Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke cilinder..parmakit 125cc of athena 125cc.?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67499 - welke cilinder..parmakit 125cc of a...
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 12758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 13-5-2013 19:17 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Dan keil je toch gewoon de ori 80cc kop er op

En dan niet komen nöhlen na drie keer aantrappen dat er een onverklaarbaar gat in je zuiger zit.



 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
drestar 13-5-2013 22:19 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Drestar, je luistert naar de verkeerde mensen en bent teveel van jezelf overtuigd. Wat pro tuning en kenny zeggen is waarheid, dat zal iedereen met brommerverstand erkennen.

Maar probeer het vooral uit, dan kunnen we jou als voorbeeld gebruiken waarom je het vooral niet moet doen

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 13-5-2013 om 19:17 uur.


oke en hoe heb jij je cilinderkop laten uitdraaien? heb je die zelf berekend of heb je het laten doen?
 
j0ren 13-5-2013 22:33 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


oke en hoe heb jij je cilinderkop laten uitdraaien? heb je die zelf berekend of heb je het laten doen?


Heb ik laten doen, cilinder en kop meegegeven aan de motorboer.
Uitgedraaid op een goede squish en vorm, maar niet berekend ofzo.

Koste 2 tientjes ofzo, is de wereld niet.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 13-5-2013 om 22:33 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 13-5-2013 22:53 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Heb ik laten doen, cilinder en kop meegegeven aan de motorboer.
Uitgedraaid op een goede squish en vorm, maar niet berekend ofzo.

Koste 2 tientjes ofzo, is de wereld niet.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 13-5-2013 om 22:33 uur.


oke een paar tientjes heb ik er ook nog wel voor over.. dus een motorzaak zou dat moeten kunnen uitdraaien.. zal eens informeren, hier hebben we ook een paar motorzaken, bedankt

en hoeveel is de squish van een athena 125cc.?

Dit bericht is gewijzigd door drestar op 13-5-2013 om 22:59 uur.
 
j0ren 13-5-2013 23:11 Print reply

Posts: 1298
Die moet je zelf opmeten met je cilinder en pakkingen gemonteerd. Uiteraard aangedraaid.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 13-5-2013 23:52 Print reply

Posts: 631
oke met een stukje tin ofzo? maar voor snelle cilinders word toch meestal uitgegaan van 0,75
 
JB1 13-5-2013 23:52 Print reply

Posts: 14881
Pak maar 0.8/0.9 voor een 125'er
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
realobsession 13-5-2013 23:53 Print reply
Posts: 2
zoals julie allemaal kunnen lezen is mijn verhaal gewoon juist .

drestar vraagt gewoon om met een 125cc te rijden en niet top prestaties er mee te maken dan is een gewoon niet berekende kop in orde hij geeft niet aan om er mee te racen of iets dergelijks .
iedereen schrijft hier ideen op om zijn cilinder top vermogen te geven maar daar vraagt hij niet om zoals ik het lees.
 
j0ren 14-5-2013 7:16 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: realobsession
zoals julie allemaal kunnen lezen is mijn verhaal gewoon juist .

drestar vraagt gewoon om met een 125cc te rijden en niet top prestaties er mee te maken dan is een gewoon niet berekende kop in orde hij geeft niet aan om er mee te racen of iets dergelijks .
iedereen schrijft hier ideen op om zijn cilinder top vermogen te geven maar daar vraagt hij niet om zoals ik het lees.


Een cilinderkop overal random 2mm uitdraaien is echt bullshit, zoals pro tuning aangeeft kan een grote squish ook nadelig werken.
Altijd zorgen dat je ten eerste je squish goed is, en ten tweede dat je niet te veel compressie krijgt. Vorm is erg intressant om naar te kijken qua prestaties, maar maakt qua betrouwbaarheid niet zo veel uit.

@ drestar, nee. Gewoon bovenkant zuiger tot bovenkant cilinder. Aangezien je nu nog een niet-uitgedraaide cilinderkop hebt kun je dat niet opmeten met een stukje tin.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 14-5-2013 10:56 Print reply

Posts: 631
@j0ren

dus als ik het goed begrijp moet ik dan nu eerst de cilinder monteren om de ruimte op te meten op bdp van de zuigerrand tot de bovenkant cilinderrand? en dan mijn cilinder en kop wegbrengen naar een motorzaak en vertellen hoeveel het is...en dan kunnen hun hem uitdraaien op de juiste squish,en ook uitdraaien op de bolling van de zuiger
 
PRO TUNING 14-5-2013 14:17 Print reply

Posts: 4000










Als je in dit programma de juiste gegevens invult krijg de dit resultaat
 
drestar 14-5-2013 17:25 Print reply

Posts: 631
oke bedankt maar ik heb inmiddels de cilinder en zuiger + kop al weggebracht naar een brommerzaak in de buurt en die laat de kop op maat uitdraaien door iemand anders die dat vaker heeft gedaan en de spullen bij hun deze week komt ophalen,


 

Dit topic is 12758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved