Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Scooter met geel kentkeken omkeuren naar blauw kenteken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67606 - Scooter met geel kentkeken omkeuren...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 24965 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vanhoof 13-6-2013 17:20 Print topicpost
Posts: 11
Hallo,
Ik heb een vespa piaggio lx50 4t kenteken; fx2 42D

Alles werkt volledig naar behoren, de banden, de remmen, knipperlichten, groot licht, klein licht. alles is goed.

Mijn vraag is, wat zijn de stappen die ik moet doorlopen om de scooter om te laten keuren naar een scooter met blauw kenteken en is dit de moeite waard?

Dit bericht is gewijzigd door vanhoof op 13-6-2013 om 17:21 uur.
 

Wouter_DTR 13-6-2013 17:24 Print reply

Posts: 132
Hij moet dan aan alle regels voldoen van het RDW voor snorfietsen en herkeurd worden. Kost 150 euro meen ik. Nieuw kenteken kost je er nog eens 30 overheen. Op de website http://www.RDW.nl staat meer info.
 
Liever schakelboer dan varionicht
vanhoof 13-6-2013 17:27 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wouter_DTR
Hij moet dan aan alle regels voldoen van het RDW voor snorfietsen en herkeurd worden. Kost 150 euro meen ik. Nieuw kenteken kost je er nog eens 30 overheen. Op de website http://www.RDW.nl staat meer info.


bedankt voor de info, op welke manier kan ik deze scooter het makkelijkst begrenzen? is het mogelijk d.m.v. de bobine/cdi te vervangen?
 
st.nyksterdriver 13-6-2013 17:55 Print reply
Posts: 3376
is zou een ring in je carbutateur doen zodat je niet meer gas kan geven
 
Tiess 13-6-2013 18:41 Print reply

Posts: 169
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanhoof
[...]


bedankt voor de info, op welke manier kan ik deze scooter het makkelijkst begrenzen? is het mogelijk d.m.v. de bobine/cdi te vervangen?



Idd, scooters zijn meestal begrensd op de cdi/bobine, die heb je voor 25km/h, 45km/h en een ontgrensde waarmee hij harder als 45 rijdt.

ook kan/moet je nog een prop in de uitlaat maken, want je moet ook rekening houden met het aantal dB wat een snorscooter mag maken.


succes ermee.

Ties

 
Vollegas !
Wouter_DTR 13-6-2013 18:43 Print reply

Posts: 132
Een prop in de uitlaat van een 4 takt vespa? Varioring, begrensde cdi en eventueel gasschuifbegrenzing en je bent er.
Bij een 2 takt zou ik een prop begrijpen, maar lijkt me in dit geval overbodig. Of je moet al een DB-killer bedoelen?

 
Liever schakelboer dan varionicht
Brommers en meer 13-6-2013 18:45 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wouter_DTR
Een prop in de uitlaat van een 4 takt vespa? Varioring, begrensde cdi en eventueel gasschuifbegrenzing en je bent er.
Bij een 2 takt zou ik een prop begrijpen, maar lijkt me in dit geval overbodig. Of je moet al een DB-killer bedoelen?



ook bij een 4 takt maakt de dikte van de uitlaatpijp een verschil id prestaties
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Wouter_DTR 13-6-2013 18:49 Print reply

Posts: 132
Natuurlijk, maar bij een 50cc 4takt waar hij het nu over heeft zijn de verschillen nihil.

 
Liever schakelboer dan varionicht
Tiess 13-6-2013 19:10 Print reply

Posts: 169
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wouter_DTR
Een prop in de uitlaat van een 4 takt vespa? Varioring, begrensde cdi en eventueel gasschuifbegrenzing en je bent er.
Bij een 2 takt zou ik een prop begrijpen, maar lijkt me in dit geval overbodig. Of je moet al een DB-killer bedoelen?




o 4 takt ja,

maar dan allen al voor het geluid en dB killer dan ja, maar dat moet ie maar meten of daar iets aan moet doen...


 
Vollegas !
fonsie2 14-6-2013 19:40 Print reply
Posts: 468
haal even een vario ring en een 25km cdi bij de dealer weg en je bent er
 
if it aint dutch it aint much
Viertakt 14-6-2013 20:28 Print reply

Posts: 3586
Een viertakt kun je prima begrenzen met een prop of vernauwing in de uitlaat. Zo is een CB50j ook geknepen.
 
Viertakt uber alles.
Derbi-Olaf 14-6-2013 21:47 Print reply

Posts: 14999
aanslag in de vacuĆ¼mkamer boven de gasschuif!

Met een LX50 moet je geloof ik ook zorgen dat je kwestie decibels goed komt te zitten, met een varioring lukt dat dus al niet
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 24965 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved