Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 125cc mb minder vermogen warm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1157 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67590 - 125cc mb minder vermogen warm
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Audioholic 12-6-2013 0:10 Print reply
Posts: 330
het is idd net hoe je het hebben wilt, beide kan,maar het stotterd niet op hoge toeren

nou, warm zit er geen powerband meer in zegmaar, gewoon in een rechte lijn naar de 10k,koud is er zeker een powerband aanwezig


maar ik ga morgen ff vogelen met de lucht inlaat,rubber van carb uit en achterlijk grote sproeier er in,en kijken of dat dat beter gaat

dus vraag : wat voor sproeiermaat moet dan ongeveer hebben? ik heb alleen mikuni 6kant kort en keihin lang 6kant tot mijn beschikking,wel in veel maten

ik heb een aangepast frame,dus daarom op deze manier,anders moet de halve brommer uit elkaar voor een luchtfilterrubber,dat zie ik niet zo zitten voor een testje (zo gekocht,zie foto http://imageshack.us.../845/cam00049b.jpg/)

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 12-6-2013 om 0:15 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Custom667 12-6-2013 13:54 Print reply
Posts: 153
gewoon eerst eens afstellen tot hij stotterd als ie warm is, dan kun je altijd iets armer gaan tot het goed is.
Wat jij zegt met warme motor geen powerband, 1 rechte lijn hoog in de toeren lijkt mij echt te arm.
 
Audioholic 12-6-2013 17:56 Print reply
Posts: 330
vandaag luchtfilterrubber er tussenuit gehaald, raar genoeg pakt hij volgas nog redenlijk op, en lijkt beter vooruit te komen

bougie is aan de grijze kant dus er zit nu sproeier 120 in


we gaan het zien
 
The life is to short to listen to slow music (H)
WestlandMB 12-6-2013 20:01 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
vandaag luchtfilterrubber er tussenuit gehaald, raar genoeg pakt hij volgas nog redenlijk op, en lijkt beter vooruit te komen

bougie is aan de grijze kant dus er zit nu sproeier 120 in


we gaan het zien


Hoe bedoel je luchtfilter rubber eruit gehaald? Gewoon de kleine doorlaat slangen vervangen door grotere neem ik aan?

Goed dat je al betere prestaties krijgt, wel uitkijken dat je niet te klein gaat met je sproeier. Zoals ik eerder zij is sproeier 120~130 op mikuni goed als je ontgrensde luchtslangen hebt..

Dat frame is inderdaad 3x niks als je gaat sleutelen.. Je kan nergens bij.. Je hebt hem zeker in honselersdijk gekocht? haha
 
Audioholic 14-6-2013 0:35 Print reply
Posts: 330
zat net het topic door te lezen,maar had nog niet vermeld dat ik mijn onsteking een schaamhaartje minder vroeg heb gezet, en het getik zachter is (volle toeren gas dicht doen-moment)


overigens rij ik nou zonder luchtfilterrubber,dus eigenlijk zonder luchftilter zelf (ga kijken voor een rubber met grotere doorlaat,dit is me toch teveel herrie,ook al is het wel ff leuk)


er zit nou 135 in, loopt alleen beetje belabberd stationair(pruttelpruttel) maar t gaat ff om t volgas he
 
The life is to short to listen to slow music (H)
WestlandMB 14-6-2013 8:36 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
zat net het topic door te lezen,maar had nog niet vermeld dat ik mijn onsteking een schaamhaartje minder vroeg heb gezet, en het getik zachter is (volle toeren gas dicht doen-moment)


overigens rij ik nou zonder luchtfilterrubber,dus eigenlijk zonder luchftilter zelf (ga kijken voor een rubber met grotere doorlaat,dit is me toch teveel herrie,ook al is het wel ff leuk)


er zit nou 135 in, loopt alleen beetje belabberd stationair(pruttelpruttel) maar t gaat ff om t volgas he


Kijk hier even:
http://www.tvd-parts...31573/Products/opr25

Dat is het verschil tussen klein en groot gat.. Het gaat om de slang die in de luchtfilterbox zelf zit.
 
drestar 14-6-2013 11:18 Print reply

Posts: 631
Quote:


dus vraag : wat voor sproeiermaat moet dan ongeveer hebben? ik heb alleen mikuni 6kant kort en keihin lang 6kant tot mijn beschikking,wel in veel maten


dat ligt aan hoe ver de sproeier beneden komt als je hem er indraaid, je sproeier moet dus tot bijna aan de bodem komen van je vlotterbak. zo diep moet hij erin zitten..
 
WestlandMB 14-6-2013 14:57 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


dat ligt aan hoe ver de sproeier beneden komt als je hem er indraaid, je sproeier moet dus tot bijna aan de bodem komen van je vlotterbak. zo diep moet hij erin zitten..


Volgens mij vraagt hij de sproeiermaat?

Beste is gewoon lange mikuni en dan beginnen bij maar 130/140 denk ik.
 
Audioholic 15-6-2013 18:31 Print reply
Posts: 330
inmiddels luchtfilter er op,(rubber op carb naar filterbox) en sproeier 125 er in, tot nu toe rijdt t prima,ik moet alleen de onsteking nog ietsjes verlaten(schaamhaartje) en kijken of het getik over is


heb daar nog geen tijd voor gehad omdat ik velgjes in mn mb aan t bouwen ben die echt niemand ooit in een mb heeft gehad , zie foto



 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 15-6-2013 19:29 Print reply

Posts: 677
honda ns1 wielen dat ziet er goed uit!
bij de sobw rijden ze er ook wel mee
als honda rs 125 wielen te duur zijn

voor de achterrem klauw zou je een bracket moeten
maken op je achter as tussen je wiel en brug
als daar ruimte voor is heb ik nog wel iets op
papier staan een heel makkelijk systeempje
als je intresse hebt wil ik je het wel sturen


Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-6-2013 om 19:30 uur.
 
JST performance
Audioholic 15-6-2013 19:42 Print reply
Posts: 330
HAH, t zijn geen ns1 wielen ,ns1 velgenzijn standaard ook niet met gepolijst randje

achterrem is vrij simpel, er tussen, vastankeren met een metalen strip aan de achterveerbout

achterwiel past gewoon,zelfs t tandwiel zit in een lijn

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 15-6-2013 om 19:43 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Audioholic 15-6-2013 19:57 Print reply
Posts: 330
zijn de velgen uit deze brommer overigens, omdat ns1 gebeuren uit de wereld te helpen

http://i01.i.aliimg....cc_cub_motorbike.jpg
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 15-6-2013 20:14 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
HAH, t zijn geen ns1 wielen ,ns1 velgenzijn standaard ook niet met gepolijst randje

achterrem is vrij simpel, er tussen, vastankeren met een metalen strip aan de achterveerbout

achterwiel past gewoon,zelfs t tandwiel zit in een lijn

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 15-6-2013 om 19:43 uur.



ghehe oke ze lijken sprekend op ns1 wielen zo op de foto
maar mooie wieltjes in iedergeval

 
JST performance
Audioholic 18-6-2013 20:55 Print reply
Posts: 330
so, probleem is opgelost

luchtfilterrubber aangepast, sproeier 130 er in, gaat als een trein, ook warm

thx mannen voor t meedenken!
 
The life is to short to listen to slow music (H)
WestlandMB 18-6-2013 21:27 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
so, probleem is opgelost

luchtfilterrubber aangepast, sproeier 130 er in, gaat als een trein, ook warm

thx mannen voor t meedenken!


Wat was nou de echte oplossing? Volgens mij heb ik het gemist?

Wel top dat hij het nu lekker doet

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 18-6-2013 om 21:28 uur.
 

Dit topic is 10805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved