Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - hoe herken je een ori carb of immi carb?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67504 - hoe herken je een ori carb of immi ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drestar 4-5-2013 10:09 Print topicpost

Posts: 631
hallo , ik ben aan het kijken voor een ronde schuif carburateur voor honda MT, maar nu zie ik veel goedkope carburateurs staan bv op marktplaats.

een keihin in bijna nieuwstaat kost daar maar 30 euro..

en op veel goedkope carburateurs staat er zelfs KEIHIN aan weerskanten vanboven bij de gasschuif OP, maar geen japan aan de onderkant van de vlotterbak. nu had ik ergens duurdere keihins gezien en daar stond wel japan op maar de letters KEIHIN waren precies hetzelfde geschreven als bij de goedkope waarschijnlijk nep carburateurs..

maar klopt het als een keihin origineel is dat er altijd dan japan op de vlotterbak staat..?

en waar moet je nog meer op letten bij het kopen van een carb..?



 

PRO TUNING 4-5-2013 10:42 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
hallo , ik ben aan het kijken voor een ronde schuif carburateur voor honda MT, maar nu zie ik veel goedkope carburateurs staan bv op marktplaats.

een keihin in bijna nieuwstaat kost daar maar 30 euro..

en op veel goedkope carburateurs staat er zelfs KEIHIN aan weerskanten vanboven bij de gasschuif OP, maar geen japan aan de onderkant van de vlotterbak. nu had ik ergens duurdere keihins gezien en daar stond wel japan op maar de letters KEIHIN waren precies hetzelfde geschreven als bij de goedkope waarschijnlijk nep carburateurs..

maar klopt het als een keihin origineel is dat er altijd dan japan op de vlotterbak staat..?

en waar moet je nog meer op letten bij het kopen van een carb..?






Een originele Keihin PWK is er in 28 mm (en groter) en heeft serienummers aan de zijkant staan en kost ± ¤ 185.00
 
drestar 4-5-2013 12:26 Print reply

Posts: 631
en is een keihin van kitaco ook goed? deze kosten 140 euro nieuw..




 
WestlandMB 4-5-2013 14:08 Print reply

Posts: 1338
Dan zou ik eerder gaan voor een mikuni. Die zijn ook goedkoper dan keihin.
Waarom neem je eigenlijk geen 2e hands keihin 18mm vlakschuif? En anders een imitatie van het merk Oko?
Keihin 2e hands is 80 euro
Oko 2e hands is 30 euro. Maar eris wel degelijk veel verschil in kwaliteit
 
PRO TUNING 4-5-2013 14:09 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
en is een keihin van kitaco ook goed? deze kosten 140 euro nieuw..






Voor dat geld is er geen originele PWK leverbaar

Een hele goede 28 mm is een DellOrto VHST Red Racing
 
Venlonaer 4-5-2013 14:26 Print reply

Posts: 2431
Heb een 2dehandse Keihin 28 pwk voor 100, eckte met serienummer.

Goed zoeken
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
derbi ftw 4-5-2013 16:04 Print reply

Posts: 452
Ik heb nog een originele DellOrto 28mm PHBG RD te koop
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
drestar 4-5-2013 17:03 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Dan zou ik eerder gaan voor een mikuni. Die zijn ook goedkoper dan keihin.
Waarom neem je eigenlijk geen 2e hands keihin 18mm vlakschuif? En anders een imitatie van het merk Oko?
Keihin 2e hands is 80 euro
Oko 2e hands is 30 euro. Maar eris wel degelijk veel verschil in kwaliteit


is een carburateur van OKO dan wel goed..? en is deze een beetje makkelijk af te stellen en verloopt de afstelling dan niet..
 
kenny77 4-5-2013 17:07 Print reply

Posts: 29286
als je voor een 28mm wilt gaan, zou ik kijken voor een keihin wat van een 80/85cc crosser afkomt. Daar zitten ook van de pwk dingen op en die kosten vaak maar een paar tientjes.
 
ikkejw 4-5-2013 17:15 Print reply

Posts: 9886
een 28mm carb gaat niet passen op een MT. bij 24 houdt het wel op.

en als je voor mikuni gaat, neem dan een 21mm ipv 24mm. die zijn een stuk beter af te stellen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
drestar 4-5-2013 19:22 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
een 28mm carb gaat niet passen op een MT. bij 24 houdt het wel op.

en als je voor mikuni gaat, neem dan een 21mm ipv 24mm. die zijn een stuk beter af te stellen.


ja een 20mm heb ik al liggen maar ik zoek eigenlijk een iets grotere carburateur voor op een 125cc en dan vind ik 20mm een beetje aan de kleine kant..
 
j0ren 4-5-2013 19:30 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


ja een 20mm heb ik al liggen maar ik zoek eigenlijk een iets grotere carburateur voor op een 125cc en dan vind ik 20mm een beetje aan de kleine kant..


Als je er een 'tour' setup van wil maken zou ik niet groter gaan, zuipt als een malle..
Athena 125, Ori 18mm carb, 80cc proma. Ideaal.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 4-5-2013 19:36 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Als je er een 'tour' setup van wil maken zou ik niet groter gaan, zuipt als een malle..
Athena 125, Ori 18mm carb, 80cc proma. Ideaal.


haal je dan ook de 100 nog met een 20mm mikuni achter een 125cc..??
en trek je dan ook nog lekker op..?
 

Dit topic is 3208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved