Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rieju AM6 blok gaat veel te snel...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67511 - Rieju AM6 blok gaat veel te snel...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

macronnie 5-5-2013 23:55 Print topicpost

Posts: 13
Ahoi,

Sinds afgelopen week ben ik de eigenaar geworden van een MRX Pro uit 2005.
Nu heb ik een mega probleem.

De teller gaat tot 80Km maar de brommer gaat daar ver overheen.
De brommer trekt pas goed door als je hem goed op toeren laat komen in elke versnelling en dan opschakelt naar de volgende gear.

Ik wil de brommer zo maken dat ik lekker vlot op kan trekken, hij trekkracht genoeg heeft ook in de lage toeren en niet harde gaat dan 65KM/pu.

Er heb geen idee van de setup, er zit een Yasuni SPR 3 op, maar meer weet ik ook niet. En wat blijkt nu een 50cc die in de hoge toeren als een raket gaat.

Ik hoop dat jullie wat zinnige tips gaan roepen naar me, dan kan ik daar de komende weken mee gaan experimenteren.

Tnx uit 010 . . .

Ron



Dit bericht is gewijzigd door macronnie op 13-5-2013 om 22:05 uur.
 
Wil je iets goed gedaan hebben, moet je het zelf doen.

maerijn 5-5-2013 23:57 Print reply

Posts: 2455
Maakt hij veel toeren op topsnelheid? Anders kun je een paar maatjes kleiner voortandwiel proberen, of een groter achtertandwiel.
 
Heilige Antonius 6-5-2013 8:12 Print reply

Posts: 1202
Originele uitlaat is de enige fatsoenlijke oplossing..
 
Aprilia RX 50 2003 6-5-2013 10:36 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Heilige Antonius
Originele uitlaat is de enige fatsoenlijke oplossing..


of een V6, goedkoper vaak.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
macronnie 6-5-2013 14:15 Print reply

Posts: 13
Ik dacht ik wist wat er op zat, ff naar laten kijken door een kenner.... dus totaal iets anders...

Dank voor jullie reacties tot nu toe...







Dit bericht is gewijzigd door macronnie op 13-5-2013 om 22:06 uur.
 
Wil je iets goed gedaan hebben, moet je het zelf doen.
Heilige Antonius 6-5-2013 15:15 Print reply

Posts: 1202
Met een 50cc en een hoogtoerige uitlaat als de Yasuni heb je geen trekkracht onderin.

Een Leovince v6 zoals eerder gezegd is idd een goede optie.
 
Aprilia RX 50 2003 6-5-2013 16:34 Print reply

Posts: 6717
hangt er van af welke 80cc het is. als het een DR/zwarte top is raak je meer topsnelheid kwijt aan een ori uitlaat dan ene ori cilinder.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
j0ren 8-5-2013 6:57 Print reply

Posts: 1298
Trek eerst alles eens los voordat je gaat praten, je weet niet eens zeker wat voor cilinder eronder ligt.

Je wil precies hetzelfde als elke andere brommerrijder, superhard optrekken, maar niet te hoge topsnelheid en geen overtoeren op top. Kan dat? Nou, eigenlijk gaat dat niet goed samen.

Wat je kunt doen is de orginele cilinder en uitlaat weer pakken, en dan gewoon ontgrenst ermee rijden. Maar ook dan zit je al snel boven de 65kmu. Je zou hem dan heel licht moeten vertanden, maar dan is het gewoon ruk om lange afstanden mee te rijden aangezien hij zoveel toeren op top maakt.
Je zult dus een midden moeten vinden tussen optrekken en topsnelheid.

Wat me trouwens opvalt is dat iedereen een brommer koopt die helemaal niet naar wens is.. Kapot, of loopt veel te hard.
Waarom toch? Je moet niet de eerste brommer kopen die je tegenkomt..

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 8-5-2013 om 6:58 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Aprilia RX 50 2003 8-5-2013 9:03 Print reply

Posts: 6717
doe eerst eens wat kennis op over brommers voordat je gaat praten

65 redt je std ontgrensd niet. dan zul je moeten gaan begrensen weer. wat nadelig is voor het optrekken

kort vertanden krijg je veel te korte versnellingen van en zul je maar heel langsaam van optrekken. je kunt ook 2 versnellingen eraf slopen (pinnetjes van de schakelwals afslijpen). natuurlijk kun je dan de overtoeren in maar dat ligt aan je rechter hand. die ene paar keer dat je evt op een bank komt kunnen die overtoeren niet echt kwaad.

std ontgrensd icm maar 4 versnellingen zou ong moeten opleveren wat je wilt.

edit: verder zal het wel iets met de prijs te maken hebben welke brommer je je kunt veroorloven. verder wie een brommer helemaal naar wens koopt meld zich hier niet zo snel aan

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-5-2013 om 9:04 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
macronnie 8-5-2013 13:19 Print reply

Posts: 13
De tussenstand is....

Er gaat een 50cc op maar dan iets wat beter werkt in de lage toeren.
Dan een standaard uitlaat (zonder prop)

Dan ff uitproberen...

Ik rijd alleen in de stad, van stoplicht naar stoplicht.
En als ik één ding haat is het wel als er een meisje op een Vespa
sneller weg is bij het stoplicht dan ik. Ze mag me 100 meter verder gerust met 80 voorbij komen hoor. Ik lach haar dan later wel uit bij de rollerbank.




Dit bericht is gewijzigd door macronnie op 13-5-2013 om 22:08 uur.
 
Wil je iets goed gedaan hebben, moet je het zelf doen.

Dit topic is 4017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved