Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 125cc mb minder vermogen warm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1153 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67590 - 125cc mb minder vermogen warm
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10804 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 6-6-2013 23:32 Print reply

Posts: 1338
Ik heb niet je hele topic gelezen maar ik heb wel ervaringen met de mikuni 2 bouts met externe sproeier (een originele!)

Ik had hem op mijn mb met 110cc, maar ook voorheen met 70cc. (afstelling verschilde niet veel aangezien de lucht/benzine verhouding toch gelijk blijft)

Ik zat met grote luchtfilterslangen met origineel filter op sproeier 125~135. Lager moest ik niet gaan. Dus ik vermoed dat je sproeier misschien iets te klein is.

Sommige mikuni's hebben een te dikke gasnaald, waardoor de sproeier weinig nut heeft. Om hier achter te komen, moet je gewoon even sproeier eruit halen en de sproeierbuis/externe sproeier terug in de carburateur schroeven en een stukje rijden. Als hij het nog goed doet heb je waarschijnelijk een verkeerde gasnaald.

Aangezien ik zelf al de mikuni gedoe al eens meegemaakt hebt, heb ik inmiddels gewoon weer een 18mm keihin origineel.

Ik zou eerder die 20mm inruilen voor een originele 24mm mikuni of een 18mm keihin. Daar zijn nooit problemen mee. (als de 20mm het probleem dus is)

Dat tikken op hoge toeren kan ook een te ruime / versleten zuiger zijn.
En wat betreft pingelen, misschien even de ontsteking op de originele stand zetten, met het merkteken van de grondplaat op het uitsteek stukje van het carter.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
jordi50cc 6-6-2013 23:45 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

hij heeft 100% gelijk, dus ik zou even rustig nadenken voor je anderen gaat afkraken.

een 20mm moet overigens prima lopen op een 125c cc athena, de originele doorlaat van die cilinder laat zelfs niet veel extra meer toe.

koud meer vermogen dan warm is op zich relatief normaal bij een 2T ik weet natuurlijk niet hoe extreem het zich hier voordoet.


geen paniek! ik kraak geen mensen af ik zeg alleen
hoe ik er over denk en als mensen vervolgens mij willen
vertellen dat ze een 125cc ook prima met een 12mm carburateurtje
lopent krijgen sorry hoor daar zakt mij de broek wel van af
naar heel wat getest te hebben op de testbank met zo wel
kleine als grote carburateurs weet ik egt wel de verschillen
nogmaals ik post niet om mensen af te kraken


 
JST performance
Audioholic 7-6-2013 1:23 Print reply
Posts: 330
mijn luchtfiltersetup is standaard, behalve de 2 gaatjes die er in zitten die er in zijn gemaakt door de vorige eigenaar


ik zal het morgen eens proberen,heb nog een mikuni opschuif liggen waar ik evt gasnaald van kan wisselen. thx!
 
The life is to short to listen to slow music (H)
WestlandMB 7-6-2013 9:54 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
mijn luchtfiltersetup is standaard, behalve de 2 gaatjes die er in zitten die er in zijn gemaakt door de vorige eigenaar


ik zal het morgen eens proberen,heb nog een mikuni opschuif liggen waar ik evt gasnaald van kan wisselen. thx!


Oke top, anders kan je ook nog proberen om zonder sproeier te rijden.. Als hij het dan doet dan weet je ook gelijk zeker dat het door de carburateur komt.

edit:

Ik heb nog even verder voor je gezocht. Claus heeft hier op het forum eens een stukje over neergezet (beter bekend als LVS tuning misschien). Misschien kan je daar meer mee, kan je gelijk de naald meten.


de naald die er nu in staat is 4DH7 OF 4DH 11.
[ die zijn dik en werken goed tot sproeiermaat 90 ]
[ de naald is onderaan 1,8mm]

als je meer mengsel nodig hebt [ sproeier 100 tot 150 ],dan moet er een dunner naald in.

de naald uit een 24mm mikuni is spitser [ type 4I4 ]
die klopt beter .
[ naald is onderaan 1,4mm ]

je kan ook een ander merk naald gebruiken , die spitser is .
ik gebruikte vroeger ook del ortho naalden .

#


Zie ook dit topic waar hij het gezegd heeft: http://www.brommerforum.nl/showtopic/44934/2

Nog een kleine opmerking van mij.. Ik ga ervan uit dat je weet hoe je hem moet afstellen, maar ik zou toch eens iets proberen van rond sproeier 120, daar zitten de meeste mee die hem op een honda hebben. En als je luchtfilter ook al meer lucht pakt, vind ik het vreemd dat je nog kleiner zit.

Volgens Claus/LVS heb je dus een naald nodig van 1,4mm, ik zou dan de originele Mikuni 4I4 proberen als je daar makkelijk aan kunt komen. Die zal qua lengte ook wel goed overheen komen.
Anders is een dellorto naald ook mogelijk. Hier staat een lijstje met de W naalden van Dellorto: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/195
Dan kan je gemakkelijk vergelijken met je huidige naald en kijken welke geschikt is.
Hopelijk is de gasnaald het probleem, dan ben je ook van die narigheid af.

Wat ik hier allemaal schrijf heb ik zelf nooit geprobeerd, omdat ik een 18mm kocht, maar als ik zo het forum doorzoekt is dit volgens mij wel de beste oplossing als de gasnaald het probleem is.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 7-6-2013 om 10:08 uur.
 
PRO TUNING 7-6-2013 10:06 Print reply

Posts: 4000
Na aanpassing van de carburateur inwendig moet je uitkomen op sproeier ± 180

Dit is al een heel oud probleem, in 1986 paste ik de eerste Mikuni al aan na 4 dagen uitproberen.
 
WestlandMB 7-6-2013 10:11 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Na aanpassing van de carburateur inwendig moet je uitkomen op sproeier ± 180

Dit is al een heel oud probleem, in 1986 paste ik de eerste Mikuni al aan na 4 dagen uitproberen.


Dat was toch het vergroten van de buis waar de gasnaald doorheen komt? Want ik dacht dat je met een dunnere gasnaald tot hetzelfde resultaat komt.
 
Audioholic 9-6-2013 18:04 Print reply
Posts: 330
oke, heb het volgende geprobeert

gasnaald van een mikuni opschuif,alle standjes, zelfde probleem als die warm is

dellorto gasnaald (w7 als k t goed heb ), ging iets beter maar uiteindelijk hetzelfde


gaten in luchtfilter gedicht,b7 bougie er in (b8 was pik zwart,te koud)
sproeier 125 en 140 geprobeert,viel niet mee te rijden,vetslaande bougie



en nu ben ik eigenlijk weer terug bij af
 
The life is to short to listen to slow music (H)
WestlandMB 9-6-2013 20:51 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
oke, heb het volgende geprobeert

gasnaald van een mikuni opschuif,alle standjes, zelfde probleem als die warm is

dellorto gasnaald (w7 als k t goed heb ), ging iets beter maar uiteindelijk hetzelfde


gaten in luchtfilter gedicht,b7 bougie er in (b8 was pik zwart,te koud)
sproeier 125 en 140 geprobeert,viel niet mee te rijden,vetslaande bougie



en nu ben ik eigenlijk weer terug bij af


Misschien kan je nog een originele 18mm keihin carburateur proberen als je die voorhanden hebt liggen? Dan kunnen we uitsluiten dat het de carburateur in ieder geval niet is.

Edit,
heb je ook nergens valse lucht?


Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 9-6-2013 om 23:33 uur.
 
jordi50cc 9-6-2013 23:04 Print reply

Posts: 677
nog kleiner?

ik heb een keer een mb klaar gemaakt ook met 125 Athena
erop 20mm en een hpi liep opzich best redelijk
alleen het zelfde probleem als wat jij hebt
bij warme motor aanzienlijk minder vermogen
wat ik ook probeerde het werd er niet beter op
ik heb toen een 26mm dell erachter gezet
dat ging stukken beter! zowel onderin als bovenin
meer vermogen koud of warm weinig verschil


 
JST performance
Audioholic 10-6-2013 0:18 Print reply
Posts: 330
18mm gaat prima, je haalt er alleen niet het maximale vermogen uit


alleen het bezwaar is dat ik geen andere (grote) carb heb

ik heb alleen die 32mm mikuni liggen die op de puch zat, maar dat lijkt me beetje TE voor op mn std athenatje
 
The life is to short to listen to slow music (H)
WestlandMB 10-6-2013 10:35 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
18mm gaat prima, je haalt er alleen niet het maximale vermogen uit


alleen het bezwaar is dat ik geen andere (grote) carb heb

ik heb alleen die 32mm mikuni liggen die op de puch zat, maar dat lijkt me beetje TE voor op mn std athenatje


Lijkt mij ook, Ik denk dat je boven de 24mm eerder meer gaat verbruiken dan presteren..
 
drestar 10-6-2013 11:17 Print reply

Posts: 631
ik zag dit topic nu pas en heb even vluchtig mee gelezen. . zelf heb ik een honda mt met 125cc athena en er ligt een 24mm echte mukuni achter. maar heb hem nog niet gereden omdat alles nieuw is en ik nog aan het opknappen ben gaat hij deze week pas gestart worden voor het eerst. ik heb er sproeier 160 ingedraaid om te beginnen. nu las ik dat jij eerst sproeier 95 erin had en toen 125 en 140 geprobeerd hebt en deze te vet sloeg. maar welk merk sproeiers gebruik je?? want keihin sproeiers passen ook in mikuni en die zijn in dezelfde maten als er op mikuni sproeiers staan met veel groter gat. een ori mikuni zeskant sproeiermaat 200 is ongeveer net zo groot gatals een ori keihin 150. scheelt echt superveel. ik heb 160 ori mikuni erin zitten. denk dat het ongeveer gelijk staat aan 120 keihin,

en over de discussie van hoe groot je carb moet zijn voor een 125cc athena. 28-32mm is gewoon te groot. of je moet er een complete crossmotorpijp achter gaan leggen.
 
WestlandMB 10-6-2013 16:53 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
ik zag dit topic nu pas en heb even vluchtig mee gelezen. . zelf heb ik een honda mt met 125cc athena en er ligt een 24mm echte mukuni achter. maar heb hem nog niet gereden omdat alles nieuw is en ik nog aan het opknappen ben gaat hij deze week pas gestart worden voor het eerst. ik heb er sproeier 160 ingedraaid om te beginnen. nu las ik dat jij eerst sproeier 95 erin had en toen 125 en 140 geprobeerd hebt en deze te vet sloeg. maar welk merk sproeiers gebruik je?? want keihin sproeiers passen ook in mikuni en die zijn in dezelfde maten als er op mikuni sproeiers staan met veel groter gat. een ori mikuni zeskant sproeiermaat 200 is ongeveer net zo groot gatals een ori keihin 150. scheelt echt superveel. ik heb 160 ori mikuni erin zitten. denk dat het ongeveer gelijk staat aan 120 keihin,

en over de discussie van hoe groot je carb moet zijn voor een 125cc athena. 28-32mm is gewoon te groot. of je moet er een complete crossmotorpijp achter gaan leggen.


Drestar, begin maar met 135 als je orignele luchtfilterbox hebt met grote slangen. 160 is te groot.
 
PRO TUNING 10-6-2013 17:14 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
ik zag dit topic nu pas en heb even vluchtig mee gelezen. . zelf heb ik een honda mt met 125cc athena en er ligt een 24mm echte mukuni achter. maar heb hem nog niet gereden omdat alles nieuw is en ik nog aan het opknappen ben gaat hij deze week pas gestart worden voor het eerst. ik heb er sproeier 160 ingedraaid om te beginnen. nu las ik dat jij eerst sproeier 95 erin had en toen 125 en 140 geprobeerd hebt en deze te vet sloeg. maar welk merk sproeiers gebruik je?? want keihin sproeiers passen ook in mikuni en die zijn in dezelfde maten als er op mikuni sproeiers staan met veel groter gat. een ori mikuni zeskant sproeiermaat 200 is ongeveer net zo groot gatals een ori keihin 150. scheelt echt superveel. ik heb 160 ori mikuni erin zitten. denk dat het ongeveer gelijk staat aan 120 keihin,

en over de discussie van hoe groot je carb moet zijn voor een 125cc athena. 28-32mm is gewoon te groot. of je moet er een complete crossmotorpijp achter gaan leggen.


24 mm Mikuni VM sproeier ± 230

32 mm carburateur kan best achter 125 cc, op 50 cc Kreidler wordt gereden met 28 m DellOrto VHST Red Racing hele fijne carburateur.
 
GRIEVINK 10-6-2013 19:53 Print reply

Posts: 259
als een luchtgekoelde motor warm is heeft die altijd iets minder vermogen..
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!

Dit topic is 10804 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved