b747europa |
1-6-2013 20:12 |
Posts: 34 |
Oke, in het begin had ik geen problemen en nergens last van, ik heb niets veranderd aan afstelling ed. Nou zit het zo, het stotteren/blijven hangen begon bij 8000 toeren bij 60 kmh toen werd t 50 , 40 en kon ik niet eens meer opschakelen , dan zou die stikken
Nu is het 25-30 in z'n twee/drie als ik naar z'n vier ga loopt ie helemaal terug in toeren en rem ik af
Het is niet echt blijven hangen maar echt schokken rond een bepaald aantal rpm
|
|
|
|
Brommers en meer |
1-6-2013 20:23 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b747europa
Oke, in het begin had ik geen problemen en nergens last van, ik heb niets veranderd aan afstelling ed. Nou zit het zo, het stotteren/blijven hangen begon bij 8000 toeren bij 60 kmh toen werd t 50 , 40 en kon ik niet eens meer opschakelen , dan zou die stikken
Nu is het 25-30 in z'n twee/drie als ik naar z'n vier ga loopt ie helemaal terug in toeren en rem ik af
Het is niet echt blijven hangen maar echt schokken rond een bepaald aantal rpm
smeer jij toevallig te vet, staat je brommer te rijk dat je uitlaat helemaal dichtstikt ofzo
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
b747europa |
1-6-2013 20:26 |
Posts: 34 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
smeer jij toevallig te vet, staat je brommer te rijk dat je uitlaat helemaal dichtstikt ofzo
de brommer mengt zelf. en de uitlaat heb ik laatst schoongemaakt en vandaag weer schoongemaakt
|
|
|
|
Brommers en meer |
1-6-2013 20:34 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b747europa
[...]
de brommer mengt zelf. en de uitlaat heb ik laatst schoongemaakt en vandaag weer schoongemaakt
en hij heeft ook geen warmloopporen in de cilinder?
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
b747europa |
1-6-2013 20:37 |
Posts: 34 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
en hij heeft ook geen warmloopporen in de cilinder?
ik heb de cilinder nog niet uit elkaar gehaald, dat is voor mij en mijn vader een stapje te ver
|
|
|
|
Henk-88 |
1-6-2013 20:40 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b747europa
Oke, in het begin had ik geen problemen en nergens last van, ik heb niets veranderd aan afstelling ed. Nou zit het zo, het stotteren/blijven hangen begon bij 8000 toeren bij 60 kmh toen werd t 50 , 40 en kon ik niet eens meer opschakelen , dan zou die stikken
Nu is het 25-30 in z'n twee/drie als ik naar z'n vier ga loopt ie helemaal terug in toeren en rem ik af
Het is niet echt blijven hangen maar echt schokken rond een bepaald aantal rpm
Disclaimert: het kan zijn dat ik nu iets doms ga roepen maar ik heb niet teruggelezen.
Als je niets hebt veranderd en je brom gaat op een gegeven moment lelijk doen dan is het vaak een vervuild benzinefilter/kraantje of carburateur, of een verrotte bougie, of zelden: iets mis met je luchtfiltert.
edit: of krukaskeering
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 1-6-2013 om 20:42 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
b747europa |
1-6-2013 20:44 |
Posts: 34 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Disclaimert: het kan zijn dat ik nu iets doms ga roepen maar ik heb niet teruggelezen.
Als je niets hebt veranderd en je brom gaat op een gegeven moment lelijk doen dan is het vaak een vervuild benzinefilter/kraantje of carburateur, of een verrotte bougie, of zelden: iets mis met je luchtfiltert.
edit: of krukaskeering
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 1-6-2013 om 20:42 uur.
al het bovenstaande al gecontroleerd aleen die keerring niet want wij zagen niet in wat dat met de verbranding te maken heeft.
we hebben zelfs gecontroleerd of het niet een vacuum getrokken benzinetank was!
|
|
|
|
Henk-88 |
1-6-2013 21:39 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b747europa
al het bovenstaande al gecontroleerd aleen die keerring niet want wij zagen niet in wat dat met de verbranding te maken heeft.
Valse lucht?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
NS1-Whisperer |
1-6-2013 23:46 |
Posts: 2160 |
Om te kijken of je rechter krukas keerring verkocht is kan je gewoon je olie aftappen en even kijken hoe vaal dat is wat eruit komt. Als daar veel minder uit komt dan er origineel in hoort dan kan je er vanuit gaan dat die keerring stuk is.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Brommers en meer |
2-6-2013 9:38 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b747europa
[...]
ik heb de cilinder nog niet uit elkaar gehaald, dat is voor mij en mijn vader een stapje te ver
Je kan door de in of uitlaat poort je vinger toch we'll in de cilinder steken als de zuiger op het BDC is
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
b747europa |
2-6-2013 13:20 |
Posts: 34 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
Je kan door de in of uitlaat poort je vinger toch we'll in de cilinder steken als de zuiger op het BDC is
Dat kan ik wel even doen
|
|
|
|
Brommers en meer |
2-6-2013 22:44 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b747europa
[...]
Dat kan ik wel even doen
Of ff met een lampje erin schijnen, blijkt dit niet het geval dan bespaar je weer een paar pakkingen, en een hoop tijd
Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 2-6-2013 om 22:44 uur.
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
Henk-88 |
3-6-2013 5:42 |
Posts: 26703 |
Je bespaart vast wel tijd als je je vinger in je cilinder steekt door een gat of dat je er in gaat schijnen maar of je goed gaat zien wat je zou moeten zien? (Waar zou je naar moeten kijken/voelen eigenlijk?)
Ik betwijfel of je er veel wijzer van gaat worden..
edit: valse lucht trek je bij een verrotte linker krukaskeerring en blokolie trek je bij een versleten rechter-krukaskeerring.
Geen idee of dat bij TS aan de orde is btw.
Aangezien TS een maand prima met dezelfde set-up heeft gereden, lijkt het mij dat het best iets met valse lucht te maken kan hebben. Maar waar is nog even de vraag.
Versleten zuiger en zuigerveren zou natuurlijk ook kunnen.
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 3-6-2013 om 6:06 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Brommers en meer |
3-6-2013 7:54 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Je bespaart vast wel tijd als je je vinger in je cilinder steekt door een gat of dat je er in gaat schijnen maar of je goed gaat zien wat je zou moeten zien? (Waar zou je naar moeten kijken/voelen eigenlijk?)
Ik betwijfel of je er veel wijzer van gaat worden..
Aangezien Versleten zuiger en zuigerveren zou natuurlijk ook kunnen.
Naar beschadigingen, je kan het idd alsnog het beste zien door de kop te demonteren, hier een faq tje van: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/55
Van de zuiger en zuigerveren staat er volgensmij ook een faq tje tussen
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
Aprilia RX 50 2003 |
3-6-2013 7:57 |
Posts: 6717 |
klopt wel, hoe vers een zuigertje eruit zit zegt wel wat over de toestand.
een snelle blik en hij lijkt strak dan zegt het niet heel veel, maar kun je eerst andere oorzaken nog even afstruinen. als hij vol krassen zit kun je het sowieso al gaan vervangen dus dan weet je zeker dat t open moet.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|