Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #67590 - 125cc mb minder vermogen warm
|
Pagina 3 van 5
|
Dit topic is 10803 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
drestar |
10-6-2013 20:57 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
24 mm Mikuni VM sproeier ± 230
|
|
|
|
drestar |
10-6-2013 20:58 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
Drestar, begin maar met 135 als je orignele luchtfilterbox hebt met grote slangen. 160 is te groot.
|
|
|
|
drestar |
10-6-2013 20:59 |
Posts: 631 |
dus wat is het nou dan? wie moet ik geloven?
|
|
|
|
WestlandMB |
10-6-2013 22:04 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
dus wat is het nou dan? wie moet ik geloven?
Dat is aan jou
Ik had met mijn 110cc, 24mm mikuni, homoet special 80~110 grote luchtfilterslangen en een originele luchtfilterbox een sproeiermaat van 125. Daarom dacht ik beginnen met 135.
Ik had de: VM24-473 (2 bouts aansluiting)
De VM24-473 heeft standaard sproeier 145.
Je hebt ook de VM24-489 en VM24-512. Deze hebben standaard sproeier 210.
De VM24-489 en VM24-512 hebben ook een aparte schroef in de vlotterbak om de sproeier gemakkelijk te wisselen wat de VM24-473 niet heeft.
Ik denk dat we verschillende carburateurs in gedachten hadden?
|
|
|
|
drestar |
10-6-2013 23:28 |
Posts: 631 |
heb ook een 2 bouts aansluiting. en mijn sproeier zit in de vlotterbak, maar waar staat er een vm nummer op? op mijn carb staat alleen mikuni en japan eronder..
en over welke sproeiers heb je het. want keihin sproeiers passen er ok in en die maten zijn vele malen groter als de mikuni sproeier maten..
|
|
|
|
WestlandMB |
11-6-2013 15:04 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
heb ook een 2 bouts aansluiting. en mijn sproeier zit in de vlotterbak, maar waar staat er een vm nummer op? op mijn carb staat alleen mikuni en japan eronder..
en over welke sproeiers heb je het. want keihin sproeiers passen er ok in en die maten zijn vele malen groter als de mikuni sproeier maten..
Gewoon mikuni sproeiers in mikuni's doen en keihin sproeiers in keihin's.
vm nummer staat er niet op, maar het is wel herkenbaar en op te meten. Ik meen dat het luchtinlaat gedeelte van de carburateur verschilt in diameters.
Waarschijnelijk heb jij een VM24-473 met een vlotterbak van een 20mm. Die passen er namelijk op en dan kan je ook werken met een externe sproeier. Ik weet niet of dit goed werkt, daar zijn veel topic over geweest, maar hier staat het meeste info over de mikuni:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/54151
Ik verwacht dat je sproeier 125~130 nodig hebt, dus ik zou iets groter beginnen en dan afbouwen tot je de juiste hebt.
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 11-6-2013 om 20:21 uur.
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 11-6-2013 om 20:22 uur.
|
|
|
|
Audioholic |
11-6-2013 17:18 |
Posts: 330 |
ik heb de korte 6kant sproeiers
wat ik heb gedaan :
onsteking een schaamhaartje minder vervroegd,dat getik wat eerst tak was, is nu een zachter tikje (bij vol gas dicht)
koppakking gevlakt(ori aangepaste)
cilinderkop gevlakt(post zo wel foto)
sproeier 110 er in.
heb hem tot op heden nog niet echt super warm gereden,maar ik heb hoop!!
luchtfilterslang is op de enige juiste manier gedaan
dikke slang buiten, dunne slang binnen,dikke slang binnen zorgt alleen voor meer verbruik zonder prestatiewinst!!
even over dat 32mm op 125cc, als ik de inlaat aanpas,opmaat uitlaat heb, hpi heb dan zal t werken, maar ik ben niet van plan om te dremelen/frezen omdat ik het heel wil houden, niet zoals elke week bij mijn puch zuigerveren vervangen omdat het als een mongool sleet door de absurd grote uitlaatpoort
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
WestlandMB |
11-6-2013 18:20 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
ik heb de korte 6kant sproeiers
wat ik heb gedaan :
onsteking een schaamhaartje minder vervroegd,dat getik wat eerst tak was, is nu een zachter tikje (bij vol gas dicht)
koppakking gevlakt(ori aangepaste)
cilinderkop gevlakt(post zo wel foto)
sproeier 110 er in.
heb hem tot op heden nog niet echt super warm gereden,maar ik heb hoop!!
luchtfilterslang is op de enige juiste manier gedaan
dikke slang buiten, dunne slang binnen,dikke slang binnen zorgt alleen voor meer verbruik zonder prestatiewinst!!
even over dat 32mm op 125cc, als ik de inlaat aanpas,opmaat uitlaat heb, hpi heb dan zal t werken, maar ik ben niet van plan om te dremelen/frezen omdat ik het heel wil houden, niet zoals elke week bij mijn puch zuigerveren vervangen omdat het als een mongool sleet door de absurd grote uitlaatpoort
waarom zou die meer zuipen met grotere slangen? Als je dat compenseert met een grotere sproeier is er niks aan de hand. Alleen als er niet snel genoeg voldoende lucht beschikbaar is dan zal je minder vermogen hebben.
Die origneel begrensde slang past net aan je pink doorheen, dat kan nooit goed gaat op een 125cc. Dat zijn ook slangen van mb5 en niet mb8.
Zelf zou ik trouwens die ontsteking gewoon op de honda merktekens in het blok en de grondplaat goed zetten en dan eventueel controleren met stroboscoop.
|
|
|
|
PRO TUNING |
11-6-2013 19:15 |
Posts: 4000 |
<quote> ik heb de korte 6kant sproeiers </quote>
Die kunnen droog vallen door benzinegebrek
|
|
|
|
drestar |
11-6-2013 22:17 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
<quote> ik heb de korte 6kant sproeiers </quote>
Die kunnen droog vallen door benzinegebrek
komt dan waarschijnlijk dat ze niet ver genoeg in de bak zitten. bij mijn 20 mikuni moest er een lange keihin in anders kwam de sproeier niet diep genoeg ,bij mijn 24mm past een korte zeskant precies tot aan de bodem omdat het stuk waar je hem indraaid weer langer is
|
|
|
|
Audioholic |
11-6-2013 22:29 |
Posts: 330 |
het gaat voornamelijk om de lucht/benzine verhouding, zodoende kan je zuiniger rijden met toch genoeg koppel,het moet goed rijden, en niet per ce topvermogens
meer lucht = meer benzine = meer verbruik
onsteking heb ik al proberen te controleren, maar de scroboscoop die tript hem helemaal, iets met magnetische storing ofzoiets(multimeter werkt ook niet binnen een straal van 2 meter,allemaal waardes, om maar voorbeeld te noemen)
oke, korte sproeiers afgeraden dus?
wat voor sproeier moet ik dan als keihin lang ?(heb externe sproeier,past dat wel?)
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 11-6-2013 om 22:30 uur.
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
jordi50cc |
11-6-2013 22:35 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
het gaat voornamelijk om de lucht/benzine verhouding, zodoende kan je zuiniger rijden met toch genoeg koppel,het moet goed rijden, en niet per ce topvermogens
meer lucht = meer benzine = meer verbruik
onsteking heb ik al proberen te controleren, maar de scroboscoop die tript hem helemaal, iets met magnetische storing ofzoiets(multimeter werkt ook niet binnen een straal van 2 meter,allemaal waardes, om maar voorbeeld te noemen)
oke, korte sproeiers afgeraden dus?
wat voor sproeier moet ik dan als keihin lang ?(heb externe sproeier,past dat wel?)
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 11-6-2013 om 22:30 uur.
dikke benzine slang maakt niks uit in verbruik hoor
sproeiers nemen er niks meer of minder van op
veel te dunne slang kan wel zorgen dat het vlotter niveau
te laag komt bij volgas
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 11-6-2013 om 22:38 uur.
|
|
JST performance |
|
Audioholic |
11-6-2013 22:50 |
Posts: 330 |
........
jordy,even lezen
luchtfilterslang (voorbeeld, minarelli met luchtfiltertuutje, dat idee alleen dan in het filter zelf bij een honda mb)
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
jordi50cc |
11-6-2013 22:54 |
|
WestlandMB |
11-6-2013 23:20 |
Posts: 1338 |
Gewoon lange mikuni sproeiers nemen voor de mikuni carburateur.
anders keihin sproeiers in een keihin. bij keihin van de honda m-serie (13mm, 16mm, 18mm 21mm) zijn deze rond en klein.
Bij de vlakschuif keihin 28mm moeten weer 6 kant keihin sproeiers in.
Dus gewoon de sproeiers gebruiken die bij de carburateur werkt.. Dat werkt het prettigst.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
het gaat voornamelijk om de lucht/benzine verhouding, zodoende kan je zuiniger rijden met toch genoeg koppel,het moet goed rijden, en niet per ce topvermogens
meer lucht = meer benzine = meer verbruik
Het gaat niet zo zeer om dat hij meer lucht krijgt, maar als hij meer lucht nodig heeft dat het beschikbaar is. Vergelijk het maar met de gashendel stand. Volgas kan er meer benzine door venturi (sproeierbuis) dan met 1/4 gas.
Als je meer toeren wilt maken maar er is niet voldoende lucht, dan zal hij verzuipen bovenin in ze toerental. Dat bedoelde ik duidelijk te maken met de grotere luchtslangen.. Maar als ik zo jou redenering leest lijkt me dat ook wel weer logisch.. Hoe dan ook, dat zal niet het probleem zijn van de vermogensdip.
Hoe erg is het probleem eigenlijk? Is het verschil met bijna warme motor en warme motor echt een verschil van 15km/u op topsnelheid
En heb je nog je zuiger gecontroleerd zoals ik eerder hebt gezegt? Dat tikken kan misschien wel duiden op slijtage/ kantelende zuiger
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 11-6-2013 om 23:29 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 10803 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 5
|
|