Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - am6 70cc opgooien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67532 - am6 70cc opgooien
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3693 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theoDT 13-5-2013 15:12 Print topicpost
Posts: 246
Hallo ik en een vriend van mij willen samen een 70cc op een am6 blok zetten.
Maar het moet niet te duur worden en we zijn allebij nieuw met 70cc dus ook met krukas zuiger cilinder enzovoort kan iemand tips geven over montage inrijden welke brommer enz mvg theo
 

koetjeboe91 13-5-2013 15:15 Print reply

Posts: 2096
gebruik de zoek functie
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
theoDT 13-5-2013 15:17 Print reply
Posts: 246
Doe ik zo ook maar daar staan niet ervaringen enzo erbij toch? Of wel??
 
dukaholic-alex 13-5-2013 16:29 Print reply

Posts: 135
als het niet te duur mag worden kun je het, naar mijn mening, beter niet doen.
als je een beetje vermogen uit je am6 70cc wilt moet je toch wel een cilinderkit met een beetje kwaliteit nemen. (wil je er lang plezier van hebben). om er zeker van te zijn dat het blok de krachten aan kan heb je andere koppelings platen en krukas nodig. met de gewone is de kans op slip aanwezig, zekers als ze al wat versleten zijn. andere tandwielverhouding is ook handig om overtoeren te voorkomen. je heb een andere carb nodig waarschijnlijk, om de mengverhouding goed te houden want je hebt meer cc's. (of in ieder geval een stuk grotere sproeier, lig aan je carb die je nu hebt) en omdat je het hele zooitje uit elkaar trekt heb je ook nieuwe pakkingen en vloeistoffen nodig. als je een beetje pech hebt moet je ook nog andere lagers voor de krukas bestellen.

ik ga binnenkort mijn Rieju RRX (AM6) een beetje verbouwen (86cc top-preformance e.d.) en ik heb daar vorige week een kostencalculatie van gemaakt en in totaal ben ik rond de €800 kwijt.
maar dan heb ik dan ook alles (op de ontsteking en luchtfilter na) aangepast en gereviceerd.
de ontsteking doe ik later en dit kost nog eens €250 extra.


Dit bericht is gewijzigd door dukaholic-alex op 13-5-2013 om 16:31 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dukaholic-alex op 13-5-2013 om 16:31 uur.
 
remmen is angst!
MaXi-PuCh 13-5-2013 16:39 Print reply

Posts: 1531
niet zuinig zijn is inderdaad het verstandigst, maar ik ken ook iemand die al 2jaar lang met een 80cc cilinder en verder alles origineel rijdt, wel een yasuni uitlaatje
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
theoDT 13-5-2013 17:14 Print reply
Posts: 246
Dus standaard krukas en koppeling gaan het niet worden? Welke koppeling moet ik dan halen?ben krukas?
 
Aprilia RX 50 2003 13-5-2013 17:28 Print reply

Posts: 6717
gewoon standaard krukas laten zitten en een DR/Zwarte Top 80 kopen. Past plug and play en gaat heel lang goed.

Kosten ng geen 150 euro nieuw.

Ik rijd er zelf ook mee en ook 8 uurs crossen enz. gaat al paar jaar goed en ca 10000 km al waarvaan hij zeker 8000 km zwaar op zn donder heeft gehad.

wel even een setje stuggere koppelingsveren erop. maar als je ene zuiger kan wisselen mag dat niet te veel voorstellen.

verder dit: http://apriliaforum.....php?f=4&t=22010

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 13-5-2013 om 17:30 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
theoDT 13-5-2013 18:56 Print reply
Posts: 246
bedankt voor alle reacties ik denk maar dat ik het gwn bij 50cc snel ga houden ivm met nn moedertje die me al bijna vermoorde toen ik met het idee kwam ze zei of je haalt motor of je rijd standaard dus ik weet wat ik ga doen.... 125cc 11 KW!! zijn er nog leuke 50cc snel cilinders die lang mee gaan? ik kan wel goed sleutelen maar kheb niet echt verstand van cilinders welke goed mee gaat welke je om de maan kan vervangen etc heel erg bedankt voor de reacties ik ga ffe een stukje rijden met mn standaard yamaha dt50 en er even gioed overdenken wat ik doe want motorijbewijs 125cc 11kw valt me zwaar tegen want ik heb ook gehoord dat ze veeeel strenger zijn geworden dan vroeger maar ontopic! ik denk erover alle reacties over 50cc snel cilinders zijn welkom! mvg theo
 
JB1 13-5-2013 18:56 Print reply

Posts: 14881
125cc 11kW is zó poeptraag hé
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
petje171 13-5-2013 18:59 Print reply
Posts: 113
ruile?
 
j0ren 13-5-2013 19:03 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
125cc 11kW is zó poeptraag hé


Inderdaad, menig opgevoerd 80cc gaat harder.

Maar met 125cc valt wel meer te halen dan 11kw
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
theoDT 13-5-2013 19:13 Print reply
Posts: 246
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Inderdaad, menig opgevoerd 80cc gaat harder.

Maar met 125cc valt wel meer te halen dan 11kw

ja maar wat ik in andere forums lees dat je met 80 net 100 haalt en bij 125cc 11kw is na de 100 geen acceleratie meer heeft.
ik zoek gwn een redelijke 50cc snel dat iets sneller optrekt dan orgineel ik heb 11 60 tandwiel verhouding mvg theo
 
Aprilia RX 50 2003 15-5-2013 23:26 Print reply

Posts: 6717
langsame 80 is langsamer dan een snelle 50. rijdt alleen veel rustiger.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 3693 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved