als het niet te duur mag worden kun je het, naar mijn mening, beter niet doen.
als je een beetje vermogen uit je am6 70cc wilt moet je toch wel een cilinderkit met een beetje kwaliteit nemen. (wil je er lang plezier van hebben). om er zeker van te zijn dat het blok de krachten aan kan heb je andere koppelings platen en krukas nodig. met de gewone is de kans op slip aanwezig, zekers als ze al wat versleten zijn. andere tandwielverhouding is ook handig om overtoeren te voorkomen. je heb een andere carb nodig waarschijnlijk, om de mengverhouding goed te houden want je hebt meer cc's. (of in ieder geval een stuk grotere sproeier, lig aan je carb die je nu hebt) en omdat je het hele zooitje uit elkaar trekt heb je ook nieuwe pakkingen en vloeistoffen nodig. als je een beetje pech hebt moet je ook nog andere lagers voor de krukas bestellen.
ik ga binnenkort mijn Rieju RRX (AM6) een beetje verbouwen (86cc top-preformance e.d.) en ik heb daar vorige week een kostencalculatie van gemaakt en in totaal ben ik rond de €800 kwijt.
maar dan heb ik dan ook alles (op de ontsteking en luchtfilter na) aangepast en gereviceerd.
de ontsteking doe ik later en dit kost nog eens €250 extra.
Dit bericht is gewijzigd door dukaholic-alex op 13-5-2013 om 16:31 uur.
Dit bericht is gewijzigd door dukaholic-alex op 13-5-2013 om 16:31 uur.
|