Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Nieuw hier en een vraagje over Yamaha TZR (stotteren)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67577 - Nieuw hier en een vraagje over Yama...
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b747europa 29-5-2013 21:41 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]



Heb je het olie reservoir met pomp al weer in gebruik genomen terwijl er nog mengsmering in je brandstof tank zat?


hij heeft wel eventjes dubbel olie gehad ja
 
.luuk 29-5-2013 21:42 Print reply

Posts: 1483
dan zou ik maar eens beginnen met een nieuwe bougie
 
b747europa 29-5-2013 21:44 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .luuk
dan zou ik maar eens beginnen met een nieuwe bougie


ik zei al, ik heb een nieuwe bougie en daarvoor was mn reservoir alweer gewoon functioneel
 
Dylan_B 29-5-2013 21:58 Print reply

Posts: 248
Kan het niet zo zijn dat de meng pomp teveel olie geeft?

Geen idee of dat te regelen is meng namelijk zelf bij mn tzr.
 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...
b747europa 29-5-2013 21:59 Print reply
Posts: 34
Ik heb wel een filmpje proberen te maken..
en ik ga morgen wel kijken of ik mn carb en sproeier kan schoonmaken.
 
b747europa 29-5-2013 22:01 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dylan_B
Kan het niet zo zijn dat de meng pomp teveel olie geeft?

Geen idee of dat te regelen is meng namelijk zelf bij mn tzr.


pff geen idee
 
Dscheper 29-5-2013 22:51 Print reply
Posts: 43
Dit probleem had ik ook een keer met mijn aprilia rs50, alleen toen regende het heel hard.

ik had hem 2e hands gekocht en er was een begrenzer ingebouwd (waarvan ik niks wist) en die had kortsluiting gemaakt. ook alles geprobeerd, had de brommerboer uiteindelijk 1 kabeltje doorgeknipt en hij ging weer !
 
b747europa 29-5-2013 23:18 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dscheper
Dit probleem had ik ook een keer met mijn aprilia rs50, alleen toen regende het heel hard.

ik had hem 2e hands gekocht en er was een begrenzer ingebouwd (waarvan ik niks wist) en die had kortsluiting gemaakt. ook alles geprobeerd, had de brommerboer uiteindelijk 1 kabeltje doorgeknipt en hij ging weer !


Wellicht vergeten te vertellen maar ik heb het in alle versnellingen, ook in z'n vrij. Is get dan een toerenbegrenzer ofzo? Want zoals ik zei als ik vol gas geef houd ie in en blijft ie hangen maar als ik iets minder geef gaat ie wel door
 
NS1-Whisperer 29-5-2013 23:34 Print reply

Posts: 2160
Stap 1. Maak je carb en dus ook je stationair sproeier goed schoon. . Je moet er doorheen kunnen kijken.

Stap 2. Monteer een nieuwe bougie. NGK BR9ES bijvoorbeeld.


Werkt dit niet? keer dan terug in dit topic indien mogelijk.
 
"Risico is extra leven"
jordi50cc 30-5-2013 0:19 Print reply

Posts: 677
loopt hij onderin wel goed?
als ik je verhaal goed begrijp
gaat hij alleen hoog in toeren sputteren
of valt hij helemaal weg?
als hij bovenin sputterd ligt het meestal niet
aan een vuile carburateur

doet mij eerder denken aan een kapotte cdi
of een bobine die door slaat
maakt het bij warm of koud ook verschil?

wat voor kleur heeft je bougie?
is deze heel vet (zwart) of juist heel droog (beetje wit grijs)?
mooi koffie bruin zal hij niet zijn als hij zo loopt


Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 30-5-2013 om 0:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 30-5-2013 om 0:22 uur.
 
JST performance
Henk-88 30-5-2013 0:37 Print reply

Posts: 26703
Mooie post Jordi,

wat ik het meest heb meegemaakt: vuil benzine-traject of falende bougie.
Daarna wordt 't moeilijker.
Maar de doorzetter wint.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
b747europa 30-5-2013 8:12 Print reply
Posts: 34
Okee als ik vol gas geef, blijft hij hangen en stottert ie
Als ik minder gas geef gaat ie wel door maar aanzienlijk langzamer
Ik heb het bij een warm en koud blok

Gisteren heb ik een filmpje proberen te maken, ik kan hem wel posten? Hoe

Bedankt voor jullie tips, ik ga als ik tijd heb alles uit elkaar halen en schoonmaken
Tot dan!

EDIT: bougie heb ik nog niet bekeken maar toen het probleem optrad heb ik er een nieuwe in gezet, de oude zag er nog gewoon goed uit

als ik tijdens het rijden m'n choke een beetje open doe zakt ie ontzettend in toeren..

Dit bericht is gewijzigd door b747europa op 30-5-2013 om 9:50 uur.
 
tsx-elite 30-5-2013 11:07 Print reply

Posts: 1798
krijgt ie uberhaupt wel genoeg olie? ik meen mij te herinneren dat oliepompjes het niet fijn vonden om loos rond te draaien?

 
shut up muttley
jordi50cc 30-5-2013 11:46 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b747europa
Okee als ik vol gas geef, blijft hij hangen en stottert ie
Als ik minder gas geef gaat ie wel door maar aanzienlijk langzamer
Ik heb het bij een warm en koud blok

Gisteren heb ik een filmpje proberen te maken, ik kan hem wel posten? Hoe

Bedankt voor jullie tips, ik ga als ik tijd heb alles uit elkaar halen en schoonmaken
Tot dan!

EDIT: bougie heb ik nog niet bekeken maar toen het probleem optrad heb ik er een nieuwe in gezet, de oude zag er nog gewoon goed uit

als ik tijdens het rijden m'n choke een beetje open doe zakt ie ontzettend in toeren..

Dit bericht is gewijzigd door b747europa op 30-5-2013 om 9:50 uur.


voor dat je alles uitelkaar gaat trekken zou ik eerst
eens goed naar je bougie kijken wat voor kleur deze heeft
je moet altijd stap gewijs te werk gaan en het een met het ander uitsluiten is je bougie grijs wit van kleur dat is een teken
dat ie te arm staat dan zit het probleem dus in je carburateur
(of ergens valse lucht)
is die zwart en heel vettig dan zit je probleem waarschijnlijk
in je onstekings circuit (99% je cdi)

deze uitleg geef ik naar richting van je verhaal
en wil niet zeggen dat problemen altijd zo te zien zijn

ik lees net nog in je verhaal dat je een sisent geluid hoort?
dan zou het ook je voetpakking kunnen zijn


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 30-5-2013 om 11:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 30-5-2013 om 11:50 uur.
 
JST performance
b747europa 30-5-2013 12:33 Print reply
Posts: 34
Het sissende geluid is sinds ie op de rollenbank is geweest en komt ongeveer uit de rechterkant van het blok.. Ik ga niet meteen die bank verdenken hoor XD
De eerste bougie had wel een mooie kleur maar ik haal hem er vanmiddag wel uit en plaats een foto.

Hoe voeg ik die in ? Gewoon een linkje ofzo?


Dit bericht is gewijzigd door b747europa op 30-5-2013 om 12:40 uur.

Net m'n bougie bekeken en hij is netjes koffiebruin
Ik hoor toch veel mensen over de carb en sproeier dus als ik tijd heb kijk ik daar even naar

Dit bericht is gewijzigd door b747europa op 30-5-2013 om 15:35 uur.
 

Dit topic is 6416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved