Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67567 - puch probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nickzzz123 26-5-2013 18:33 Print topicpost

Posts: 144
hallo,
ik heb laats een 70cc airsal gemonteerd op mijn puchje
en ik krijg hem niet afgesteld, ik had sproeier 78 erin gedaan en daarmee ging hij viertakten dus ik doe 76 erin en als hij warm staat dan komt die op toeren en dan bwoap bwoap bwoap bwoaap, als ik dan gas terug geef en dan weer gas geef dan rijd hij weer en zodra hij weer op toeren is dan weer hetzelfde, met std filter deed ie niks als ik dan volgas gaf maakte hij evenveel toeren als normaal stationair, hij draait met 78 en 76 niet stationair.weet iemand waar het aan kan liggen? het ontstekings deksel word wel echt warm.

setup :
airsal 70cc
50cc hd kop
twv 15/38
tecno circuit
bing 15mm
sproeier 76 op het moment
powerfilter

gr nick
 

DeNaamIsLennart 26-5-2013 22:25 Print reply

Posts: 58
Wacht even, hij ging viertakten leg me dat eens uit.
Verder denk ik dat je gewoon een te kleine sproeier hebt of hij krijgt te wijnig lucht omdat je lucht filter verstopt zit (brandstof slaat terug in je luchtfilter benzine verdampt, olie blijft achter)

 
Een goed begin is het halve werk, half werk is geen goed begin.
Ijzeren Rinus 27-5-2013 1:53 Print reply

Posts: 399
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DeNaamIsLennart
Wacht even, hij ging viertakten leg me dat eens uit.
Verder denk ik dat je gewoon een te kleine sproeier hebt of hij krijgt te wijnig lucht omdat je lucht filter verstopt zit (brandstof slaat terug in je luchtfilter benzine verdampt, olie blijft achter)



Welke olie blijft achter?

@ts: bougie nog goed? kleiner sproeiertje proberen.
ik heb op de puch ook 70cc airsal 70hd kopje 15mm bing en een bullit uitlaat op sproeier 78 ofzo? dus ik zou wat lager gaan zitten.


http://www.puchmaxi.nl/sproeierdatabase.php

Dit bericht is gewijzigd door Ijzeren Rinus op 27-5-2013 om 2:01 uur.
 
Brommers en meer 27-5-2013 9:14 Print reply

Posts: 1966
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
nickzzz123 27-5-2013 12:54 Print reply

Posts: 144
heb ook al sproeier 74 geprobeert gisteren en daar was het ook als ik op toeren kwam bwaop bwaop bwoap ,heb ontsteking goed afgesteld dus dat is het ook niet, met std filter gebeurd er niks kon ik alleen volgas geven en dan kwam hij niet op toeren hij deed niks, zal vanmiddag eens 78 erin doen en dan mn lucht toevoer wat blokeren,of meer lucht geven ik reed met gasnaald best hoog zal hem ook eens wat lager zetten? of viertakt hij dan nog?
 
nickzzz123 27-5-2013 18:29 Print reply

Posts: 144
heb de faq bekeken maar dat is me niet echt duidelijk, hier is een filmpje heb het ff opgenomen ik geef heletijd volgas dit is met sproeier 78 en met 76 en 74 is hetzelfde, hij gaat ook n beetje viertakten bij 78 ...


edit : zoals je hoort valt hij steeds weg, kan dit iets met de ontsteking te maken hebben? heb dit al eens vaker gehad alleen dan was het niet zo achter elkaar dan was het gwn weg en weer verder en dan 5 min later weer dat stopte openduur toen ik sproeier 56 erin deed in mn malossi 60cc cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 27-5-2013 om 22:04 uur.
 
nickzzz123 28-5-2013 21:39 Print reply

Posts: 144
oke dus ik haalde vanmiddag mn carb helemaal uit elkaar, dat buisje waar je je benzine slang overschuift zit een boutje door met een gat en onder in dat gat zat n klein filtertje zat vol met rommel en khad die al ns schoon gemaakt, dus ik zette hem terug in elkaar en hij draaide stationair al dus dat is al beter maar ik zag dat mijn vlotter niet bij vult, ik haalde vlotterbakje eraf en zat helemaal vol, toen er terug op met andere sproeier en even gas gegeven en er terug afgehaald, en toen was de vlotterbak helemaal leeg net nog n bodempje benzine,dus ik ging verder kijken en haalde mn benzine slang eraf dus zette m open en er kwam geen benzine uit, hele kleine scheutjes om de 5 seconden ongeveer,dus benzine kraantje eraf gehaald keek r ff goed naar en er zat n scheurtje in dat goud kleurige buisje en dat bovenste filter was eraf, zou het kunnen dat hij dan te weinig benzine krijgt voor volgas te kunnen rijden en dat hij daarom wegvalt?



Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 29-5-2013 om 14:10 uur.
 
Brommers en meer 28-5-2013 21:43 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nickzzz123
oke dus ik haalde vanmiddag mn carb helemaal uit elkaar, dat buisje waar je je benzine slang overschuift zit een boutje door met een gat en onder in dat gat zat n klein filtertje zat vol met rommel en khad die al ns schoon gemaakt, dus ik zette hem terug in elkaar en hij draaide stationair al dus dat is al beter maar ik zag dat mijn vlotter niet bij vult, ik haalde vlotterbakje eraf en zat helemaal vol, toen er terug op met andere sproeier en even gas gegeven en er terug afgehaald, en toen was de vlotterbak helemaal leeg net nog n bodempje benzine,dus ik ging verder kijken en haalde mn benzine slang eraf dus zette m open en er kwam geen benzine uit, hele kleine scheutjes om de 5 seconden ongeveer,dus benzine kraantje eraf gehaald keek r ff goed naar en er zat n scheurtje in dat goud kleurige buisje en dat bovenste filter was eraf, zou het kunnen dat hij dan te weinig benzine krijgt voor volgas te kunnen rijden en dat hij daarom wegvalt?

http://imgur.com/Nak2HPR

Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 28-5-2013 om 21:40 uur.


dat is toch je benzinekraan? als het eerste stukje er niet opzit verklaart het in ieder geval al waarom er zo veel zooi in je carb zat/zit
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
nickzzz123 28-5-2013 21:48 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


dat is toch je benzinekraan? als het eerste stukje er niet opzit verklaart het in ieder geval al waarom er zo veel zooi in je carb zat/zit


ja denk dat dat kraantje helemaal dicht zit vanbinnen, is er een manier om deze open te halen want ik wou het buisje eruit draaien maar er zat een scheurtje in dat buisje dus dat lukte niet..
 
nickzzz123 29-5-2013 16:57 Print reply

Posts: 144
heb t doorgeblazen het kraantje, stroomde weer goed, sproeier 60 erin en std filter erop wel beetje klein maar hij deed het daarmee wel, afentoe als ik vol op toeren zat dan weer bwoaaap maar dan gas los en terug gas en hij rijd weer verder wss omdat sproeier toch wat te klein is ga afbouwen vanaf 70 en kijken waarmee hij goed draaid, en miss toch n nieuw kraantje erop zetten
 
Brommers en meer 29-5-2013 20:05 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nickzzz123
heb t doorgeblazen het kraantje, stroomde weer goed, sproeier 60 erin en std filter erop wel beetje klein maar hij deed het daarmee wel, afentoe als ik vol op toeren zat dan weer bwoaaap maar dan gas los en terug gas en hij rijd weer verder wss omdat sproeier toch wat te klein is ga afbouwen vanaf 70 en kijken waarmee hij goed draaid, en miss toch n nieuw kraantje erop zetten


luchtschroef op 1,5 slag uitgedraaid
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
nickzzz123 29-5-2013 20:44 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


luchtschroef op 1,5 slag uitgedraaid


Luchtschroef heeft toch geen nut als je gasgeeft? Als je gasschuif omhoog is?of wel ?
 
NS1-Whisperer 29-5-2013 21:11 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nickzzz123
[...]


Luchtschroef heeft toch geen nut als je gasgeeft? Als je gasschuif omhoog is?of wel ?


zeker weten wel.
 
"Risico is extra leven"
lukas puch 29-5-2013 23:20 Print reply

Posts: 611
zo hoog mogenlijk stat laten draaien dmv luchtschroef en dan terug stellen met stat. schroef. dan staat de luchtschroef vrijwel goed.

edit een 15mm bing heeft geen luchtschroef. de schroef die jij bedoelt is de stat. schroef

Dit bericht is gewijzigd door lukas puch op 29-5-2013 om 23:21 uur.
 
Henk-88 29-5-2013 23:50 Print reply

Posts: 26703
Damn, waarom stelt die gast niet eerst af. Gasschuif in het midden en luchtschroef anderhalve slag uit. Damn eerst afstellen en pas daarna kun je gaan nadenken over andere shit. Andere volgorde is er niet.

(edit: maar je vervuiling in 't benzinetraject speelde wss wel een rol in 't geheel)

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 29-5-2013 om 23:52 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
nickzzz123 30-5-2013 12:10 Print reply

Posts: 144
Dus ik moet de schroef 1,5 slag uit draaien, maar als er idd geen luchtschroef is dan heeft dat toch geen nut om de stat schroef 1.5 slag uit te draaien als die alleen voor stationait is ? Heb niet zoveel ervaring met afstellen, dus ik draai stat schroef zo ver mogelijk uit tot die netjes stationair draaid, gasnaald stand goed zetten en dan sproeiers afbouwen ?

*edit* : ja wss de verstopping was wel 50% de oorzaak want toen de troep eruit was draaide hij ineens stationair dus.

Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 30-5-2013 om 12:13 uur.
 

Dit topic is 4814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved