor om zo te rijden...

 
tsx-elite 18-6-2013 18:49 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SUZUKI-TSX50
[...]


Bedankt voor je reactie TS50CC.. maar ik wil gewoon ff net wat harder rijde. Ca. 50-60km /u iet spannend eigenlijk.. Het is gewoon voor woon-werkverkeer.. En daar zoek ik de beste combi voor om zo te rijden...



voor woon-werkverkeer is een trage 70cc ideaal, gewoon met ori uitlaat en carb, stuk meer pit als een 50cctje. bij de 70cc hoef je niet de hele tijd aan het gas te hangen als iets harder wilt
 
shut up muttley
Silvo-TSX 19-6-2013 11:28 Print reply

Posts: 300
Ik rijd zelf met een 50cc snel cilinder en een x1361x uitlaat, tandwiel verhouding 13-46 en trekt op zich wel lekker. Top zit rond de 75 kmh.
Maar de uitlaat doet het hem toch echt. Maar anders is 70cc wel een goede optie
 
als het regent in mei... dan is april voorbij :)

Dit topic is 1404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved