Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #67605 - vlotternaald mikuni
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3946 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
drestar |
12-6-2013 11:51 |
Posts: 631 |
hallo,
ik heb problemen met met 24mm mikuni carburateur,
toen ik hem kocht hadden ze de overloop afgesloten, die heb ik weer open gemaakt en de carb er toen opgezet, maar toen bleek dat de vlotterkamer niet vol liep,
dus heb toen de vlotternaald eruit gehaald en schoongemaakt en de vlotter afgesteld. deze sloot perfect af als ik de carburateur kantelde en ging weer open bij het recht houden van de carb,
maar nu heb ik hem er weer opgezet en geprobeerd de brommer te starten en nu bleef de vlotterkamer overlopen.
nu denk ik dat de vlotternaald niet origineel is omdat de vlotternaald een stuuk boven de houder uitsteekt waardoor de vlotter niet ver genoeg naar boven kan komen, want ik heb nog een 20mm mikuni carburateur liggen en daar steekt de vlotternaald niet boven de houder uit, maar komt mooi vlak met de houder waardoor de vlotter verder naar boven kan komen,
zit daar het probleem denk njullie? en waar haal je in godsnaam een originele 24mm mikuni vlotternaald vandaan?
als ik mijn 20mm mikuni die goed werkt vergelijk met mijn 24mm mikuni dan zie ik dat bij de 20mm mikuni de vlotternaald veel meer speling heeft in de houder, bij de 24mm zit de naald gewoon klem in het huis waardoor de benzine kon blijven komen zag ik...
heb hem nu open gehaald en de naald stond gewoon vast in het huis waardoor de vlotter ook geen kant meer op kon..
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 12-6-2013 om 13:03 uur.
|
|
|
|
Custom667 |
12-6-2013 13:15 |
Posts: 153 |
Je kan die vlotter met een klein plat veiltje iets bijwerken aan de zijkanten zodat hij niet meer klemt in de buis.
Of gewoon die van je 20mm pakken en die gebruiken in je 24.
|
|
|
|
der Chef |
12-6-2013 13:42 |
Posts: 3265 |
maak is een foto van je naald en je houder?
|
|
|
|
drestar |
12-6-2013 14:12 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custom667
Je kan die vlotter met een klein plat veiltje iets bijwerken aan de zijkanten zodat hij niet meer klemt in de buis.
Of gewoon die van je 20mm pakken en die gebruiken in je 24.
de vlotternaald van de 20 past niet in de 24
maar nu heb ik ontdekt
dat er buitenop een schroef op is gedraaid waar normaal een soort stel schroef hoord te zitten volgens mij?? heel raar, maar als de overloop slag niet word afgesloten dan loopt de benzine door een gat binnenin zo via de slang naar buiten ??
zal even fotos posten
|
|
|
|
drestar |
12-6-2013 14:16 |
Posts: 631 |
zo ziet de schroef eruit die er niet hoord te zitten ,
Uploaded with ImageShack.us
het gat is veel dieper dan de schroef is..
Uploaded with ImageShack.us
zo zit de naald in de houder. steekt er een stukje uit..
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
|
|
|
|
Custom667 |
12-6-2013 14:27 |
Posts: 153 |
Voel je wel dat de naald echt niet verder kan? Of klemt hij daar al, want dan heeft het alsnog met die slechte passing te maken.
En probeer anders eens wat ik eerder zei, dus even bijveilen.
En die schroef onderin je carburateur is ervoor om je vlotterbak af te sluiten, hoort ook een ringetje onder.
Als hij goed afdicht dan is het goed. en als het vlotterniveau te hoog is gooit hij het er idd uit via dat overloop buisje ook onderin je carburateur. Die moet je wel open houden.
Dit bericht is gewijzigd door Custom667 op 12-6-2013 om 14:31 uur.
|
|
|
|
drestar |
12-6-2013 14:49 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custom667
Voel je wel dat de naald echt niet verder kan? Of klemt hij daar al, want dan heeft het alsnog met die slechte passing te maken.
En probeer anders eens wat ik eerder zei, dus even bijveilen.
En die schroef onderin je carburateur is ervoor om je vlotterbak af te sluiten, hoort ook een ringetje onder.
Als hij goed afdicht dan is het goed. en als het vlotterniveau te hoog is gooit hij het er idd uit via dat overloop buisje ook onderin je carburateur. Die moet je wel open houden.
Dit bericht is gewijzigd door Custom667 op 12-6-2013 om 14:31 uur.
er zit een sluitringetje onder de schroef,maar naast het overloopbuisje zit nog een gat op de bodem van de vlotterbak, en vanuit daar vloeit de benzine weer gelijk weg via de slang die daar ook in verbinding mee staat. dus het buisje en het gat onderin zitten allebei op de overloopslang.. waarom dat zo is gedaan weet ik niet,maar die schroef hoord daar niet te zitten .er moet een soort stelnaald in om het gat af te sluiten. waarschijnlijk is het een verstelbaren overloop ofzo... heel vreemd,maar ik heb de vlotternaald afgeveild zodat die er met veel speling in het huis zit,en ik heb met een injectiespuit benzine in de vlotterbak gespoten zodat die helemaal vol was en de vlotter lijkt nu wel af te sluiten. want bij een volle bak kan ik geen lucht meer in de benzineslang blazen, alleen de overloop moet afgesloten worden omdat ik geen stelschroef heb. heb wel de stationaire stelschroef uit mijn 20mm mikuni geprobeerd en die kan erin .zit mooi tot het einde maar de pin is net te dun zodat er nog wat weg kan lekken. dus het moet wel een stationaire schroef zijn .maar dan de pin iets dikker en dan sluit die waarschijnlijk af.
|
|
|
|
Custom667 |
12-6-2013 14:54 |
Posts: 153 |
OK. Ja met heel veel speling hoeft ook weer niet, maar als hij nu mooi aflsuit dan is het goed.
Ik weet alleen niet wat je precies bedoeld met die bodem van je vlotterbak. Ik heb zelf ook 2 Mikuni carburateurs en daar zit een bout om het af te sluiten en een nippeltje voor de overloop. Meer niet, er valt niets aan te stellen.
|
|
|
|
drestar |
12-6-2013 16:53 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custom667
OK. Ja met heel veel speling hoeft ook weer niet, maar als hij nu mooi aflsuit dan is het goed.
Ik weet alleen niet wat je precies bedoeld met die bodem van je vlotterbak. Ik heb zelf ook 2 Mikuni carburateurs en daar zit een bout om het af te sluiten en een nippeltje voor de overloop. Meer niet, er valt niets aan te stellen.
ja ik snap het dus ook niet maar waar die bout vanonderen aan de bak erin zit gedraaid zit het gat helemaal door de vlotterbak naar binnen,
maar intussen doet de honda mt het wel
kwestie van een votternaald die dus speling moet hebben in het huis,
alleen doordat de naald eerder bleef hangen is alles vol gaan zitten met benzine. heel mijn uitlaat zat vol. en het kwam er ook al uit langs de luchtfilter en vanonder aan het vliegwiel. .dus toen hij starte vloog de benzine overal naartoe, zit nu helemaal onder en stink ernaar. gatverdamme! wat een rotzooi, maar hoe ze met deze carb eerder hebben kunnen rijden is mij een raadsel? want de vlotternaald zat muurvast, maar hij doet het nu gelukkig
|
|
|
|
tsx-elite |
12-6-2013 18:27 |
|
drestar |
12-6-2013 20:54 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]
die bout is waarschijnlijk om de vlotterbak leeg te laten lopen als je de carb er af haalt, hoor volgens mij een soort naald in om het af te sluiten
ja denk het ook, een soort naald moet het zijn zo aan de vorm te zien, maar waar kun je die kopen? want ze zullen hem wel kwijt zijn geraakt en dan het maar opgelost met een korte schroef erin te draaien die amper past.want de draad gaat er maar een paar millimeter in omdat die dikker is dan de draad in de bak. ik vind dat echt verkrachting van een carburateur. maar ja je hebt altijd van die beunhazen die nergens om geven
|
|
|
|
WestlandMB |
12-6-2013 21:28 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
ja denk het ook, een soort naald moet het zijn zo aan de vorm te zien, maar waar kun je die kopen? want ze zullen hem wel kwijt zijn geraakt en dan het maar opgelost met een korte schroef erin te draaien die amper past.want de draad gaat er maar een paar millimeter in omdat die dikker is dan de draad in de bak. ik vind dat echt verkrachting van een carburateur. maar ja je hebt altijd van die beunhazen die nergens om geven
Normaal zit er gewoon een boutje die je eraf kan draaien als je hem leeg wilt hebben.. Soms zitten ze ook zo vast, dat je ze niet eens meer fatsoenlijk los krijgt.
Zo lang die hem dicht houd zou ik het lekker zo laten.. Desnoods even met wat teflon tape.. Zelf laat ik me vlotterbak nooit leeglopen door die schroef te gebruiken.
pb
|
|
|
|
drestar |
12-6-2013 21:49 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
Normaal zit er gewoon een boutje die je eraf kan draaien als je hem leeg wilt hebben.. Soms zitten ze ook zo vast, dat je ze niet eens meer fatsoenlijk los krijgt.
Zo lang die hem dicht houd zou ik het lekker zo laten.. Desnoods even met wat teflon tape.. Zelf laat ik me vlotterbak nooit leeglopen door die schroef te gebruiken.
pb
ja maar als ik het zo laat dan moet de overloop van de vlotterbak dicht blijven, kan dat geen kwaad?
|
|
|
|
WestlandMB |
12-6-2013 23:51 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
ja maar als ik het zo laat dan moet de overloop van de vlotterbak dicht blijven, kan dat geen kwaad?
Oja, die was ik helemaal vergeten ... Dat kan inderdaad nooit goed zijn.
|
|
|
|
PRO TUNING |
13-6-2013 14:26 |
Posts: 4000 |
Ik zie maar 1 vlotter ??
|
|
|
|
drestar |
13-6-2013 22:58 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Ik zie maar 1 vlotter ??
ik zie 2 vlotters
|
|
|
|
Dit topic is 3946 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|