Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - puch maxi uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67607 - puch maxi uitlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banis97 13-6-2013 20:59 Print topicpost
Posts: 88
Hallo,

Nadat mijn oude uitlaat in is genomen heb ik nu dus een nieuwe uitlaat namelijk een tecno 28mm originele look. Maar met mijn homoet ging ik 60-65 en nu tik ik net de 50 aan. Ik vermoed dat er een prop in die tecno uitlaat zit want hij knijpt echt af op een bepaald aantal toeren, of ligt het gewoon aan de uitlaat zelf? Ook maakt de uitlaat een nog harder geluid dan mijn homoet en ik heb geen zin in nog een boete.
Iemand tips voor deze 2 problemen? (misschien is het wel gewoon een ruk uitlaat en moet ik een andere, maar ik weet het niet)

Bedankt.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

Wouter_DTR 13-6-2013 21:18 Print reply

Posts: 132
Het is niet raar dat een Homoet harder loopt dan een Tecno 28mm pijp. Een Homoet is een expansieuitlaat die kwalitatief en performancewise nogal beter ontwikkeld is.
 
Liever schakelboer dan varionicht
Banis97 13-6-2013 21:46 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wouter_DTR
Het is niet raar dat een Homoet harder loopt dan een Tecno 28mm pijp. Een Homoet is een expansieuitlaat die kwalitatief en performancewise nogal beter ontwikkeld is.


oke maar wat is dan een vergelijkbare pijp met een homoet?
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Banis97 13-6-2013 22:39 Print reply
Posts: 88
is een tecno snake een goeie uitlaat?
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Viertakt 13-6-2013 23:39 Print reply

Posts: 3586
www.puchforum.com/files/faq/uitlaatoverzicht.pdf

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 13-6-2013 om 23:39 uur.
 
Viertakt uber alles.
Banis97 14-6-2013 9:53 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
www.puchforum.com/files/faq/uitlaatoverzicht.pdf

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 13-6-2013 om 23:39 uur.


Ik heb hier al vaak naar gekeken maar ik wordt er niet echt wijzer uit... Misschien weet iemand een goeie uitlaat voor mijn setup waarmee je de 60 haalt??

Mvg,

Daniel
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
der Chef 14-6-2013 10:13 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banis97
[...]


Ik heb hier al vaak naar gekeken maar ik wordt er niet echt wijzer uit... Misschien weet iemand een goeie uitlaat voor mijn setup waarmee je de 60 haalt??

Mvg,

Daniel

rs sigaar met een 28mm bocht.
 
PHB 14-6-2013 10:20 Print reply

Posts: 536
heb je hem afgesteld nadat deze uitlaat er op is gekomen?
 
honda power
Banis97 14-6-2013 10:52 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
heb je hem afgesteld nadat deze uitlaat er op is gekomen?


Jep
maar ik moet er wel bij zeggen dat hij het beste liep op de oude setup ik moest alleen een lagere gasnaaldstand...


Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 14-6-2013 om 10:53 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Banis97 14-6-2013 12:34 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

rs sigaar met een 28mm bocht.


oke top ga ik proberen
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Viertakt 14-6-2013 13:01 Print reply

Posts: 3586
Van een RS sigaar moet je ook niet bijzonder veel verwachten, omdat het gewoon een schottenuitlaat is. Hoewel ze stukken beter zijn dan die technoknetter gevallen, die hebben te dun blik.

Denk ik dat je met een vertanding van 16/45 nog wel 60 kunt halen.
 
Viertakt uber alles.
Banis97 14-6-2013 14:47 Print reply
Posts: 88
hmm ja het maakt mij echt niks wat voor uitlaat het is zolang ik er maar de 60 mee haal (en als hij niet zo duur is als een homoet) het liefst verander ik de vertanding niet want optrekken is zoals bij de meeste puchjes niet al te spectaculair...
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Viertakt 14-6-2013 17:33 Print reply

Posts: 3586
Ach ja, met originele koppeling trok mijn Poeg met 17/45 ook geen frikandel uit de mayo. Nu mijn koppeling aangepast is en pas bij 5.5k toeren aangrijpt is het een heel stuk beter
 
Viertakt uber alles.
PRO TUNING 14-6-2013 19:16 Print reply

Posts: 4000
Proma GP is een goede uitlaat

Puch van zoon van kameraad liep 95 km/u met 2 man met licht getunde 50 cc cilinder - 15 mm Bing en Proma uitlaat
 
Viertakt 14-6-2013 19:57 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Proma GP is een goede uitlaat

Puch van zoon van kameraad liep 95 km/u met 2 man met licht getunde 50 cc cilinder - 15 mm Bing en Proma uitlaat


Achterop de aanhanger zeker
 
Viertakt uber alles.
PRO TUNING 15-6-2013 8:55 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Achterop de aanhanger zeker



Gemeten met de Mazda 6 van zijn oom, dus klopt.
 

Dit topic is 8114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved