Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 125cc mb minder vermogen warm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1223 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67590 - 125cc mb minder vermogen warm
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 10935 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Audioholic 6-6-2013 19:38 Print topicpost
Posts: 330
hallo, het valt me op dat ik toch vermogen verlies als het blok echt goed warm is,terwijl ik naar mijn gevoel al een kleine sproeier heb lijkt het me niet dat hij te rijk staat (moet ook altijd brommer opstarten met choke)

ook valt me op dat als ik de brommer flink in toeren doortrek(einde powerband) en dan het gas dichtgooi, dan hoor ik een tik,pingelen?


125 athena
20 mikuni, ext sproeier,sproeier 95
ori filter
homoet 110cc
squish van 2 mm (uit voorzorg zodat hij niet te krap staat,foto van de kop aanwezig)


wie kan me helpen?

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 19:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 19:42 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)

jordi50cc 6-6-2013 20:36 Print reply

Posts: 677
20mm is ook veel te klein voor een 125cc
een 125cc mag wel een 28mm of 30mm achter
wil hij goed presteren


Jordi
 
JST performance
Audioholic 6-6-2013 20:43 Print reply
Posts: 330
al monteer ik een 12 mm er op, dan zou die nog goed lopen,zolang die maar goed afgesteld staat


alleen schijnbaar is die 20 die ik heb niet lekker af te stellen...

reden van 20 mm is dat ik toch niet vaak echt hard rij en ook nog wel wat koppel wil overhouden, wat niet gaat met een grotere carb




offtopic :
ze zeggen ook dat 32 mm te groot voor een puch is(athena ajh)nou had m dus wel lopend en het reed, niet zo goed als met een kleinere carb,maar t reed, andersom is het met een kleine carb precies hetzelfde, alleen dan krijg je bottom power,alleen wilt hij geen toeren meer draaien
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Brommers en meer 6-6-2013 20:46 Print reply

Posts: 1966
20 mikuni is idd lastig af te stellen weet ik uit ervaring

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 6-6-2013 om 20:46 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Audioholic 6-6-2013 20:46 Print reply
Posts: 330
enne, 24 is de max dat ik wil gaan ook ivm portomonee, die komt er ook op als het spaarpotje het toelaat
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 6-6-2013 21:08 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
al monteer ik een 12 mm er op, dan zou die nog goed lopen,zolang die maar goed afgesteld staat


alleen schijnbaar is die 20 die ik heb niet lekker af te stellen...

reden van 20 mm is dat ik toch niet vaak echt hard rij en ook nog wel wat koppel wil overhouden, wat niet gaat met een grotere carb




offtopic :
ze zeggen ook dat 32 mm te groot voor een puch is(athena ajh)nou had m dus wel lopend en het reed, niet zo goed als met een kleinere carb,maar t reed, andersom is het met een kleine carb precies hetzelfde, alleen dan krijg je bottom power,alleen wilt hij geen toeren meer draaien


als je het allemaal zo goed weet waarom vraag je dan om
advies?
klopt niks van wat je zegt

succes!
 
JST performance
Audioholic 6-6-2013 21:23 Print reply
Posts: 330
omdat ik er gewoonweg niet meer uitkom,anders stond hier geen post he snuggere

dan vind je maar dat er niks van klopt.i dont care
 
The life is to short to listen to slow music (H)
j0ren 6-6-2013 21:23 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


als je het allemaal zo goed weet waarom vraag je dan om
advies?
klopt niks van wat je zegt

succes!


Daar klopt zeker wel wat van.
Kleine carb = meer koppel. Grote carb = hoger topvermogen.

@ts.
Als je sproeier te klein is kan het wel zijn dat hij minder hard loopt zodra hij warm is. Wanneer een motor warm vraagt ie gewoon meer benzine dan koud. Veel mensen denken dat een koude motor veel benzine benodigt ivm choke, maar dat is niet zo. Choke is alleen voor sneller starten en sneller opwarmen.
Probeer dus eens een grotere hoofdsproeier.
Heb je trouwens een immi mikuni? zoja, kun je hem eigenlijk wel in de prullenbak donderen.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Audioholic 6-6-2013 21:30 Print reply
Posts: 330
bdankt voor je antwoord j0ren,ik heb een ekte ekte mikuni, imitatie heb ik afgeleerd door teveel slechte ervaringen


ik snap je gedachtes, maar nu het volgende

een motor wat niet op bedrijfstemp is,en goed is afgesteld, loopt onder bedrijfstempratuur te schraal (te arm voor leken)

choke gebruik ik om te starten,*gestart* choke er af,dan draait hij zo'n 4k op t tellertje, dan wacht ik tot hij zakt tot 2k dan ga ik rijden, echter als ik tijdens rijden vol gas geef,rijdt hij minder goed dan half gas, als ik dus min of 10 rij 50 rij, dan pakt hij volgas pas goed op

als ik een uur of langer normaal rij of ik ga scheuren, dan zakt het vermogen over het algemeen in.


ik hoop dat ik het helder genoeg uit heb gelegd

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 21:32 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
j0ren 6-6-2013 21:55 Print reply

Posts: 1298
Dat een motor pas na 10min warm is kan prima, maar normaal gesproken zou hij moeten stotteren ipv hoog in de toeren ( te arm ) lopen.
Heb je al eens op valse lucht gecontroleerd?

En het is vreemd dat hij pas na een uur langzamer zou gaan lopen, normaal is met 20-30min rijden alles wel goed op tempratuur.

Persoonlijk zou ik je topend gewoon eens opnieuw opbouwen met nieuwe pakkingen en evt nieuwe zuiger(veren) en dan goed afstellen.
Dan ben je er sowieso vanaf.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Custom667 6-6-2013 22:14 Print reply
Posts: 153
Ik heb zelf ook een tijdje gereden met een immitatie mikuni, en daarna de originele (niet op 125 cc dan maargoed).
In een imitatie zit een erg dikke gasnaald in tov. de gasbuis waar hij in valt.
Dan kun je zoveel afstellen als je wilt, maar meer mengsel laat hij toch niet door.
Ik weet niet wat je hebt liggen maar probeer eens een dunnere gasnaald of kijk eens op marktplaats, daar staan vaak originele 20/24 Mikuni te koop. Toevallig zelf laatst nog een 24 gekocht voor 30 EURIE en bevalt prima.

 
Audioholic 6-6-2013 22:35 Print reply
Posts: 330
met wegrijden is t idd stotteren en te pluimen,maar bij volgas krijgt hij te weinig.

ikzelf snap er ook weinig meer van


cilinder zit er "vers" op, eerste 100 km's zijn gemaakt met de nieuwe zuiger, cilinder had al een zuiger versleten,daarvoor had ik het probleem ook, alleen nu wil ik het ook opgelost hebben aangezien het mijn daily is

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 22:56 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 6-6-2013 22:56 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
omdat ik er gewoonweg niet meer uitkom,anders stond hier geen post he snuggere

dan vind je maar dat er niks van klopt.i dont care



???

oke voor deze keer zal ik er op in gaan

ik denk dat ik wel redelijk weet waar ik over praat

sbo sprint
karting
classic race
sobw

je geeft zelf al aan dat je er niet meer uit komt
dus doe dan niet net of je er verstand van hebt
daar schiet je niks mee op
er zijn hier een aantal mensen die al heel wat
jaartjes mee lopen met het 2takt gebeuren

en dan met verhaaltjes van een kleinere carburateur is meer koppel?
sorry hoor maar broodjes aap lust ik niet
een 20mm is gewoon te klein om een 125cc optimaal te laten lopen
er blijft altijd een probleem met temperatuur en vermogen verlies
bij warme motor dat pingelen na volgas waar je het over hebt kan
heel goed door een te warme verbrandings ruimte komen
waardoor er zelf ontbranding ontstaat

als je een beetje normaal kan doen wil ik je best verder helpen
anders laten we het hier bij

Gr Jordi
 
JST performance
Audioholic 6-6-2013 23:02 Print reply
Posts: 330
ook een kenner wil er soms niet uit komen, face the truth

je onderbouwt niks, je zegt dat er niks van klopt en meer niet,en als je het niet kan onderbouwen, weet je er niks van


ik hoef geen topvermogens te halen, wil gewoon fatsoenlijk rijden,20mm is voorlopig zat, later komt er een 24.

broodjes aap....weetje, op jou ga ik niet eens reageren als je niks kan onderbouwen terwijl er niks klopt van wat ik zeg


kleinere carb = hogere gasstroomsnelheid dus bij lager toerental beter mengsel

grote carb = gasstroomsnelheid pas bij hoge toerentallen pas optimaal,waardoor die bij hogere toerentallen meer vermogen levert (Waar bij een kleine carb max gasstroomsnelheid speelt)

bovenstaande = feiten




nogmaals, ik ben hier voor hulp, niet voor tig discussies wat wel of niet zo is, als je niks relevants te zeggen heb, zeg dan niks

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 23:03 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 6-6-2013 23:15 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
ook een kenner wil er soms niet uit komen, face the truth

je onderbouwt niks, je zegt dat er niks van klopt en meer niet,en als je het niet kan onderbouwen, weet je er niks van


ik hoef geen topvermogens te halen, wil gewoon fatsoenlijk rijden,20mm is voorlopig zat, later komt er een 24.

broodjes aap....weetje, op jou ga ik niet eens reageren als je niks kan onderbouwen terwijl er niks klopt van wat ik zeg


kleinere carb = hogere gasstroomsnelheid dus bij lager toerental beter mengsel

grote carb = gasstroomsnelheid pas bij hoge toerentallen pas optimaal,waardoor die bij hogere toerentallen meer vermogen levert (Waar bij een kleine carb max gasstroomsnelheid speelt)

bovenstaande = feiten




nogmaals, ik ben hier voor hulp, niet voor tig discussies wat wel of niet zo is, als je niks relevants te zeggen heb, zeg dan niks

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 6-6-2013 om 23:03 uur.


dus een kleine carburateur zorgt voor een snelle
gasstroom snelheid in je carburateur?
je bedoelt vast een te kleine werfeling in je carburateur
om vervolgens ook minder spoeling in je spoelkanalen te hebben
(dus minder gas snelheid in A en B spoelers dus minder vermogen
op welk toerental dan ook!
tuurlijk geeft een kleine carburateur een snellere gas reactie
maar dit zegt niks over koppel/vermogen
jij bent weer aan de beurt!
 
JST performance
Derbi-Olaf 6-6-2013 23:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


dus een kleine carburateur zorgt voor een snelle
gasstroom snelheid in je carburateur?
je bedoelt vast een te kleine werfeling in je carburateur
om vervolgens ook minder spoeling in je spoelkanalen te hebben
(dus minder gas snelheid in A en B spoelers dus minder vermogen
op welk toerental dan ook!
tuurlijk geeft een kleine carburateur een snellere gas reactie
maar dit zegt niks over koppel/vermogen
jij bent weer aan de beurt!

hij heeft 100% gelijk, dus ik zou even rustig nadenken voor je anderen gaat afkraken.

een 20mm moet overigens prima lopen op een 125c cc athena, de originele doorlaat van die cilinder laat zelfs niet veel extra meer toe.

koud meer vermogen dan warm is op zich relatief normaal bij een 2T ik weet natuurlijk niet hoe extreem het zich hier voordoet.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 10935 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved