Als je hem alleen vlak wil hebben kan dat prima met een spiegel/glasplaat met schuurpapier.
Als je er veel vanaf moet hebben is machinaal aan te raden idd.
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
De deckheight is vrij groot.
Mijn kop is al helemaal vlak, en als ik nou het bovenvlak van de cilinder af draai krijg ik toch weer een acceptabele afstand. Die is bij deze originele cilinder vrij hoog.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Custom667
De deckheight is vrij groot.
Mijn kop is al helemaal vlak, en als ik nou het bovenvlak van de cilinder af draai krijg ik toch weer een acceptabele afstand. Die is bij deze originele cilinder vrij hoog.
als je de bovenkant van de cilinder afdraait verandert er niks aan de timing. als je aan de onderkant afdraait verandert de timing wel!
1,5 mm zal ik niet doen met een vlakband of glasplaat oid maar gewoon draaien of frezen.
als je daarna met andere voetpakkingen gaat experimenteren veranderen je timingen natuurlijk wel
Dit bericht is gewijzigd door ktm 4 ever op 10-5-2013 om 22:26 uur.
Ja dat weet ik. Ik heb de cilinder ook ietsjes op moeten hogen omdat de poorten niet open gingen, nu loopt ie goed, maar compressie kan een stuk beter.
Nogmaals, iemand met een vlak/freesbank stuur mij even een berichtje, dan kunnen we wat afspreken voor het vlakken.
Het gaat om een standaard gietijzeren rd80mx cilinder.
poorten gaan op odp niet geheel open, vandaar dat hij hem hoger wilt zetten en daardoor de deckheight erg hoog wordt.
Timingen veranderen dus wel, maar met de lage timingen van een standaard 80 cilinder moet dat geen probleem zijn.
Ja, heb de timingen al berekent. En ze zijn erg laag, met het ophogen worden ze eigenlijk best wel goed. En ik heb meerdere alu. voetplaatjes gemaakt, en heb dus al ervaren wat te veel opgehoogd is.