Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mbx 80 blok in elkaar zetten.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67514 - honda mbx 80 blok in elkaar zetten.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

louis1997 7-5-2013 17:41 Print topicpost
Posts: 53
hallo
ik heb mijn honda blok 1.5 week geleden helemaal gedemonteerd.
en nu ga ik hem weer in elkaar zetten.
ik heb wel wat moeite met de versnellingsbak.
hoe kan ik die het makkelijkste in elkaar zetten wat eerst?
schakelpookje? koppeling?
kan iemand daar iets over zeggen?
de vernellingsbak weet ik al door:http://www.brommer-forum.nl/KB/u732/1064931547.jpg

maar hoe moet het schakelvork er precies in tussen welke tandwielen en moet de langste kant van het busje omhoog of omlaag? voorbeeld:http://www.motoimport.nl/shop/motorisch/versnellingsbak/schakelvork-set-6-bak

als iemand me hier mee kan helpen of een handige pagina weet waar ze dit precies en mooi uitleggen zou dat handig zijn.

mvg louis
 

mvv mtx 7-5-2013 21:23 Print reply

Posts: 243
hallo,
Het handigste lijkt me dat je een werkplaats handboek opzoekt maar ik weet niet of deze er nog zijn.
M.V.G mitchell
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Chiel1994 7-5-2013 22:11 Print reply

Posts: 628
Waarom heb je m los gehaald dan?
 
BX nr. 19 Superklasse!
louis1997 7-5-2013 22:27 Print reply
Posts: 53
moesten nieuwe lagers in en ik wou hem helemaal in orde maken

Dit bericht is gewijzigd door louis1997 op 7-5-2013 om 22:28 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-5-2013 22:43 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: louis1997
moesten nieuwe lagers in en ik wou hem helemaal in orde maken

Dit bericht is gewijzigd door louis1997 op 7-5-2013 om 22:28 uur.



Dan had je op moeten letten voordat en tijdens je hem demonteerde

ga gewoon plaatjes googlen van hoe het zit....
 
louis1997 7-5-2013 22:56 Print reply
Posts: 53
zo iets d8 k al ja dan doe ik dat maar ik probeer wel wat ja ik had wel opgelet maar bij het uitelkaar halen van de ondelen maar somigen vielen al uit hun positie toen ik het blok spiltste

Dit bericht is gewijzigd door louis1997 op 7-5-2013 om 22:57 uur.
 
ikkejw 7-5-2013 23:54 Print reply

Posts: 9886
op de vorken staan letters, 6L, C en 6R volgens mij. die staan voor links/center/rechts. als je dat aanhoudt past het maar op 1 manier.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
louis1997 8-5-2013 10:11 Print reply
Posts: 53
hardstikke bedankt
hier heb ik iets aan
nog een vraag ik heb dus een mallosi cilinder op mijn mbx blok liggen de 3737 versie maar welke maat caburateur is goed om erop te zetten?!
26/28/30 mm wat is heb beste voor een snelle gas reactie?
en dat hij niet verzuipt in hoge toeren ook met kleinere sproeier.
zoals bij mijn broer 24mm op zijn 70cc power one cilinder...
dat wil ik dus niet.
als iemand daar iets van weet laat ff horen.


Dit bericht is gewijzigd door louis1997 op 8-5-2013 om 10:34 uur.
 
ikkejw 8-5-2013 16:14 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: louis1997
hardstikke bedankt
hier heb ik iets aan
nog een vraag ik heb dus een mallosi cilinder op mijn mbx blok liggen de 3737 versie maar welke maat caburateur is goed om erop te zetten?!
26/28/30 mm wat is heb beste voor een snelle gas reactie?
en dat hij niet verzuipt in hoge toeren ook met kleinere sproeier.
zoals bij mijn broer 24mm op zijn 70cc power one cilinder...
dat wil ik dus niet.
als iemand daar iets van weet laat ff horen.


Dit bericht is gewijzigd door louis1997 op 8-5-2013 om 10:34 uur.



heeft ie een 24 mikuni toevallig? dat zijn echt kutdingen.

voor 80cc is 18 tot 21mm genoeg. maar je kunt ook groter proberen, maakt niet veel uit. het verschil zie je eigenlijk alleen op een testbank.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
louis1997 8-5-2013 16:22 Print reply
Posts: 53
hij heeft nu een 20 mm d8 k wel een mikuni.
het is een mallosi cilinder met 110cc maar 96 echte cc hoorde ik hier.


 
De Schout 8-5-2013 16:52 Print reply
Posts: 5327
De twee tandwiel assen compleet in elkaar zetten en deze met de hand tegen elkaar houden. Ze dan samen in je middencarter schuiven. Daarna de schakelwals er en.
Als die er in zit, de vorken er in schuiven en als laatste de geleidingsasjes voor de vorken. Linker carter er tegen en klaar. (Niet je krukas vergeten!)
Daarna de koppelingskant pas op gaan bouwen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
louis1997 8-5-2013 16:56 Print reply
Posts: 53
thanks
nu kan ik als motoimport open is mijn spullen halen en heb blok in elkaar zetten.
bedankt De Scout
 
lukas puch 9-5-2013 12:38 Print reply

Posts: 611
louis1997 9-5-2013 15:20 Print reply
Posts: 53
thank maat!
 

Dit topic is 2549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved