JB1 |
27-5-2013 15:26 |
Posts: 14881 |
Spruitstuk
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Edi1994 |
27-5-2013 15:27 |
Posts: 65 |
Zit toch niet op een tsx? (naar mijn weten)
|
|
|
|
JB1 |
27-5-2013 15:30 |
Posts: 14881 |
Tuurlijk wel
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Edi1994 |
27-5-2013 15:32 |
Posts: 65 |
Zoiets als dit? http://www.josdijkma...d&productId=4996
Mijn carb-bevestigingspunten aan de cilinder heb ik gewoon uitgevijld (werkte perfect), dus had voor mn 21mm geen spruitstuk nodig
EDIT: ooh sorry je bedoelt waar de olie normaal gesproken in gaat? Nee die zit dicht, kwam wel wat rook onderin mn cilinder vandaan, maar dat kan ook zijn omdat de uitlaat niet helemaal lekker vast zat.
Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 27-5-2013 om 15:40 uur.
|
|
|
|
JB1 |
27-5-2013 15:39 |
Posts: 14881 |
Gewoon wat er tussen je carburateur en cilinder zit
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Edi1994 |
27-5-2013 15:48 |
Posts: 65 |
precies, gecheckt
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-5-2013 21:49 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gewoon wat er tussen je carburateur en cilinder zit
Dat zit bij n tsx in de cilinder, niet zoals bij andere brommers
waar baseer je op dat het valse lucht is?
|
|
|
|
Edi1994 |
27-5-2013 22:13 |
Posts: 65 |
Ja, dat begrijp ik nu. Eh ik baseerde het op het feit dat zodra je start, hij snel hoog in de toeren schiet en als je m laat gaan gewoon door blijft stijgen, heb het wel vaker gehad (maar dan was het een simpel probleempje).
Ik sprak net n vriend van me op werk en die zei (dom dat ik er nog niet aan gedacht had) dat het ook de gasschuif kon zijn die om wat voor reden dan ook door de val niet (goed) naar beneden zakt. Morgen maar ff ernaar kijken..
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-5-2013 22:45 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
Ja, dat begrijp ik nu. Eh ik baseerde het op het feit dat zodra je start, hij snel hoog in de toeren schiet en als je m laat gaan gewoon door blijft stijgen, heb het wel vaker gehad (maar dan was het een simpel probleempje).
Ik sprak net n vriend van me op werk en die zei (dom dat ik er nog niet aan gedacht had) dat het ook de gasschuif kon zijn die om wat voor reden dan ook door de val niet (goed) naar beneden zakt. Morgen maar ff ernaar kijken..
gashendel werkt wel nog?
|
|
|
|
Edi1994 |
28-5-2013 14:42 |
Posts: 65 |
Ja, heb ff de gasschuif teruggeduwd en hij rijdt weer als een zonnetje, behalve een (of twee eigenlijk) problemen. Hoef daar geen nieuw topic voor aan te maken toch?
Ik heb nieuwe remsegmenten voor de voorrem gemonteerd, maar hij remt nog steeds zeer slecht. Heb m afgesteld (correct denk ik), maar hij loopt nu permanent aan, en alsnog kun je de hevel volledig intrekken, en zelfs dan remt ie maar een heel klein beetje. Betekent dit per se dat mn trommels uitgesleten zijn? Ik heb net namelijk al de remblokken opgeschuurd, en van diagonale strepen voorzien (wil ook wel eens helpen..). Iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
28-5-2013 14:44 |
Posts: 17929 |
je moet de blokken aan de kant waar ze uit elkaar geduwd worden een klein beetje dunner maken. strepen en alles erin maken heeft geen nut, verkleint je oppervalk en remkracht alleen maar
|
|
|
|
Edi1994 |
28-5-2013 14:46 |
Posts: 65 |
Ja precies, ik had wel door dat hij waarschijnlijk maar een heel klein oppervlak benut. Ook heb ik ff in de trommel gevoeld, en ik merkte dat hij naar de buitenkant toe (dus naar de linkerkant) steeds ''groter'' wordt, moet ik dan ook die blokken aan die kant meer afschuren?
EDIT: dus juist NIET dar afschuren, maar aan de andere kant, bedoel ik..
Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 28-5-2013 om 14:47 uur.
|
|
|
|
ikkejw |
28-5-2013 16:50 |
Posts: 9886 |
je trommel is gewoon versleten, dan kun je vijlen wat je wilt maar het wordt alleen maar minder.
waarschijnlijk staat er wel een max diameter in de trommel, meet dat eens op.
edit: rijden met versleten trommel, helemaal met afgevijlde segmenten, is zelfs levensgevaarlijk. als het heveltje een keer voorbij het kantelpunt gaat doen je remmen helemaal niks meer.
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 28-5-2013 om 17:04 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|