Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Benzine mengen met 10w40

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 824 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67610 - Benzine mengen met 10w40
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-6-2013 22:37 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je doet iets niet goed, je moet de 10W40 in plaats van met benzine met diesel mengen en dat in je AM6 gooien dan doe je het pas echt goed.



je vergeet het scheutje natuurazijn
 
ikkejw 15-6-2013 22:48 Print reply

Posts: 9886
ik heb het serieus een tijdje geprobeerd.

in principe ging het goed, dat wil zeggen de boel was niet vast- of warmgelopen.

na een paar maanden (jaja!), toen ik een stukje plankgas reed op een lange rechte weg, sloeg ie ineens op hol. dat wil zeggen, hij bleef plankgas doorrijden. met het gas dicht en het contact uit!

na die ervaring ben ik weer netjes op mengsmering gaan rijden
 
Preserve nature - Always wear a helmet
drestar 15-6-2013 23:08 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Nee, dat is rommel.
Misschien voor in een tomos voldoende, maar mag zeker niet goed genoemd worden.



mijn mt loopt er anders goed op. en in mijn auto gooi ik 5w40 van de action en rijd er ook goed mee
 
j0ren 15-6-2013 23:20 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


mijn mt loopt er anders goed op. en in mijn auto gooi ik 5w40 van de action en rijd er ook goed mee


Dat het tijdelijk goed loopt zal prima. Ik hoop dat je weet dat sommige dingen ook lange termijn effecten hebben? Zo'n oen ben je toch niet?

action prut olie in een 125cc athena gooien, facking slim enzo.

Edit; ik zal het maar even uitleggen, speciaal voor jou.
Die athena slijt al hard van zichzelf, wil snel warm/vast lopen en de nicasil is ook niet geweldig.
En dan ga jij er slecht smerende olie doorheen flikkeren, waarschijnlijk nog beun afgesteld ook.
jij snappen?

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 15-6-2013 om 23:22 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 15-6-2013 23:21 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Dat het tijdelijk goed loopt zal prima. Ik hoop dat je weet dat sommige dingen ook lange termijn effecten hebben? Zo'n oen ben je toch niet?

action prut olie in een 125cc athena gooien, facking slim enzo.


''Motorolie, van welke kwaliteit dan ook, is een bulk-artikel. Dat wil zeggen, er wordt door de diverse raffinaderijen veel van geproduceerd, en daarna verkocht aan marktpartijen. De specificaties zijn internationaal bekend en worden door laboratoria gecontroleerd. Het product gaat de markt op via diverse verkoopkanalen. Van het pompstation aan de snelweg (hoogste prijs) tot de voordeel drogist (laagste prijs). Het is allemaal exact hetzelfde spul. Dat blijkt na chemische analyse. Het is dus aan de consument om te bepalen wat de waarde van een bekend logo is op een flacon motorolie. Of tewel wat de gek er voor geeft..'''

Het maakt inprincipe niet zo gek veel uit, ze moeten aan bepaalde eisen voldoen. Voor een olie van de Q8, Texaco betaal je mischien nog wel meer terwijl je gedeeltelijk ook voor het merk betaald, nauwelijks voor kwaliteit!

 
j0ren 15-6-2013 23:25 Print reply

Posts: 1298
deels heb je gelijk, maar merendeel niet.
Die olie word gewoon getest aan bepaalde specifiecaties die erg laag zijn. Zodra de olie eraan voldoet word hij goedgekeurd maar dat wil niet zeggen dat het een goede olie is.
Die olie kan voor hetzelfde geld na 2 maanden al zijn smeercapaciteiten verloren zijn. Of een olie van een goed merk smeert gewoon 2x zo goed..

Zeker met een snellere en fragiele cilinder zou ik wat hoogwardig spul erdoorheen gooien.
Eurol, putoline en castrol zijn wel dé merken die zich bewezen hebben.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
RemyH 16-6-2013 2:56 Print reply

Posts: 43
Allemaal duidelijk, gewoon bekende 2takt mengolie kopen dus. Geen supermarkt merk, en al helemaal geen auto motorolie.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je doet iets niet goed, je moet de 10W40 in plaats van met benzine met diesel mengen en dat in je AM6 gooien dan doe je het pas echt goed.


Hier heb ik natuurlijk dus echt helemaal geen zak aan hè, maar dat snap je zelf hopelijk ook nog wel. Ik vraag om advies, niet om afgezeken te worden.
 
Cas DT 16-6-2013 16:19 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren

Zeker met een snellere en fragiele cilinder zou ik wat hoogwardig spul erdoorheen gooien.
Eurol, putoline en castrol zijn wel dé merken die zich bewezen hebben.



Kerel, voor brommertjes voldoet dat spul van de action prima.
En de motorolie van de action voldoet ook prima voor bijna elke auto.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 16-6-2013 16:27 Print reply

Posts: 6717
goedkope 2 takt olie volstaat gewoon.

heb hier destijds een jongen gehad met een am6 blokje met vastgelopen cilinder die er ook 10w40 in goojde. dat scheide zich dus en toen is het brommertje vast genaaid.

ook is het scootertje van me vriendin een keer kapot gelopen omdat er van haar vader perse 10w40 in het olietankje moest. dat kon het oliepompje dus niet verpompen en liep dus ook stuk.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
GRIEVINK 16-6-2013 16:28 Print reply

Posts: 259
hier mengen wij altijd zundappjes en ook nieuwere brommers mee. nooit problemen oid mee gehad.
kan je gewoon bij een avia tankstation kopen

https://www.google.n...252F7118%3B800%3B533

Dit bericht is gewijzigd door yannickgrievink op 16-6-2013 om 16:39 uur.
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
Aprilia RX 50 2003 16-6-2013 16:29 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
ik heb het serieus een tijdje geprobeerd.

in principe ging het goed, dat wil zeggen de boel was niet vast- of warmgelopen.

na een paar maanden (jaja!), toen ik een stukje plankgas reed op een lange rechte weg, sloeg ie ineens op hol. dat wil zeggen, hij bleef plankgas doorrijden. met het gas dicht en het contact uit!

na die ervaring ben ik weer netjes op mengsmering gaan rijden


is als dike drap op je zuigerkopje blijven liggen en gaan gloeien waarschijnlijk. hebben ouderwetse diesels ook wel eens last van

edit: @drestar tussen de duurdere merken en het action spul zit echt wel een wereld van verschil hoor.
zowel aan het scheiden door de tijd als het roken en roeten bij verbranding.

tuurlijk is de betere olie beter voor je cilinder. hij zal gou 28000 km meegaan ipv 25000. bij zwaarder gebruik gaat t wat korter mee, maar jullie zien de verhouding.
nu kosten cilinders vandaag de dag de kop niet. en zit er een prijsverschil van ca 5 euro per liter tussen de olie.

in 25000 km bij 1 op 20 en 1 op 50 smeren kom je dus op een besparing van 125 euro, waar je dus een gloedje nieuwe cilinder voor hebt. voor 125 euro meer kun je ca 3000 km meer rijden op dezelfde cilinder.

zo zie ik het ongeveer bij relatief standard spul.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-6-2013 om 16:37 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PRO TUNING 16-6-2013 17:11 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RemyH
Allemaal duidelijk, gewoon bekende 2takt mengolie kopen dus. Geen supermarkt merk, en al helemaal geen auto motorolie.

[...]


Hier heb ik natuurlijk dus echt helemaal geen zak aan hè, maar dat snap je zelf hopelijk ook nog wel. Ik vraag om advies, niet om afgezeken te worden.



Sorry, ik sleutel nog maar 50 jaar aan competitie 2&4-takt motoren en heb er dus niet zoveel verstand van als jullie
 
drestar 16-6-2013 17:39 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
deels heb je gelijk, maar merendeel niet.
Die olie word gewoon getest aan bepaalde specifiecaties die erg laag zijn. Zodra de olie eraan voldoet word hij goedgekeurd maar dat wil niet zeggen dat het een goede olie is.
Die olie kan voor hetzelfde geld na 2 maanden al zijn smeercapaciteiten verloren zijn. Of een olie van een goed merk smeert gewoon 2x zo goed..

Zeker met een snellere en fragiele cilinder zou ik wat hoogwardig spul erdoorheen gooien.
Eurol, putoline en castrol zijn wel dé merken die zich bewezen hebben.



is het dan bewezen dat de olie niet goed is? ,waarschijnlijk vind jij het niet goed omdat het van de action is..
 
NS1-Whisperer 16-6-2013 18:22 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


is het dan bewezen dat de olie niet goed is? ,waarschijnlijk vind jij het niet goed omdat het van de action is..


Theoretisch gezien is olie van een duurder en bekender merk ook beter.
 
"Risico is extra leven"
jordi50cc 16-6-2013 18:25 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Sorry, ik sleutel nog maar 50 jaar aan competitie 2&4-takt motoren en heb er dus niet zoveel verstand van als jullie



idd Piet ik verbaas me er soms ook over wat
somige mensen wel niet voor onzin uitkramen
niet alleen op dit forum


en over dat motor olie mengen dit werd vroeger
ook een poos gedaan door een oostduits race team
mij lijkt het niet gezond al die kleverige troep
wat overal aankoekt je krijgt dan natuurlijk
wel een heel mooi spoel beeld op je zuiger
maar of het je vermogen ten goede doet
op een brommertje die onder de 16000toeren draait
ik denk van niet


 
JST performance

Dit topic is 17133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved