Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67567 - puch probleem
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nickzzz123 30-5-2013 18:50 Print reply

Posts: 144
met sproeier 56 rijd hij goed alleen ik weet niet op welke stand ik mn gasnaald moet zetten, ik vind 56 wel heel klein voor 70cc, met grotere sproeier teveel benzine, en te weinig lucht dan of? want ik snap er nu niks meer van.. en gasnaald stand zeggen ze 3e stand is dat dan van beneden naar boven de 3e of andersom?

(edit : de boegie kleur is koffiebruin maar bij het optrekken doet hij nog wel bwowowowoaap en dan trekt hij wel door, nog steeds raar sproeier 56..)

Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 30-5-2013 om 19:27 uur.
 
jordi50cc 31-5-2013 1:42 Print reply

Posts: 677
gasnaald in het midden zetten dan stap
gewijs proberen met sproeiers
luchtschroef mag je vergeten die zit er niet op
stationair schroefje zo draaien dat hij mooi
rustig loopt en daar verder niet meer naar om kijken

zorg dat je bing carburateurtje goed op je
spruitstuk gemonteerd en aangedraaid zit


Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 31-5-2013 om 1:44 uur.
 
JST performance
nickzzz123 31-5-2013 8:53 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
gasnaald in het midden zetten dan stap
gewijs proberen met sproeiers
luchtschroef mag je vergeten die zit er niet op
stationair schroefje zo draaien dat hij mooi
rustig loopt en daar verder niet meer naar om kijken

zorg dat je bing carburateurtje goed op je
spruitstuk gemonteerd en aangedraaid zit


Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 31-5-2013 om 1:44 uur.



Bedankt! Ga vanmiddag kijken.

Nick
 
nickzzz123 2-6-2013 12:11 Print reply

Posts: 144
Gasnaald staat op 2e of 3e want er zijn 4 standen en hij rijd nog alleen met 56 ?
edit : dat hij niet snel optrekt kan dat liggen aan de koppeling? het is namelijk al een behoorlijk oude miss dat de veren zijn uitgerekt, nieuwe veertjes voor snel optrekken, zijn dat de blauwe veertjes? die stugge? en gaat je top daarvan omlaag?

Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 2-6-2013 om 15:04 uur.
 
jordi50cc 2-6-2013 17:51 Print reply

Posts: 677
ja de blauwe zijn idd strakker en veranderd het moment
van aan grijpen van de koppeling dat verschil is goed
merkbaar vooral met een 3klauws koppelingetje

top snelheid blijft het zelfde


Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 2-6-2013 om 17:52 uur.
 
JST performance
nickzzz123 2-6-2013 20:06 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
ja de blauwe zijn idd strakker en veranderd het moment
van aan grijpen van de koppeling dat verschil is goed
merkbaar vooral met een 3klauws koppelingetje

top snelheid blijft het zelfde


Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 2-6-2013 om 17:52 uur.



Oke dan ga ik die er ook maar eens opzetten, hij rijd goed met top van 80 nu met sproeier 56 wat overigens heel klein is maar.. Hij rijd ermee.. Op een 2 klauwd merk je dan ook verschil? En is het moeilijk om ze te verwisselen? Zal eens in de faq kijken!

Bedankt,

Nick
 
jordi50cc 3-6-2013 0:12 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nickzzz123
[...]



Oke dan ga ik die er ook maar eens opzetten, hij rijd goed met top van 80 nu met sproeier 56 wat overigens heel klein is maar.. Hij rijd ermee.. Op een 2 klauwd merk je dan ook verschil? En is het moeilijk om ze te verwisselen? Zal eens in de faq kijken!

Bedankt,

Nick


om hem er af te halen heb je een speciale trekker nodig
die zijn er wel tekoop voor een paar euro maar zijn ook
(vind ik) simpel zelf te maken

en als je tog je twee klauws koppeling wil gebruiken
boor dan in bijde blokjes op exact dezelfde plaats een
8mm gaatje onder de schoentjes
draai dan de schroefjes helemaal in en daarna alle twee
1,5 slag open je zal merken dat ie dan ook al wat beter gaat

als je wel een 3klauws koppeling aanschaft ken ik nog
wel een trucje om die nog veel beter te krijgen

Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-6-2013 om 0:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-6-2013 om 0:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-6-2013 om 0:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-6-2013 om 0:24 uur.
 
JST performance
nickzzz123 3-6-2013 10:23 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


om hem er af te halen heb je een speciale trekker nodig
die zijn er wel tekoop voor een paar euro maar zijn ook
(vind ik) simpel zelf te maken

en als je tog je twee klauws koppeling wil gebruiken
boor dan in bijde blokjes op exact dezelfde plaats een
8mm gaatje onder de schoentjes
draai dan de schroefjes helemaal in en daarna alle twee
1,5 slag open je zal merken dat ie dan ook al wat beter gaat

als je wel een 3klauws koppeling aanschaft ken ik nog
wel een trucje om die nog veel beter te krijgen

Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-6-2013 om 0:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-6-2013 om 0:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-6-2013 om 0:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-6-2013 om 0:24 uur.



Ja die trekker ga ik zelf maken morgen, ik doe metaal techniek dus dat komt wel goed, koppeling verlichten heb ik wel eens wat over gelezen alleen ik weet niet precies waar ik moet boren enzo, op internet een keer een plaatje gezien op puchforum geloof ik, alleen dat snapte ik ook niet zo goed kzal morgen avond mn koppeling er eens afhalen en kijken wat vooreen het is, dan post ik er wel n foto van.
 
jordi50cc 3-6-2013 17:21 Print reply

Posts: 677
waar je moet boren heb ik je in mijn vorige post verteld
 
JST performance
nickzzz123 3-6-2013 17:58 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
waar je moet boren heb ik je in mijn vorige post verteld


Ja oke, maar precies eronder en maakt het niet uit waar onder de schoen? Ga zo dat afdek plaatje eraf halen en morgen even koppelings trekker maken
 
jordi50cc 3-6-2013 19:53 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nickzzz123
[...]


Ja oke, maar precies eronder en maakt het niet uit waar onder de schoen? Ga zo dat afdek plaatje eraf halen en morgen even koppelings trekker maken


ongeveer 5mm onder de schoen
bijde kanten moeten exact het zelfde zijn
 
JST performance
nickzzz123 3-6-2013 22:27 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


ongeveer 5mm onder de schoen
bijde kanten moeten exact het zelfde zijn



Als k morgen mn koppeling eraf krijg dan zal ik eens kijken hoe het allemaal zit
 
nickzzz123 4-6-2013 17:36 Print reply

Posts: 144
Koppeling is eraf, veertjes komen morgen binnen.
Is dat boren echt nodig of is dat n optie want ben toch bang dat k wat fout boor.
En dat 1,5 slag uitdraaien moet ik dan dat boutje draaien tot die vlak staat met de klauw of helemaal indraaien tot die niet verder kan en dan 1,5 slag eruit ?



Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 4-6-2013 om 17:37 uur.
 
jordi50cc 5-6-2013 15:06 Print reply

Posts: 677
het boren is een optie maar zeker niet noodzakelijk
voor een straat brommertje
de veertjes moeten helemaal strak en dan 1,5 slag trug

Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 5-6-2013 om 15:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 5-6-2013 om 15:34 uur.
 
JST performance
nickzzz123 5-6-2013 21:04 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
het boren is een optie maar zeker niet noodzakelijk
voor een straat brommertje
de veertjes moeten helemaal strak en dan 1,5 slag trug

Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 5-6-2013 om 15:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 5-6-2013 om 15:34 uur.



Bedankt ! Het is gelukt, nu alleen nog ondervinden hoe het kan dat hij alleen met sproeier 56 goed rijd...

Nick
 

Dit topic is 4813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved