Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstel vraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1029 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6759 - afstel vraag
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 24-12-02?15:35 Print topicpost

Posts: 7387
ik snap er niet veel meer van, van het afstellen, ik heb faq doorgelezen maar wil toch ff wat meer duidelijkheid

als ik choke er op heb (zit nu 95keihin in) en powerfilter als luchtfilter. dan is mijn bougie zeer licht bruin en de elektrode iets wittig. ik weet, dat is een te kleine sproeier als ik het goed heb

maar dan zou die dus goed moeten rijden. maar als hij koud is (altijd choke aan, uitgetrokken) dan rijd hij probleem loos en niet stotteren, wordt hij warm dan begint hij in de powerband enorm te stotteren. maar dit zou toch weer duiden op een te grote sproeier?

hij start wel altijd makkelijk.
en zonder choke is de sproeier overgens veeeel ste klein. maar heb tijdelijk ff geen andere sproeier. vrijdag maar ff sproeiers halen.

maar wat voor sproeier adviseren jullie ZONDER choke. ik dacht zelf aan 130/140keihin? en is mijn sproeier nu met choke nou te klein of te groot?.

ik heb ook al met luchtschroef zitten kloten. maar als ik rijd dat stotterd ie dus in de powerband en komt ie niet verder dan 7k. sta ik stil. draai ik aan de luchtschroef dan draait ie volle toeren moeiteloos. ga ik weer rijden, komt ie weer niet boven de 7k uit
draai ik weer aan de luchtschroef (sta ik stil) dan draait ie weer moeiteloos toeren. rijd ik weer dan begint ie weer te stotteren.

dus....help?

edit:
setup is:
-18keihin met powerfilter in orginele
luchtfilter huis
- 70kaio lc(63cc) laagtoerig (maakt geen flikker uit volgens mij )
- 50proma uitlaat bovenlangs

[Dit bericht is ge-edit door barry op 24-12-02 15:44]
 
He?

De Schout 24-12-02?18:06 Print reply
Posts: 5327
als tie warm is begint ie te stotteren, maar dan rij je met choke op of wa maar zou idd sproeier rond de 130 prbere ja
 
tune tweak fiddle bang bummer
barry 25-12-02?09:31 Print reply

Posts: 7387
dit alles met choke aan, dus uitgetrokken

maar wat denken jullie, ik snap er zelf niet meer veel van
 
He?
suzuki4life 25-12-02?10:05 Print reply
Posts: 104
als hem war sta moet ge uw choke niet aanzetten, dan krijgt hij te veel naft, en daardoor gaat hij stotteren, ik gebruik choke alleen voor te starten en dan vertrek ik in 1ste (logisch) en als ik in 2de zen zet ek mijn choke al af, en mijn brommerke stotterd nooit
 
TE KOOP:Suzuki TSW, proma uitlaat, homoet demper, 50snel, 18mm carbu, top 93km/uur
Schuimpie 25-12-02?11:48 Print reply
Posts: 376
Quote:
Originally posted by: suzuki4life

als hem war sta moet ge uw choke niet aanzetten, dan krijgt hij te veel naft, en daardoor gaat hij stotteren, ik gebruik choke alleen voor te starten en dan vertrek ik in 1ste (logisch) en als ik in 2de zen zet ek mijn choke al af, en mijn brommerke stotterd nooit


Idd alleen starten met choke... eventueel nog ff warmrijden maar daarna uitzetten... kijken hoe hij het dan doet... en als ie dan nog stottert ff grotere sproeitert proberen
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
barry 25-12-02?11:46 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: suzuki4life

als hem war sta moet ge uw choke niet aanzetten, dan krijgt hij te veel naft, en daardoor gaat hij stotteren, ik gebruik choke alleen voor te starten en dan vertrek ik in 1ste (logisch) en als ik in 2de zen zet ek mijn choke al af, en mijn brommerke stotterd nooit


ook weer zo'n hersenloze figuur dat niet mijn verhaal heeft doorgelezen, en zowel, dan heb je het toch niet helemaal begrepen...

maar aangeien ik er zelf niet meer uitkom heb ik toch graag wat info nodig. ik zal nog 1 keer kort beschrijven:

ik heb altijd choke er op nu tijdelijk omdat de sproeier veel ste klein is zonder choke en nu met choke aan de bougie kleur aardig in de beurt komt.

als mijn motor koud is trekt ie moeiteloos. wordt hij warm dan begint hij enorm te stotterne in de powerband en in te houden voor de powerband.

maar stotteren in powerband duit toch op een te grote sproeier dan?
en inhouden duit toch op een te kleine sproeier?
ik heb dus beide. dus vat het niet meer helemaal
wil alleen maar weten of er nou een kleinere of grotere sproeier in moet.

en testen gaat zo moeilijk als de winkel dicht zitten en ik geen grotere sproeiers heb :(, dus wat denken jullie?

edit: dat je alleen je choke moet gebruiken bij koude start weet elke noob wel , heb nu alleen ff geen andere keus

[Dit bericht is ge-edit door barry op 25-12-02 11:52]
 
He?
ardan 25-12-02?12:07 Print reply
Posts: 595
je zegt het toch zelf,je rijd nu met choke open want je sproeier is te klein. en als je motor nu is warmgelopen begint hij te stotteren (en dan is je choke toch open h?,want je rijd altijd met hem aan om kleine sproeier te compenseren).dus je moet een grotere sproeier erin doen,dat je enkel choke nodig hebt om hem bij koude motor iets meer benzine te geven en de sproeier die erin zit,moet het goed doen als ie warm is,zonder choke natuurlijk.

dat alles als ik je verhaal begrepen heb natuurlijk.


ah ja dan zit je nog met dat inhouden/stotteren conflict,daar zit ik ook wat vast,flikker er toch gewoon een grotere in,kleiner zal het wel niet zijn

[Dit bericht is ge-edit door ardan op 25-12-02 12:12]
 
have a blast,go fast
barry 25-12-02?12:37 Print reply

Posts: 7387
ik druk er ook een grotere sproeier in, maar moet ff wachten tot na de kerst en ondertussen ff hier vragen. maar dat er een grotere in moet was mij al duidelijk om niet meer met de choke te hoeven rijden. maar dat stotteren inhouden conflict snap ik dus niet
 
He?
Joost 25-12-02?14:45 Print reply
Posts: 1108
Je sproeier is veelste klein barry. Met choke rijden is geen vervanger voor een grotere sproeier!! Ik zou eerst 10 maten groter gaan, als het goed is dan je electrode wel bruinig. Je kan beter eerst een (veel) te grote sproeier nemen en dan langzaam kleineren. Het te rijk bougie beeld is nl makkelijker te zien dan een te arm bougie beeld. En daarnaast is het ook beter voor brommer.

ps. als je de bougie af leest moet je echt wel eerst een heel stuk volgas rijden! Anders klopt er niks van het beeld. Ook moet je zo snel mogelijk de plug der uit trekken. Dus koppeling in, contact om en direct de plug der uit halen.
 
It is going to be a Endless summer...
barry 25-12-02?16:54 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Joost

Je sproeier is veelste klein barry. Met choke rijden is geen vervanger voor een grotere sproeier!! Ik zou eerst 10 maten groter gaan, als het goed is dan je electrode wel bruinig. Je kan beter eerst een (veel) te grote sproeier nemen en dan langzaam kleineren. Het te rijk bougie beeld is nl makkelijker te zien dan een te arm bougie beeld. En daarnaast is het ook beter voor brommer.


ik heb toch tijdelijk geen andere sproeiers. dus ik moest deze er wel ff in doen.

en als hij te klein is (Wat ik overgens ook denk) waarom stottert hij dan nog in de powerband? dat vat ik niet. want dat duit toch op een te grote sproeier?

Quote:

ps. als je de bougie af leest moet je echt wel eerst een heel stuk volgas rijden! Anders klopt er niks van het beeld. Ook moet je zo snel mogelijk de plug der uit trekken. Dus koppeling in, contact om en direct de plug der uit halen.


ok bougie beeld geeft misschien niet een correcte weergave, maar het is wel de manier om te kunnen zien of je brommer extreem te weinig krijgt of juist super te veel.

het is dus wel een meetstaaf. maar betrouwbaar is het niet idd..
 
He?
De Schout 25-12-02?18:55 Print reply
Posts: 5327
hij stotterd in de powerband omdat je je choke op heb staan denk ik zo
 
tune tweak fiddle bang bummer
huh 25-12-02?21:23 Print reply
Posts: 1755
Quote:
ik heb ook al met luchtschroef zitten kloten. maar als ik rijd dat stotterd ie dus in de powerband en komt ie niet verder dan 7k. sta ik stil. draai ik aan de luchtschroef dan draait ie volle toeren moeiteloos. ga ik weer rijden, komt ie weer niet boven de 7k uit


Aan die luchtschroef heb je ook (bijna) niks als je gaat rijden, is meer voor stationair. Dat ie in z'n vrij wel vol doortrekt en rijdend niet, dat is vrij normaal, dat had ik ook altijd toen m'n carb gaar stond afgesteld.

Luchtschroef is voor gasregeling tot 25%, maar dat stond ook al in de faq.
 

Dit topic is 890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved