Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda mtx-sh snelheid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 734 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67507 - honda mtx-sh snelheid
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3221 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Diamond0313 5-5-2013 17:14 Print topicpost

Posts: 435
Hallo medeforumleden,
het begint weer mooier weer te worden dus de mtx is weer uit de kast getrokken.
nu vind ik het raar dat die niet harder wil gaan.
Mijn setup is:

50cc ori cilinder+cilinderkop
19mm keihin carberateur sproeier maat weet ik zo niet
hogedruk uitlaat van het merk jamarkol 80cc originele demper
twv is 13-45

en de topsnelheid is 53.5km/u via originele tellen en via tomtom

Hoe zou ik hem harder kunnen laten lopen? vind dit namelijk vreemd omdat die ook zo hard liep met 11mm carb en ori uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Diamond0313 op 5-5-2013 om 17:18 uur.
 

koetjeboe91 5-5-2013 17:32 Print reply

Posts: 2096
19mm op een standaart is niet te doen gewoon terug naar de 11mm en daarna goed afstellen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Diamond0313 5-5-2013 18:08 Print reply

Posts: 435
dat is het probleem, die 11mm is kapot daarom heb ik die 19mm erop gezet
 
st.nyksterdriver 5-5-2013 18:14 Print reply
Posts: 3376
Met de ori cilinder zul je sowieso nooit harder gaan dan 50-60.
Maakt niet uit wat voor carburateur je erop hebt.
 
Viertakt 5-5-2013 23:47 Print reply

Posts: 3586
Ik heb laatst een MTX van een maat weer lopend gemaakt, ori 50cc, uitlaatpoort 2mm omhoog gehaald en ietsje breder gemaakt uit de losse pols met een rattestaart, spoelkanalen glad gemaakt. Ontsteking de sleufgaten open gemaakt en zo vroeg gezet dat hij net vast blijft zitten op de boutjes. Std hm166 carburateur (12mm keihin). Jamarcol knetterpijp uitlaatje, weet ik veel wat voor knetterpot demper.
Liep goed 68 op gps, wind tegen of wind mee maakte niet uit. Vrij sterke powerband van 7k tot 9.2k. Denk dat hij nu gelimiteerd zit op de CDI, dus ik ben nu zelf een programeerbare CDI aan het ontwerpen.

Dus ja, een nagenoeg goed bewerkte ori setup wil prima lopen.

Edit: we hebben de kop en cilinder gelapt, we rijden nu zonder koppakking. Het betreft ook een sh.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 5-5-2013 om 23:54 uur.
 
Viertakt uber alles.
alwin mtx 6-5-2013 11:33 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Ik heb laatst een MTX van een maat weer lopend gemaakt, ori 50cc, uitlaatpoort 2mm omhoog gehaald en ietsje breder gemaakt uit de losse pols met een rattestaart, spoelkanalen glad gemaakt. Ontsteking de sleufgaten open gemaakt en zo vroeg gezet dat hij net vast blijft zitten op de boutjes. Std hm166 carburateur (12mm keihin). Jamarcol knetterpijp uitlaatje, weet ik veel wat voor knetterpot demper.
Liep goed 68 op gps, wind tegen of wind mee maakte niet uit. Vrij sterke powerband van 7k tot 9.2k. Denk dat hij nu gelimiteerd zit op de CDI, dus ik ben nu zelf een programeerbare CDI aan het ontwerpen.

Dus ja, een nagenoeg goed bewerkte ori setup wil prima lopen.

Edit: we hebben de kop en cilinder gelapt, we rijden nu zonder koppakking. Het betreft ook een sh.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 5-5-2013 om 23:54 uur.



Hoe ver ben jij met het ontwerp van je CDI, zelf heb ik namelijk ook al gekeken of ik iets daar voor kon verzinnen.

Ik zat te denken aan een aansturing door een micro controller.

Wil jij het analoog of digitaal uitvoeren?

 
Diamond0313 6-5-2013 11:56 Print reply

Posts: 435
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Ik heb laatst een MTX van een maat weer lopend gemaakt, ori 50cc, uitlaatpoort 2mm omhoog gehaald en ietsje breder gemaakt uit de losse pols met een rattestaart, spoelkanalen glad gemaakt. Ontsteking de sleufgaten open gemaakt en zo vroeg gezet dat hij net vast blijft zitten op de boutjes. Std hm166 carburateur (12mm keihin). Jamarcol knetterpijp uitlaatje, weet ik veel wat voor knetterpot demper.
Liep goed 68 op gps, wind tegen of wind mee maakte niet uit. Vrij sterke powerband van 7k tot 9.2k. Denk dat hij nu gelimiteerd zit op de CDI, dus ik ben nu zelf een programeerbare CDI aan het ontwerpen.

Dus ja, een nagenoeg goed bewerkte ori setup wil prima lopen.

Edit: we hebben de kop en cilinder gelapt, we rijden nu zonder koppakking. Het betreft ook een sh.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 5-5-2013 om 23:54 uur.

dit is wel interessant, weet je toevallig wat de twv is?
 
Viertakt 6-5-2013 12:50 Print reply

Posts: 3586
Uit mijn hoofd 13/45 met een 5 bak, maar ik heb zo 123 geen idee of interne vertanding van een 4 bak overeen komt met een 5 bak.

@Alwin, ik heb een analoge variant succesvol getest, en de curve is jammergenoeg helemaal vlak, wat voor een tweetakt lang niet ideaal is. Om er een curve in te maken met een RC of LC circuit is nogal vrij lastig, gezien werkbare varicaps niet zo robuust te krijgen zijn voor een schappelijke prijs. Ik ben nu met een digitale variant bezig met een PIC16, waar ik nog op 2 heikelpunten zit. De eerste is de voeding, gezien de MTX waar ik mee werk geen accu heeft, heb ik geen werkbare stabiele spanning, ik zit nu een beetje met een buck/boost converter te klooien, maar die vindt het ook niet lekker werken door de gigantische rimpel en de veranderende frequentie van de wisselspanning.

Het tweede probleem is dat de PIC16 die ik heb, niet bijzonder goed is in z-transformaties met hoekberekeningen. Ik heb al een beetje lopen rondneuzen naar iets krachtigers zoals bijvoorbeeld een dsPIC of een ARM gebaseerd geval.

Is een verhaaltje to be continued.

Zodra ik werkbare resultaten heb zal ik het online gooien.

Edit: tiepvauten

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-5-2013 om 12:55 uur.

Edit 2: mijn doel is een Bluetooth of NFC met de telefoon programmeerbare curve. Hiervoor moet ik nog wel mijn Android Java skills wat opvijlen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-5-2013 om 12:57 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-5-2013 om 13:01 uur.
 
Viertakt uber alles.
alwin mtx 9-5-2013 20:04 Print reply

Posts: 505
@ Viertakt

Klinkt goed!
Zowieso zou ik het buck-boost concept over boord gooien. wanneer je een variabele ingangsspanning heb krijg je ook een variabele uitgangsspanning. Daarbij is een buck-boost converter geschikt om gelijk spanning te transformeren.

Mijn idee was om de frequentie van de dynamo te meten. Door de ontstekingspuls te vertragen bij lage toeren tallen en verder te vervroegen namate het toerental hoger wordt. wanneer het maximale toerental gehaald wordt wordt deze puls dan niet meer vertraagd.

Mijn idee was een begin te maken met het arduino bordje dat ik nog had liggen. In welke programeer omgeving werk jij, AVR programmer ?
 

Dit topic is 3221 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved