Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - veel warmlopers?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67521 - veel warmlopers?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

diedje1996 11-5-2013 10:17 Print reply
Posts: 164
Koelsysteem werkt nog goed dan als ik 15 km rij is met radiateur warm ik kan dan nog net mijn hand er opleggen
 
puchcobra4t 11-5-2013 22:06 Print reply

Posts: 116
als het een warm loper is dan kun je dit op je zuiger en in je cilinder terug vinden dan zitten er een sporen (geen krassen) op je zuiger en in je cilinder, het gebeurt wel eens vaker dat de nieuwe zuiger iets krap is, remedi 1 cilinder eraf halen, een zetje hoon stenen halen bij de auto materiaalzaak, cilinder in een emmertje met peterolie en haal de hoonstenen op een middelmatig toerental door je cilinder zo'n 10 x op en neer, zuiger licht opschuren met waterproof schuurpapier p1000 ook met peterolie, alles goed schoonmaken en weer in elkaar zetten, en weer rijden. boven dien is 50km inrijden wel heel kort normaal is het ongeveer het 10 voudige ervan zo'n 500km onder wisselende belasting en met wisselende toeren tallen en wat vetter smeren. ik smeer zelf dan 1 op 30 terwijl het normaal bij mijn brommers 1 op 50 is.

succes ermee
 
ook ik maak fouten!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-5-2013 22:14 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
als het een warm loper is dan kun je dit op je zuiger en in je cilinder terug vinden dan zitten er een sporen (geen krassen) op je zuiger en in je cilinder, het gebeurt wel eens vaker dat de nieuwe zuiger iets krap is, remedi 1 cilinder eraf halen, een zetje hoon stenen halen bij de auto materiaalzaak, cilinder in een emmertje met peterolie en haal de hoonstenen op een middelmatig toerental door je cilinder zo'n 10 x op en neer, zuiger licht opschuren met waterproof schuurpapier p1000 ook met peterolie, alles goed schoonmaken en weer in elkaar zetten, en weer rijden. boven dien is 50km inrijden wel heel kort normaal is het ongeveer het 10 voudige ervan zo'n 500km onder wisselende belasting en met wisselende toeren tallen en wat vetter smeren. ik smeer zelf dan 1 op 30 terwijl het normaal bij mijn brommers 1 op 50 is.

succes ermee



ik heb nog nooit zoveel wets in een post bij mekaar gezien!

hoostenen bij de automaterialen zaak? paar keer erdoor trekken en het is wel ok? en de hoek van de hoongroeven? en dan nog met wat schuurpapier erdoorheen? kom op joh...

en dan... vetter smeren? dus minder benzine in je blok, en dan nog meer warmlopers krijgen?


500 km inrijden bij een gierijzeren zou kunnen, maar voor een gehoonde alu cilinder is 300 zatop
 
diedje1996 12-5-2013 0:30 Print reply
Posts: 164
Ja dat inrijden was ik mee bezig alleen inrijden met de hele tijd warmlopers/vastlopers.. dat is niet bepaald fijn voor de rest van me blok,

Ik haal morgen wel ff mijn cilindertje er af om te kijken hoe het zit met de zuigerveren etc.

En 1:45 is toch genoeg om in te rijden? of gewoon bij 1:50 houden?
 
NS1-Whisperer 12-5-2013 0:31 Print reply

Posts: 2160
in het algemeen gesproken zit je met 1:50 altijd goed.
 
"Risico is extra leven"
JB1 12-5-2013 1:21 Print reply

Posts: 14881
Inrijden is gewoon 1:50, niets meer smeren dan je normaal doet.
Meer smeren = langer inrijden
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
diedje1996 12-5-2013 14:00 Print reply
Posts: 164
hier de foto's
is toch wel erger dan ik dacht :p
en je kan precies tellen hoe vaak het al is gebeurt 2 strepen peer keer,
Er zijn 14 strepen dus al 7 keer gebeurt

maar hier ook de foto's met alleen de zuigerveren in de cilinder,
ik vind die ruimte er tussen wel heel klein maar ik zou niet weten hoeveel dat moet zijn,

Het is trouwens een vertex zuiger en er zaten 2 verschillende zuiger veren bij de een glom en de andere was volgens mij gewoon dof,
de glimmende moest volgens mij boven aan ( ben het ff kwijt is al weer een tijdje geleden ) anders fiets ik wel weer even langs de brommerboer,










Ik kan zometeen als ik een voelermaatje kan vinden nog wel even meten hoeveel ruimte er tussen de uit einden van de zuigerveren zitten,

Dit bericht is gewijzigd door diedje1996 op 12-5-2013 om 14:19 uur.
 
NS1-Whisperer 12-5-2013 14:24 Print reply

Posts: 2160
je kunt 2 dingen doen, een nieuwe zuiger met veren en de cilinder honen.
Of je poetst je cilinderwand en zuiger op met cif/jif en steekt er nieuwe zuigerveren op...
 
"Risico is extra leven"
diedje1996 12-5-2013 14:53 Print reply
Posts: 164
ja maar dan ben ik misschien niet van dat shit probleem af,

trouwens tussen zuiger veer 1 zit 0,25mm en 2 zit 0,35mm

 
diedje1996 13-5-2013 14:18 Print reply
Posts: 164
iemand nog een idee van wat het is of wat ik nu moet doen?
 
De Schout 13-5-2013 14:38 Print reply
Posts: 5327
Diameter van je cilinder laten meten. Ik zou er niet van staan te kijken dat hij of te klein is of niet netjes cilindrisch.
 
tune tweak fiddle bang bummer
diedje1996 13-5-2013 15:48 Print reply
Posts: 164
maar hoe kom ik er achter of de zuiger niet te groot is?

 
NS1-Whisperer 13-5-2013 16:01 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
maar hoe kom ik er achter of de zuiger niet te groot is?



Neem je cilinder en zuiger met veren even mee naar een GOEIE brommerzaak, motorzaak, tuner of revisiebedrijf, etc en laat hun het even voor je opmeten. die kunnen je precies vertellen wat de zuigerspeling moet zijn en of de zuigerveren goed zijn.
 
"Risico is extra leven"
diedje1996 13-5-2013 16:04 Print reply
Posts: 164
oke dan ga ik die maar is opzoeken,

Maar mijn zuiger die kan ik toch gewoon nog gebruiken?
of beter van niet?

trouwens weet iemand een goede zaak in de achterhoek?

Dit bericht is gewijzigd door diedje1996 op 13-5-2013 om 16:08 uur.
 
NS1-Whisperer 13-5-2013 16:09 Print reply

Posts: 2160
Zolang er geen scherpe krassen/plekken opzitten waar je met je nagel achter kunt blijven hangen zou die er prima op moeten lopen. Anders de scherpe stukken heel iets opschuren met cif/jif zodat het wat vloeiender overgaat e.d.
Scherpe stukken gaat je cilinder niet fijn vinden.
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 4925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved