ate-7 |
16-6-2013 11:41 |
Posts: 24 |
een goeiemorgen
net weer even bezig geweest,
nieuwe bobine, bougie(een iets warmere) en bougiekabel. hij loopt al weer zonder stotteren enzo maar als ik een tijdje vol gas geef, stopt ie even, even gas terug en dan doet ie het weer.. volgens mij lucht dat aan de benzinetoevoer, als ik het goed heb?
Groeten Ate
|
|
|
|
jordi50cc |
16-6-2013 13:34 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ate-7
een goeiemorgen
net weer even bezig geweest,
nieuwe bobine, bougie(een iets warmere) en bougiekabel. hij loopt al weer zonder stotteren enzo maar als ik een tijdje vol gas geef, stopt ie even, even gas terug en dan doet ie het weer.. volgens mij lucht dat aan de benzinetoevoer, als ik het goed heb?
Groeten Ate
Ate mooi dat hij beter loopt!
zou best in de toevoer kunnen zitten idd
loopt het benzine wel goed door vanuit het kraantje?
|
|
JST performance |
|
ate-7 |
16-6-2013 21:34 |
Posts: 24 |
jha is nieuw en loopt goed door.
maar hij heeft onder in toeren ook niet erg veel kracht. nar boven steeds meer. zou het toch een kleinere sproeier kunnen zijn?? miss blijft de vlotterbak dan ook voller
|
|
|
|
jordi50cc |
16-6-2013 21:48 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ate-7
jha is nieuw en loopt goed door.
maar hij heeft onder in toeren ook niet erg veel kracht. nar boven steeds meer. zou het toch een kleinere sproeier kunnen zijn?? miss blijft de vlotterbak dan ook voller
is altijd moeilijk te zeggen zonder te zien of horen
maar ik zou gewoon eens wat sproeiers proberen
welke stand heb je de gasnaald staan
daar zou je eventueel ook nog wat mee kunnen spelen
maar het beste is hem in het midden zetten
en dan met sproeiers afstellen
|
|
JST performance |
|
j0ren |
16-6-2013 21:52 |
Posts: 1298 |
Is het meer stotteren, of bwoapen?
Stotteren kan duiden op een te grote sproeier of verkeerdontstekingstijdstip
En bwoapen kan duiden op een te kleine sproeier of leegtrekkende vlotterbak.
En natuurlijk heeft hij minder power onderin de toeren, het is een tweetakt. Maar als er een ernstig verschil inzit kan dat inderdaad liggen aan je afstelling van je carburateur of ontsteking.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
jordi50cc |
16-6-2013 22:16 |
Posts: 677 |
als sproeier te groot is gaat hij 4takten
en loopt hij slecht stationair
onsteking ligt het niet aan Joren
puntjes staan op 0.35 en grondplaat
op zijn vroegst en die kan volgens mij niet veel te vroeg staan
bij een standard grondplaat van puch
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 16-6-2013 om 22:19 uur.
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 16-6-2013 om 22:22 uur.
|
|
JST performance |
|
ate-7 |
17-6-2013 5:38 |
Posts: 24 |
ik zal mijn gasnaald nog een streepje hoger zetten, is dr een met 4 dus midden is lastig
4 takten doet hij niet meer. ik hoef als ik 50 rij maar een heel klein beedje gad te geven on dat te blijven rijden. morgen maar is een paar kleinere sproeiers halen
|
|
|
|
jordi50cc |
17-6-2013 11:38 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ate-7
ik zal mijn gasnaald nog een streepje hoger zetten, is dr een met 4 dus midden is lastig
4 takten doet hij niet meer. ik hoef als ik 50 rij maar een heel klein beedje gad te geven on dat te blijven rijden. morgen maar is een paar kleinere sproeiers halen
als je bij 50 meer gas geeft houwd hij dan in?
want dan zou het betekenen dat je sproeier te klein is
|
|
JST performance |
|
ate-7 |
17-6-2013 21:05 |
Posts: 24 |
nee hij houd dan niet in. maar ik rij naar de 50 toe, dan kan ik het gad bijna helemaal loslaten on dat te blijven rijden. maar meer gas heeft niet erg veel zin. hij trekt heel langzaam verder..
|
|
|
|
jordi50cc |
17-6-2013 21:53 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ate-7
nee hij houd dan niet in. maar ik rij naar de 50 toe, dan kan ik het gad bijna helemaal loslaten on dat te blijven rijden. maar meer gas heeft niet erg veel zin. hij trekt heel langzaam verder..
ik zou de vooronsteking even na meten
of deze wel egt tussen de 1,0mm 1,2mm staat
en een iets grotere sproeier erin
met een 50cc snel en 15mm zou hij wel
rond de 60/65 moeten lopen
|
|
JST performance |
|
ate-7 |
18-6-2013 17:20 |
Posts: 24 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
ik zou de vooronsteking even na meten
of deze wel egt tussen de 1,0mm 1,2mm staat
en een iets grotere sproeier erin
met een 50cc snel en 15mm zou hij wel
rond de 60/65 moeten lopen
okeey ik zou de ontsteking even nameten. heb nog wel een paar grotere sproeiers
maar is het zeker dat ie op den duur geen benzine meer in de vlotterbak zit??
|
|
|
|
jordi50cc |
18-6-2013 21:54 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ate-7
[...]
okeey ik zou de ontsteking even nameten. heb nog wel een paar grotere sproeiers
maar is het zeker dat ie op den duur geen benzine meer in de vlotterbak zit??
die kans is in dit geval heel klein als het benzine gewoon goed door
loopt als dit wel het geval zou zijn zou hij heel erg stotteren
al niet uitvallen
|
|
JST performance |
|
Viertakt |
18-6-2013 22:09 |
Posts: 3586 |
15 bing imi? Kijk eens of je gasschuif bij volgas wel gelijk staat met je venturi, wss steekt hij er te ver boven uit.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
ate-7 |
18-6-2013 22:31 |
Posts: 24 |
Vandaag weer even 60 gereden.. moest wel het pennetje van vlotterbak ingedrukt houden.... maar uiteindelijk viel die alsnog stil..
Denk nu wel dat aan de benzinetoevoer ligt..
Wat is die venturie presies?? Ga ik daar ook is naar kijken
|
|
|
|
Viertakt |
18-6-2013 22:33 |
Posts: 3586 |
Gewoon vanuit de luchtinlaat in je carburateur kijken met het gas vol open, je gasschuif zal ongeveer gelijk moeten staan met de bovenkant van je venturi(het gat waar de lucht doorheen loopt in je carb)
Als je gasschuif te ver omhoog gaat kan dat zorgen voor een verstoring in je carburateur, daardoor kan het zijn dat je Puch vol gas minder vermogen heeft dan net niet vol gas. Mijn imi bing heeft dit 'probleem' ook. Hij begint namelijk te 4takten op het moment dat ik helemaal 'vol gas' geef, als ik het gas zo ver open trek dat de gasschuif gelijk staat met de venturi loopt hij wel met een goed mengsel en daarom goed door.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 18-6-2013 om 22:35 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 18-6-2013 om 22:37 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|