Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch loopt goed tot 35 kmh.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67604 - puch loopt goed tot 35 kmh.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3440 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ate-7 11-6-2013 22:08 Print topicpost

Posts: 24
hallo,
ik zit al een poosje met een probleem.
ik ben langzaam zijn Puch aan het opknappen . nu motorisch veel veranderd

nieuwe cilinder 50 snel
nieuwe cabu. 15 mm bing
nieuwe uitlaat snel met demper
nieuwe luchtfilter standaard
nieuwe benzinekraan en filter
Nieuwe lagers in het blok.
en heb er een ander kickblok onder ( oude was totaal af)

het is kicken en loopt gelijk. als ie koud is trekt ie goed weg. dan gaat het goed tot 35 kmh. dat kan ik blijven rijden. maar als ik bijv. 45 ga rijden begind ie te stotteren en krijgt ie steeds minder kracht tot ie de mee op houd.

wie o wie kan mij hier mee helpen?

ik kijk uit naar de reactie's

Ate van den Bosch( Groningen)


 

jordi50cc 11-6-2013 22:13 Print reply

Posts: 677
sproeier mischien te klein
even kijken naar de kleur van de bougie
meestal kun je hieraan wel zien of die te arm staat


Jordi
 
JST performance
ate-7 11-6-2013 22:15 Print reply

Posts: 24
ik heb tot sproeier 80 geprobeerd. zit nu 74 in wat volgens mij al aan de grote kan is?
 
jordi50cc 11-6-2013 22:26 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ate-7
ik heb tot sproeier 80 geprobeerd. zit nu 74 in wat volgens mij al aan de grote kan is?


alle pakingen wel in orde?
en heb je bij die nieuwe lagers ook nieuwe
keeringen gemonteerd ?

 
JST performance
ate-7 11-6-2013 22:28 Print reply

Posts: 24
jha ik heb er ook nieuwe keerringen in laten zetten. maar waar zou het aan kunnen liggen als de pakkingen niet in orde waren? ik dacht miss ligt het wel aan de bobine? zou dat kunnen???
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


alle pakingen wel in orde?
en heb je bij die nieuwe lagers ook nieuwe
keeringen gemonteerd ?



 
jordi50cc 11-6-2013 23:07 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ate-7
jha ik heb er ook nieuwe keerringen in laten zetten. maar waar zou het aan kunnen liggen als de pakkingen niet in orde waren? ik dacht miss ligt het wel aan de bobine? zou dat kunnen??? [...]




ja het kan aan meerdere dingen liggen
is altijd best moeilijk te zeggen zonder
het te horen en zien

hoe ver gaan de contactpuntjes open ?
en zijn deze niet ingebrand?

hoeveel mm voor onsteking heb je?


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 11-6-2013 om 23:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 11-6-2013 om 23:09 uur.
 
JST performance
ate-7 12-6-2013 7:43 Print reply

Posts: 24
ik heb er ook nieuwe contactpuntjes en condensator ingezet. staan op 0,35. heb de onsteking op zn vroegst gezet.

het rare is dat ie goewoon perfect rijd en het altijd doed als ik maar niet boven de 40 ga.
 
jordi50cc 12-6-2013 20:56 Print reply

Posts: 677
dat is idd vreemd

trekt ie het vlotterbakje ook niet leeg?
het benzine filtertje wat je er tussen hebt
staat meestal een pijl op staat die de goede kant op
geen idee of het daar aan kan liggen maar je zou kunnen kijken
als het achterwiel vrij is en je geeft vol gas gaat hij dan
ook stotteren of is het alleen bij belaste motor

voor onsteking zou je ook nog even na kunnen meten
dit moet tussen de 1,0/1,2 zijn

verder alles even rustig bekijken er zit in iedergeval
ergens een foutje

het kan zelfs de onstekings spoel of bobine zijn die op zijn einde is


Jordi




 
JST performance
ate-7 12-6-2013 21:54 Print reply

Posts: 24
jha ik heb ook iets gedacht van de vlotterbak.
maar ik heb alleen een filter in de tank zitten en die is nieuw. en het kraantje ook. is een zwaardere vlotter miss een optie? anders moet er miss wel een nieuwe bobine in.

MVG Ate
 
jordi50cc 12-6-2013 23:58 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ate-7
jha ik heb ook iets gedacht van de vlotterbak.
maar ik heb alleen een filter in de tank zitten en die is nieuw. en het kraantje ook. is een zwaardere vlotter miss een optie? anders moet er miss wel een nieuwe bobine in.

MVG Ate



ik denk niet dat dat het probleem is Ate
tenminste ik heb het nog nooit mee gemaakt
bij een bing carburateurtje van puch

mischien tog een andere bobine proberen
komt wel vaker voor dat deze niet meer
zo goed geisoleerd zijn naar de jaren
door kleine haar scheurtjes in het kunstof

 
JST performance
ate-7 13-6-2013 5:33 Print reply

Posts: 24
okeey

dan ga ik die binnekort even halen/bestellen

als er nog meer sugestie's zijn hoor ik het graag
 
Ijzeren Rinus 13-6-2013 12:11 Print reply

Posts: 399
Probeer eens een sproeier rond de 64 tot 70

ik reed met airsal 70cc, 15mm bing, proma cc en stnd luchtfilter met sproeier 68
 
ate-7 13-6-2013 20:17 Print reply

Posts: 24
heb al heel wat geprobeerd kwa sproeiers. hiermee loopt ie wel het lekkerst...
 
ate-7 13-6-2013 20:18 Print reply

Posts: 24
heb nieuwe buogie, bobine en bougie kabel besteld. hopelijk word het dan beter..
 
Viertakt 13-6-2013 20:23 Print reply

Posts: 3586
Heb je de sproeierhouder er al uit gehaald en schoon gemaakt?

Verder carburateur gecontroleerd op bramen en andere afwerking? Mijn nieuwe 15 imi bing was ook vrij waardeloos toen ik hem kreeg.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 13-6-2013 om 20:25 uur.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 13-6-2013 21:44 Print reply

Posts: 677
imitatie is idd vrijwel nooit goed meteen uit de doos
al kan er bij de bing`s niet zo gek veel mis zijn
 
JST performance

Dit topic is 3440 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved