Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch loopt goed tot 35 kmh.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 986 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67604 - puch loopt goed tot 35 kmh.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ate-7 16-6-2013 11:41 Print reply

Posts: 24
een goeiemorgen

net weer even bezig geweest,
nieuwe bobine, bougie(een iets warmere) en bougiekabel. hij loopt al weer zonder stotteren enzo maar als ik een tijdje vol gas geef, stopt ie even, even gas terug en dan doet ie het weer.. volgens mij lucht dat aan de benzinetoevoer, als ik het goed heb?

Groeten Ate
 
jordi50cc 16-6-2013 13:34 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ate-7
een goeiemorgen

net weer even bezig geweest,
nieuwe bobine, bougie(een iets warmere) en bougiekabel. hij loopt al weer zonder stotteren enzo maar als ik een tijdje vol gas geef, stopt ie even, even gas terug en dan doet ie het weer.. volgens mij lucht dat aan de benzinetoevoer, als ik het goed heb?

Groeten Ate



Ate mooi dat hij beter loopt!
zou best in de toevoer kunnen zitten idd
loopt het benzine wel goed door vanuit het kraantje?

 
JST performance
ate-7 16-6-2013 21:34 Print reply

Posts: 24
jha is nieuw en loopt goed door.
maar hij heeft onder in toeren ook niet erg veel kracht. nar boven steeds meer. zou het toch een kleinere sproeier kunnen zijn?? miss blijft de vlotterbak dan ook voller
 
jordi50cc 16-6-2013 21:48 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ate-7
jha is nieuw en loopt goed door.
maar hij heeft onder in toeren ook niet erg veel kracht. nar boven steeds meer. zou het toch een kleinere sproeier kunnen zijn?? miss blijft de vlotterbak dan ook voller


is altijd moeilijk te zeggen zonder te zien of horen
maar ik zou gewoon eens wat sproeiers proberen
welke stand heb je de gasnaald staan
daar zou je eventueel ook nog wat mee kunnen spelen
maar het beste is hem in het midden zetten
en dan met sproeiers afstellen
 
JST performance
j0ren 16-6-2013 21:52 Print reply

Posts: 1298
Is het meer stotteren, of bwoapen?

Stotteren kan duiden op een te grote sproeier of verkeerdontstekingstijdstip
En bwoapen kan duiden op een te kleine sproeier of leegtrekkende vlotterbak.

En natuurlijk heeft hij minder power onderin de toeren, het is een tweetakt. Maar als er een ernstig verschil inzit kan dat inderdaad liggen aan je afstelling van je carburateur of ontsteking.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
jordi50cc 16-6-2013 22:16 Print reply

Posts: 677
als sproeier te groot is gaat hij 4takten
en loopt hij slecht stationair

onsteking ligt het niet aan Joren
puntjes staan op 0.35 en grondplaat
op zijn vroegst en die kan volgens mij niet veel te vroeg staan
bij een standard grondplaat van puch

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 16-6-2013 om 22:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 16-6-2013 om 22:22 uur.
 
JST performance
ate-7 17-6-2013 5:38 Print reply

Posts: 24
ik zal mijn gasnaald nog een streepje hoger zetten, is dr een met 4 dus midden is lastig

4 takten doet hij niet meer. ik hoef als ik 50 rij maar een heel klein beedje gad te geven on dat te blijven rijden. morgen maar is een paar kleinere sproeiers halen


 
jordi50cc 17-6-2013 11:38 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ate-7
ik zal mijn gasnaald nog een streepje hoger zetten, is dr een met 4 dus midden is lastig

4 takten doet hij niet meer. ik hoef als ik 50 rij maar een heel klein beedje gad te geven on dat te blijven rijden. morgen maar is een paar kleinere sproeiers halen





als je bij 50 meer gas geeft houwd hij dan in?
want dan zou het betekenen dat je sproeier te klein is
 
JST performance
ate-7 17-6-2013 21:05 Print reply

Posts: 24
nee hij houd dan niet in. maar ik rij naar de 50 toe, dan kan ik het gad bijna helemaal loslaten on dat te blijven rijden. maar meer gas heeft niet erg veel zin. hij trekt heel langzaam verder..


 
jordi50cc 17-6-2013 21:53 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ate-7
nee hij houd dan niet in. maar ik rij naar de 50 toe, dan kan ik het gad bijna helemaal loslaten on dat te blijven rijden. maar meer gas heeft niet erg veel zin. hij trekt heel langzaam verder..





ik zou de vooronsteking even na meten
of deze wel egt tussen de 1,0mm 1,2mm staat
en een iets grotere sproeier erin

met een 50cc snel en 15mm zou hij wel
rond de 60/65 moeten lopen

 
JST performance
ate-7 18-6-2013 17:20 Print reply

Posts: 24
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



ik zou de vooronsteking even na meten
of deze wel egt tussen de 1,0mm 1,2mm staat
en een iets grotere sproeier erin

met een 50cc snel en 15mm zou hij wel
rond de 60/65 moeten lopen



okeey ik zou de ontsteking even nameten. heb nog wel een paar grotere sproeiers

maar is het zeker dat ie op den duur geen benzine meer in de vlotterbak zit??


 
jordi50cc 18-6-2013 21:54 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ate-7
[...]


okeey ik zou de ontsteking even nameten. heb nog wel een paar grotere sproeiers

maar is het zeker dat ie op den duur geen benzine meer in de vlotterbak zit??





die kans is in dit geval heel klein als het benzine gewoon goed door
loopt als dit wel het geval zou zijn zou hij heel erg stotteren
al niet uitvallen

 
JST performance
Viertakt 18-6-2013 22:09 Print reply

Posts: 3586
15 bing imi? Kijk eens of je gasschuif bij volgas wel gelijk staat met je venturi, wss steekt hij er te ver boven uit.
 
Viertakt uber alles.
ate-7 18-6-2013 22:31 Print reply

Posts: 24
Vandaag weer even 60 gereden.. moest wel het pennetje van vlotterbak ingedrukt houden.... maar uiteindelijk viel die alsnog stil..

Denk nu wel dat aan de benzinetoevoer ligt..

Wat is die venturie presies?? Ga ik daar ook is naar kijken
 
Viertakt 18-6-2013 22:33 Print reply

Posts: 3586
Gewoon vanuit de luchtinlaat in je carburateur kijken met het gas vol open, je gasschuif zal ongeveer gelijk moeten staan met de bovenkant van je venturi(het gat waar de lucht doorheen loopt in je carb)


Als je gasschuif te ver omhoog gaat kan dat zorgen voor een verstoring in je carburateur, daardoor kan het zijn dat je Puch vol gas minder vermogen heeft dan net niet vol gas. Mijn imi bing heeft dit 'probleem' ook. Hij begint namelijk te 4takten op het moment dat ik helemaal 'vol gas' geef, als ik het gas zo ver open trek dat de gasschuif gelijk staat met de venturi loopt hij wel met een goed mengsel en daarom goed door.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 18-6-2013 om 22:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 18-6-2013 om 22:37 uur.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 3438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved