Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Benzine mengen met 10w40

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67610 - Benzine mengen met 10w40
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17062 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 16-6-2013 18:26 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


is het dan bewezen dat de olie niet goed is? ,waarschijnlijk vind jij het niet goed omdat het van de action is..


Praat niet zo dom man. Action is een heldenwinkel op gebied van gereedschap, remmenreiniger en wd40

De olie voldoet gewoon aan de specificaties dus in dat opzicht kun je het zien als "gewoon" "goed".
Maar wat ik bedoel met "goed" is ook echt GOED. Dus een olie die met kop en schouders boven deze specificaties uitkomt.
Tis maar net hoe je het bekijkt.

@ Cas DT;
Die olie voldoet voor de meeste standaard(!) brommers en niet al te sportieve auto's wel ja. Maar imo niet veel meer dan dat.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
koetjeboe91 16-6-2013 18:32 Print reply

Posts: 2096
olie is en blijft een leuk punt van discussies. mijn advies doe er op wat er op hoort en wat er door de fabrikant word aangeraden. dan zit je nooit verkeert
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
j0ren 16-6-2013 18:35 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
olie is en blijft een leuk punt van discussies. mijn advies doe er op wat er op hoort en wat er door de fabrikant word aangeraden. dan zit je nooit verkeert


Maar het kan altijd beter
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 16-6-2013 19:32 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Praat niet zo dom man. Action is een heldenwinkel op gebied van gereedschap, remmenreiniger en wd40

De olie voldoet gewoon aan de specificaties dus in dat opzicht kun je het zien als "gewoon" "goed".
Maar wat ik bedoel met "goed" is ook echt GOED. Dus een olie die met kop en schouders boven deze specificaties uitkomt.
Tis maar net hoe je het bekijkt.

@ Cas DT;
Die olie voldoet voor de meeste standaard(!) brommers en niet al te sportieve auto's wel ja. Maar imo niet veel meer dan dat.


ach flikker toch op man! heb jij daar dan bewijzen van dat action olie minder goed zou zijn als de gerenommeerde merken?? omdat castrol zich volgens jou al bewezen heeft en je zelf verder niks over action olie weet neem jij maar aan dat de action olie gelijk veel slechter zou zijn.omdat action olie de naam niet heeft.wat een boer niet kent dat eet hij niet! en zo dom ben jij dus ook!!
 
Aprilia RX 50 2003 16-6-2013 19:36 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


ach flikker toch op man! heb jij daar dan bewijzen van dat action olie minder goed zou zijn als de gerenommeerde merken?? omdat castrol zich volgens jou al bewezen heeft en je zelf verder niks over action olie weet neem jij maar aan dat de action olie gelijk veel slechter zou zijn.omdat action olie de naam niet heeft.wat een boer niet kent dat eet hij niet! en zo dom ben jij dus ook!!


ja action olie is van bewezen mindere kwaliteit.

we hebben het hier echter over een std am6 brommertje met wss een std gietijzer cilindertje.
die dingen lopen altijd wel als je maar soort van olie/vettigheid op de wand weet te houden.

dus zolang je maar 2 takt olie hebt die gewoon goed mee verneveld en smeert zit je goed.

dat even wat je cilinder minder lang mee gaat wordt teniet gedaan door het rijgedrag van jonge bestuurders.

volgens mij is 1 dagje ''tantoe stoer'' doen van meer invloed op hoelang de cilinder mee gaat dan welk type olie.

edit: krijg hier regelmatig blokken over de werkbank. sommige weten met de duurste olie een cylinder binnen 10K te vernaggelen.
heb nu een blok liggen van bijna 40K oud wat voor het eerst open gaat en eigenlijk alleen per direct nieuwe krukas lagers en zuigerveertjes nodig heeft. Van een volwassen man die altijd al bij de pomp 2 takt mix tankt.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-6-2013 om 19:47 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
drestar 16-6-2013 19:57 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja action olie is van bewezen mindere kwaliteit.

we hebben het hier echter over een std am6 brommertje met wss een std gietijzer cilindertje.
die dingen lopen altijd wel als je maar soort van olie/vettigheid op de wand weet te houden.

dus zolang je maar 2 takt olie hebt die gewoon goed mee verneveld en smeert zit je goed.

dat even wat je cilinder minder lang mee gaat wordt teniet gedaan door het rijgedrag van jonge bestuurders.

volgens mij is 1 dagje ''tantoe stoer'' doen van meer invloed op hoelang de cilinder mee gaat dan welk type olie.

edit: krijg hier regelmatig blokken over de werkbank. sommige weten met de duurste olie een cylinder binnen 10K te vernaggelen.
heb nu een blok liggen van bijna 40K oud wat voor het eerst open gaat en eigenlijk alleen per direct nieuwe krukas lagers en zuigerveertjes nodig heeft. Van een volwassen man die altijd al bij de pomp 2 takt mix tankt.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-6-2013 om 19:47 uur.


prima. en natuurlijk kun je met elke olie je cilinder vernielen als je er niet goed mee omgaat. maar dan dan ligt het meer aan jezelf als aan de olie die je gebruikt,en j0ren beweerd al gelijk dat action olie de grootste rommel is die er bestaat ,en totaal niet geschikt zou zijn om een 125cc athena mee te rijden.misschien dat hij zelf alles gelijk kapot rijd en daarom dat denkt, maar over het algemeen is elk 2 takt olie als smeermiddel voldoende als je er zelf goed mee omgaat
 
j0ren 16-6-2013 20:43 Print reply

Posts: 1298
Drestar, ik wist niet dat jij zo k****r dom was.
Jij bent typisch een ventje van volgas, of niets.
Ook in het dagelijkst leven.

Ik zeg toch gewoon dat action olie aan de eisen voldoet? En dat merken als eurol, castrol etc gewoon feitelijk beter zijn? Dat is niet te ontkennen.
Bovendien zei ik ook dat action olie prima is voor in een standaard brommer, dus echte troep is het niet.
Ik noem alleen feiten, een fanboy ben ik niet. Ik gebruik kwalitatief goede oliën omdat ik van mijn spullen hou. Jij moet kennelijk skere nederlander uithangen onder het motto; zolang het maar rijd en goedkoop is.

Volgens mij lees je mijn posts niet eens goed door.

Uit je vorige topics viel ook al af te leiden dat je niet al te snugger bent, verre van zelfs. * mompelt iets over 125athena met standaard 80 kop rijden *

Dus hou alsjeblieft je muil dicht als je niet met feiten om kan gaan, jij bent een typische anti-fanboy die gewoon weigert goede en bewezen producten te gebruiken omdat iedereen deze al gebruikt.

Zelf weten, maar ik durf een wedje te leggen dat jouw cilinder niet lang meegaat.

En nu kappen met die onzin, weer ontopic aub.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 16-6-2013 om 20:45 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 16-6-2013 20:46 Print reply

Posts: 29286














:P

Ik gebruik gewoon castrol, geen idee of dat nu echt goed is of niet. Maar het ruikt wel lekker daar gaat het om.
Ooit een keer goedkope 2takt olie erin gegooid, maar dan begint hij te stinken. :(
 
drestar 16-6-2013 20:56 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Drestar, ik wist niet dat jij zo k****r dom was.
Jij bent typisch een ventje van volgas, of niets.
Ook in het dagelijkst leven.

Ik zeg toch gewoon dat action olie aan de eisen voldoet? En dat merken als eurol, castrol etc gewoon feitelijk beter zijn? Dat is niet te ontkennen.
Bovendien zei ik ook dat action olie prima is voor in een standaard brommer, dus echte troep is het niet.
Ik noem alleen feiten, een fanboy ben ik niet. Ik gebruik kwalitatief goede oliën omdat ik van mijn spullen hou. Jij moet kennelijk skere nederlander uithangen onder het motto; zolang het maar rijd en goedkoop is.

Volgens mij lees je mijn posts niet eens goed door.

Uit je vorige topics viel ook al af te leiden dat je niet al te snugger bent, verre van zelfs. * mompelt iets over 125athena met standaard 80 kop rijden *

Dus hou alsjeblieft je muil dicht als je niet met feiten om kan gaan, jij bent een typische anti-fanboy die gewoon weigert goede en bewezen producten te gebruiken omdat iedereen deze al gebruikt.

Zelf weten, maar ik durf een wedje te leggen dat jouw cilinder niet lang meegaat.

En nu kappen met die onzin, weer ontopic aub.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 16-6-2013 om 20:45 uur.


jij bent zelf k***r dom ,met je 16 jaar denk je alles al te weten. maar als je denkt dat je stoer bent dan ga je dat maar bij je ouders thuis doen. vervelend k*t ventje die je bent!! want jij kan zelf niet met feiten komen en alleen maar gelijk zeggen dat het rommel is en niet geschikt zou zijn om een brommer mee te rijden..en nu kom je weer met dat het niet echt troep is. dus je weet het zelf ook niet wat je zegt, dus hou alseblieft zelf je muil lekker dicht!! want ik laat mij door jou niet de les lezen met je ongegronde k*t opmerkingen

Dit bericht is gewijzigd door drestar op 16-6-2013 om 21:03 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-6-2013 21:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


jij bent zelf k***r dom ,met je 16 jaar denk je alles al te weten. maar als je denkt dat je stoer bent dan ga je dat maar bij je ouders thuis doen. vervelend k*t ventje die je bent!! want jij kan zelf niet met feiten komen en alleen maar gelijk zeggen dat het rommel is en niet geschikt zou zijn om een brommer mee te rijden..en nu kom je weer met dat het niet echt troep is. dus je weet het zelf ook niet wat je zegt, dus hou alseblieft zelf je muil lekker dicht!!



Jongens, wat maken jullie t me moeilijk zeg... Joren en drestar, ik vind jullie beiden maar irritant. Maar moet toegeven dat drestar hier toch echt aan het kortste eind trekt. Je argumenten zijn gekopieerd van internet en slaan werkelijk nergens op. Je doet alsof je alles weet en krijgt n carb nog nieteens lekdicht. Hou toch op joh
 
j0ren 16-6-2013 21:02 Print reply

Posts: 1298
Het allerbeste is natuurlijk olie op basis van ricinus ( castor ) Olie. Smeert als de tierelier, word veel mee gereden door die-hard wedstrijd lui.
Nadelen; duur, veel koolstofafzetting bij stationair draaien.

Die lowsmoke en emision toevoegingen in de meeste oliën zijn trouwens ook niet echt bevorderlijk voor je motor.

@ Drestar;
Stel je niet zo aan man.
Ik ben trouwens 17. Ik houd al de hele tijd dezelfde argumenten aan. Als je ergens mensen wil pesten en ongelijkgeven ga je maar stoer doen op de skatebaan bij jou in t dorp ofzo.

Ontopic!

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 16-6-2013 om 21:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 16-6-2013 om 21:07 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 16-6-2013 21:20 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Het allerbeste is natuurlijk olie op basis van ricinus ( castor ) Olie. Smeert als de tierelier, word veel mee gereden door die-hard wedstrijd lui.
Nadelen; duur, veel koolstofafzetting bij stationair draaien.

Die lowsmoke en emision toevoegingen in de meeste oliën zijn trouwens ook niet echt bevorderlijk voor je motor.

@ Drestar;
Stel je niet zo aan man.
Ik ben trouwens 17. Ik houd al de hele tijd dezelfde argumenten aan. Als je ergens mensen wil pesten en ongelijkgeven ga je maar stoer doen op de skatebaan bij jou in t dorp ofzo.

Ontopic!

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 16-6-2013 om 21:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 16-6-2013 om 21:07 uur.


altijd het laatste woord willen hebben? verwend thuis?
en 16 of 17 wat maakt het uit. toen je 15 was op TF was je al irritant genoeg en dat lijkt alleen maar erger geworden,

ik heb zelf ook wel ervaring genoeg met 2 takt motoren ,smering en afstellen want doe ook al jaren aan modelvliegen met verbrandingsmotoren.

en @ thijsse. weet allang wat er aan hand is met mijn 24mm mikuni carburateur. deze lekt niet maar de vlotternaald is niet origineel meer en trouwens nog een hoop andere onderdelen ook niet. maar daar ga ik hier verder ook niet over uitweiden want die carburateur komt wel weer goed,

ik heb vroeger genoeg opgevoerde brommer gereden met allerlij olie door de benzine gemixed en nog nooit problemen daardoor gehad of aanslag aan de zuiger. maar goed als iemand hier beweerd dat er problemen komen met action of andere 2 takt olie te gebruiken dan zal ik ook zo zijn om dat toe te geven als het zover is,

dus als we nu weer on topic kunnen gaan...mij best,
 
j0ren 16-6-2013 21:28 Print reply

Posts: 1298
Dat zeg ik toch gvd niet, dat er problemen van komen? Ik zeg alleen dat de KANS groter is. Je kan toch normaal nederlands lezen?

Tot zover die discussie, ik laat je lekker in je eigen wereldje leven.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
koetjeboe91 16-6-2013 21:30 Print reply

Posts: 2096
de oudere members op dit forum leunen nu achterover en zien een jaarlijks probleem terug keren wat voor een hoop humor levert.


nu terug naar dit topic versnellingsbak olie is voor de versnellingsbak motor olie voor de motor tweetakt olie is voor je tweetakt om in de benzine te doen. voor het type olie vermeld ik je naar de gebruikershandleiding van welke er word aangeraden.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
j0ren 16-6-2013 21:33 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
de oudere members op dit forum leunen nu achterover en zien een jaarlijks probleem terug keren wat voor een hoop humor levert.


nu terug naar dit topic versnellingsbak olie is voor de versnellingsbak motor olie voor de motor tweetakt olie is voor je tweetakt om in de benzine te doen. voor het type olie vermeld ik je naar de gebruikershandleiding van welke er word aangeraden.


Precies. Oh en ik kan er ook om lachen ben dit wel gewend
En nog een kleine toevoeging voor de minder snuggeren onder ons, ahum;
10w40 bijvoorbeeld is te verkrijgen als motor olie én versnellings olie.
Dat houd dus in dat motorolie geschikt is voor het smeren van versnelling en zuigers ( 4 takt ) en dat versnellings olie enkel geschikt is voor jawel; de versnelling!
Kijk dus goed op het flesje.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 16-6-2013 om 21:33 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

Dit topic is 17062 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved