Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #67590 - 125cc mb minder vermogen warm
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 10935 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Audioholic |
6-6-2013 19:38 |
Posts: 330 |
hallo, het valt me op dat ik toch vermogen verlies als het blok echt goed warm is,terwijl ik naar mijn gevoel al een kleine sproeier heb lijkt het me niet dat hij te rijk staat (moet ook altijd brommer opstarten met choke)
ook valt me op dat als ik de brommer flink in toeren doortrek(einde powerband) en dan het gas dichtgooi, dan hoor ik een tik,pingelen?
125 athena
20 mikuni, ext sproeier,sproeier 95
ori filter
homoet 110cc
squish van 2 mm (uit voorzorg zodat hij niet te krap staat,foto van de kop aanwezig)
wie kan me helpen?
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 19:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 19:42 uur.
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
jordi50cc |
6-6-2013 20:36 |
Posts: 677 |
20mm is ook veel te klein voor een 125cc
een 125cc mag wel een 28mm of 30mm achter
wil hij goed presteren
Jordi
|
|
JST performance |
|
Audioholic |
6-6-2013 20:43 |
Posts: 330 |
al monteer ik een 12 mm er op, dan zou die nog goed lopen,zolang die maar goed afgesteld staat
alleen schijnbaar is die 20 die ik heb niet lekker af te stellen...
reden van 20 mm is dat ik toch niet vaak echt hard rij en ook nog wel wat koppel wil overhouden, wat niet gaat met een grotere carb
offtopic :
ze zeggen ook dat 32 mm te groot voor een puch is(athena ajh)nou had m dus wel lopend en het reed, niet zo goed als met een kleinere carb,maar t reed, andersom is het met een kleine carb precies hetzelfde, alleen dan krijg je bottom power,alleen wilt hij geen toeren meer draaien
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
Brommers en meer |
6-6-2013 20:46 |
Posts: 1966 |
20 mikuni is idd lastig af te stellen weet ik uit ervaring
Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 6-6-2013 om 20:46 uur.
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
Audioholic |
6-6-2013 20:46 |
Posts: 330 |
enne, 24 is de max dat ik wil gaan ook ivm portomonee, die komt er ook op als het spaarpotje het toelaat
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
jordi50cc |
6-6-2013 21:08 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
al monteer ik een 12 mm er op, dan zou die nog goed lopen,zolang die maar goed afgesteld staat
alleen schijnbaar is die 20 die ik heb niet lekker af te stellen...
reden van 20 mm is dat ik toch niet vaak echt hard rij en ook nog wel wat koppel wil overhouden, wat niet gaat met een grotere carb
offtopic :
ze zeggen ook dat 32 mm te groot voor een puch is(athena ajh)nou had m dus wel lopend en het reed, niet zo goed als met een kleinere carb,maar t reed, andersom is het met een kleine carb precies hetzelfde, alleen dan krijg je bottom power,alleen wilt hij geen toeren meer draaien
als je het allemaal zo goed weet waarom vraag je dan om
advies?
klopt niks van wat je zegt
succes!
|
|
JST performance |
|
Audioholic |
6-6-2013 21:23 |
Posts: 330 |
omdat ik er gewoonweg niet meer uitkom,anders stond hier geen post he snuggere
dan vind je maar dat er niks van klopt.i dont care
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
j0ren |
6-6-2013 21:23 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
als je het allemaal zo goed weet waarom vraag je dan om
advies?
klopt niks van wat je zegt
succes!
Daar klopt zeker wel wat van.
Kleine carb = meer koppel. Grote carb = hoger topvermogen.
@ts.
Als je sproeier te klein is kan het wel zijn dat hij minder hard loopt zodra hij warm is. Wanneer een motor warm vraagt ie gewoon meer benzine dan koud. Veel mensen denken dat een koude motor veel benzine benodigt ivm choke, maar dat is niet zo. Choke is alleen voor sneller starten en sneller opwarmen.
Probeer dus eens een grotere hoofdsproeier.
Heb je trouwens een immi mikuni? zoja, kun je hem eigenlijk wel in de prullenbak donderen.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Audioholic |
6-6-2013 21:30 |
Posts: 330 |
bdankt voor je antwoord j0ren,ik heb een ekte ekte mikuni, imitatie heb ik afgeleerd door teveel slechte ervaringen
ik snap je gedachtes, maar nu het volgende
een motor wat niet op bedrijfstemp is,en goed is afgesteld, loopt onder bedrijfstempratuur te schraal (te arm voor leken)
choke gebruik ik om te starten,*gestart* choke er af,dan draait hij zo'n 4k op t tellertje, dan wacht ik tot hij zakt tot 2k dan ga ik rijden, echter als ik tijdens rijden vol gas geef,rijdt hij minder goed dan half gas, als ik dus min of 10 rij 50 rij, dan pakt hij volgas pas goed op
als ik een uur of langer normaal rij of ik ga scheuren, dan zakt het vermogen over het algemeen in.
ik hoop dat ik het helder genoeg uit heb gelegd
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 21:32 uur.
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
j0ren |
6-6-2013 21:55 |
Posts: 1298 |
Dat een motor pas na 10min warm is kan prima, maar normaal gesproken zou hij moeten stotteren ipv hoog in de toeren ( te arm ) lopen.
Heb je al eens op valse lucht gecontroleerd?
En het is vreemd dat hij pas na een uur langzamer zou gaan lopen, normaal is met 20-30min rijden alles wel goed op tempratuur.
Persoonlijk zou ik je topend gewoon eens opnieuw opbouwen met nieuwe pakkingen en evt nieuwe zuiger(veren) en dan goed afstellen.
Dan ben je er sowieso vanaf.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Custom667 |
6-6-2013 22:14 |
Posts: 153 |
Ik heb zelf ook een tijdje gereden met een immitatie mikuni, en daarna de originele (niet op 125 cc dan maargoed).
In een imitatie zit een erg dikke gasnaald in tov. de gasbuis waar hij in valt.
Dan kun je zoveel afstellen als je wilt, maar meer mengsel laat hij toch niet door.
Ik weet niet wat je hebt liggen maar probeer eens een dunnere gasnaald of kijk eens op marktplaats, daar staan vaak originele 20/24 Mikuni te koop. Toevallig zelf laatst nog een 24 gekocht voor 30 EURIE en bevalt prima.
|
|
|
|
Audioholic |
6-6-2013 22:35 |
Posts: 330 |
met wegrijden is t idd stotteren en te pluimen,maar bij volgas krijgt hij te weinig.
ikzelf snap er ook weinig meer van
cilinder zit er "vers" op, eerste 100 km's zijn gemaakt met de nieuwe zuiger, cilinder had al een zuiger versleten,daarvoor had ik het probleem ook, alleen nu wil ik het ook opgelost hebben aangezien het mijn daily is
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 22:56 uur.
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
jordi50cc |
6-6-2013 22:56 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
omdat ik er gewoonweg niet meer uitkom,anders stond hier geen post he snuggere
dan vind je maar dat er niks van klopt.i dont care
???
oke voor deze keer zal ik er op in gaan
ik denk dat ik wel redelijk weet waar ik over praat
sbo sprint
karting
classic race
sobw
je geeft zelf al aan dat je er niet meer uit komt
dus doe dan niet net of je er verstand van hebt
daar schiet je niks mee op
er zijn hier een aantal mensen die al heel wat
jaartjes mee lopen met het 2takt gebeuren
en dan met verhaaltjes van een kleinere carburateur is meer koppel?
sorry hoor maar broodjes aap lust ik niet
een 20mm is gewoon te klein om een 125cc optimaal te laten lopen
er blijft altijd een probleem met temperatuur en vermogen verlies
bij warme motor dat pingelen na volgas waar je het over hebt kan
heel goed door een te warme verbrandings ruimte komen
waardoor er zelf ontbranding ontstaat
als je een beetje normaal kan doen wil ik je best verder helpen
anders laten we het hier bij
Gr Jordi
|
|
JST performance |
|
Audioholic |
6-6-2013 23:02 |
Posts: 330 |
ook een kenner wil er soms niet uit komen, face the truth
je onderbouwt niks, je zegt dat er niks van klopt en meer niet,en als je het niet kan onderbouwen, weet je er niks van
ik hoef geen topvermogens te halen, wil gewoon fatsoenlijk rijden,20mm is voorlopig zat, later komt er een 24.
broodjes aap....weetje, op jou ga ik niet eens reageren als je niks kan onderbouwen terwijl er niks klopt van wat ik zeg
kleinere carb = hogere gasstroomsnelheid dus bij lager toerental beter mengsel
grote carb = gasstroomsnelheid pas bij hoge toerentallen pas optimaal,waardoor die bij hogere toerentallen meer vermogen levert (Waar bij een kleine carb max gasstroomsnelheid speelt)
bovenstaande = feiten
nogmaals, ik ben hier voor hulp, niet voor tig discussies wat wel of niet zo is, als je niks relevants te zeggen heb, zeg dan niks
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 23:03 uur.
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
jordi50cc |
6-6-2013 23:15 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
ook een kenner wil er soms niet uit komen, face the truth
je onderbouwt niks, je zegt dat er niks van klopt en meer niet,en als je het niet kan onderbouwen, weet je er niks van
ik hoef geen topvermogens te halen, wil gewoon fatsoenlijk rijden,20mm is voorlopig zat, later komt er een 24.
broodjes aap....weetje, op jou ga ik niet eens reageren als je niks kan onderbouwen terwijl er niks klopt van wat ik zeg
kleinere carb = hogere gasstroomsnelheid dus bij lager toerental beter mengsel
grote carb = gasstroomsnelheid pas bij hoge toerentallen pas optimaal,waardoor die bij hogere toerentallen meer vermogen levert (Waar bij een kleine carb max gasstroomsnelheid speelt)
bovenstaande = feiten
nogmaals, ik ben hier voor hulp, niet voor tig discussies wat wel of niet zo is, als je niks relevants te zeggen heb, zeg dan niks
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 23:03 uur.
dus een kleine carburateur zorgt voor een snelle
gasstroom snelheid in je carburateur?
je bedoelt vast een te kleine werfeling in je carburateur
om vervolgens ook minder spoeling in je spoelkanalen te hebben
(dus minder gas snelheid in A en B spoelers dus minder vermogen
op welk toerental dan ook!
tuurlijk geeft een kleine carburateur een snellere gas reactie
maar dit zegt niks over koppel/vermogen
jij bent weer aan de beurt!
|
|
JST performance |
|
Derbi-Olaf |
6-6-2013 23:26 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
dus een kleine carburateur zorgt voor een snelle
gasstroom snelheid in je carburateur?
je bedoelt vast een te kleine werfeling in je carburateur
om vervolgens ook minder spoeling in je spoelkanalen te hebben
(dus minder gas snelheid in A en B spoelers dus minder vermogen
op welk toerental dan ook!
tuurlijk geeft een kleine carburateur een snellere gas reactie
maar dit zegt niks over koppel/vermogen
jij bent weer aan de beurt!
hij heeft 100% gelijk, dus ik zou even rustig nadenken voor je anderen gaat afkraken.
een 20mm moet overigens prima lopen op een 125c cc athena, de originele doorlaat van die cilinder laat zelfs niet veel extra meer toe.
koud meer vermogen dan warm is op zich relatief normaal bij een 2T ik weet natuurlijk niet hoe extreem het zich hier voordoet.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Dit topic is 10935 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|