Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ns1 gesplitst blok foutje???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67587 - ns1 gesplitst blok foutje???
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 5-6-2013 18:52 Print topicpost

Posts: 2160
Heuy,

Nu heb ik mijn 2de ns1 blok gesplitst gehad om te kijken in wat voor conditie die was en nieuwe pakkingen te monteren. Nu heb ik dus alles fijn en wel weer in elkaar gezet maar de drukstift voor de koppeling staat niet genoeg spanning op. Die kan ik toch een heel stuk bewegen met de hand voordat die begint aan te grijpen.
Ik heb al een andere drukstift geprobeerd en ook een andere koppelingsdeksel. heeft beide niks geholpen.

Ik kan mij niet meer herinneren of dit ook al zo was voordat ik hem uit elkaar heb gehaald. Want heb nog nooit met dit onderblok gereden, keertje met een ns1 ophalen mee gekomen...

Dit bedoel ik dus:




Ik heb nog wel 1 ringetje over waar ik echt niet van kon uitvinden waar die op hoort...
Lijkt mij persoonlijk geen wereld probleem?


Bij mijn andere ns1 blok hoef ik het pookje maar heel iets te bewegen en dan staat die al strak.

Het enige wat ik nog kan proberen is de drukstift en eventueel koppelingsdeksel van mijn andere ns1 blok halen en proberen. Maar die zit nog onder mijn brommer...


Iemand die dit herkent of mij kan helpen?
Alvast bedankt
 
"Risico is extra leven"

Leen 5-6-2013 18:58 Print reply

Posts: 26877
ga eerst maar eens uitzoeken waar die ring hoort, dingen zitten er niet voor de sier in.
 
Brommers en meer 5-6-2013 21:11 Print reply

Posts: 1966
hoort die ring daar niet ergens onder ofzo, waardoor je koppeling het wel eerder doet?
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
NS1-Whisperer 5-6-2013 22:03 Print reply

Posts: 2160
kheb alles weer los gehad en het ringetje nog weten te plaatsen volgens de uitslag tekening van honda. Die zit dus weer op de goeie plek

Koppelingsheveltje maakt nog steeds dezelfde slag, zal wel dan. ik ben er 100% zeker van dat alles goed zit en de carters sluiten overal netjes aan tegen elkaar.

Misschien dat als die ff gelopen heeft de platen e.d. net ff anders zitten waardoor die verplaatst?
 
"Risico is extra leven"
Derbi-Olaf 5-6-2013 22:13 Print reply

Posts: 14999
dat ringetje kan zo te zien de reden van je koppelingsprobleem zijn.


op het oog zou ik zeggen dat die ring aan de vliegwielkant van je primaire versnellingsbak-as hoort.

daardoor word dus ook de primaire as richting koppeling verschoven als 'ie er zit. resultaat is, kloppende slag van je hevel.

Waar heb je hem nu zitten ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
NS1-Whisperer 5-6-2013 23:06 Print reply

Posts: 2160
Ik heb hem op de vliegwielkant van dezelfde as als waar de koppeling aan zit geplaatst. Weet niet of dat secundair of primair heet. Dus tussen het lager en het meest linkse tandwiel.

Heveltje toont geen verschil, ben er 100% zeker van dat nu alles wel goed zit...
 
"Risico is extra leven"
j0ren 9-6-2013 12:02 Print reply

Posts: 1298
Zo'n grote vrije slag is normaal hoor.
Zeker met een ouder blok waarvan de koppelingsplaten etc al versleten zijn.
Als hij vanaf dat punt gewoon prima koppelt is er niks aan de hand.
*er van uitgaande dat je het blok goed in elkaar hebt gezet.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
NS1-Whisperer 9-6-2013 12:06 Print reply

Posts: 2160
Hij koppelt vanaf dat punt gewoon prima.

Het blok heb ik gister nog helemaal na gedraaid en olie erin gedaan. Ding is na mijn weten gewoon goed.

Gewoon koppelingskabel ff anders spannen, meer niet
 
"Risico is extra leven"
j0ren 9-6-2013 12:08 Print reply

Posts: 1298
Meestal koppelen die blokken pas als het heveltje zegmaar precies in het midden staat. Dat die van jou iets verder pas koppelt duidt gewoon op slijtage denk ik.
Had hetzelfde op m'n mt8 blok. En kom het ook vaak tegen bij derbi.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
NS1-Whisperer 9-6-2013 12:12 Print reply

Posts: 2160
Heb bij mijn andere ns1 blok de deksel er ook even af gehad en kan wel zien dat daar andere platen in zitten, die hebben namelijk speling tov het koppelingshuis :P

Die deksel met stift zit nu op dit blok, scheelt misschien 1mm met de vrije slag.
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 2008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved