Beste mede-brommerliefhebbers,
Ik heb vorig jaar een Honda NSR50 gekocht. Hier een 70cc malossi opgezet met 19,5 mm PHBG carburateur met sproeier 115 (iets te rijk) en standaard luchtfilter. Ik rij met mengsmering 1:40.
Sinds 2 weken ga ik ermee naar mijn werk (50km per dag), dus heb ik een 50cc "big bore" nieuw gekocht (op de cilinder staat 49cc GE2 Charmo). Deze gemonteerd met sproeier 110 (naar mijn idee goed afgesteld, bougie is koffiebruin). Radiateur gewoon tot de nok toe gevuld met KVS (net als met de 70cc malossi).
Toen ik er de eerste keer mee ging rijden lekte hij KVS bij het reservoir bij mijn achterwiel. Ik heb dit reservoir geleegd totdat, waarna hij weer vol liep. Toen bleef hij op dit niveau.
Sinds gisteren 'borrelt' de KVS in dit reservoir als hij warm is. Lijkt mij niet normaal? Ik heb jammer genoeg geen temp meter op mijn brommer.
Vannochtend kom ik aan op mijn werk (bij de slagboom). Valt m'n brommer bijna uit op het moment dat ik weg wil rijden. Toen ik parkeer viel hij uit. Ik kon nog kickstarten (gewoon normale compressie) maar er kwam wel een walm witte rook uit m'n uitlaat. Ook was er weer KVS uit het reservoir gelekt. Ik kon m'n hand net niet op de radiateur leggen (qua hitte).
Is dit een warmloper? En wat moet ik hieraan doen? Misschien een grotere sproeier? Of is mijn koppakking lek?
mvg Gertjan
|