Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #67499 - welke cilinder..parmakit 125cc of a...
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 12769 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
der Chef |
9-5-2013 18:50 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
ja kom op zeg wat maakt mij het nu uit of die nu 5 km p/u zachter of harder rijd of op 50km 25ml meer zuipt,of de cilinder 500km minder meegaat.. als ik zo moet gaan beginnen dan kan ik ook net zo goed alles gelijk gaan aanpassen en laten tunen.. je moet van een standaard setup uitgaan waar niet het maximale uitgehaald gaat worden en van een brommer waar niet hele dagen mee gereden gaat worden..ik mag blij zijn als ik dit jaar mijn cilinder nog kan inrijden haha
de enigste reden waarom ik de kop zou willen laten uitdraaien is om wat minder hoge compressie te hebben en verder niks.. vroeger reed ik altijd op 70cc honda mt'tjes van alle merken waaronder zeta,polini,malossi,en met een ori 50cc kop erop ging dat ook altijd goed,en soms deed er wel eens een dubbele koppakking tussen en dat werkte zelfs ook nog goed, ik heb nog nooit problemen ondervonden dat de zuiger tegen de kop aan tikte en altijd best goedrijdende mt's gehad, (in totaal 9) en daardoor nog nooit een cilinder naar de klote gereden,dus het zal allemaal wel meevallen. mobshop.de... zet er zelfs bij dat op de 125cc ook nog probleemloos de ori 80cc kop erop kan.. en dan zullen ze waarschijnlijk ook wel van de standaard situatie uitgaan...maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat er zomaar bij zetten.dat zullen ze daar heus wel weten,want als klanten daar gelijk problemen mee krijgen doordat daar de zuiger tegen de kop aankomt en daardoor de boel kapot gaat dan hebben zij het wel mooi gedaan door te zeggen dat het probleemloos kon..of denk je niet? maar het is natuurlijk best wel interessant om een cilinderkop uit te draaien met berekeningen enzo..(als je een tuner bent)
Zoals anderen al zeiden hangt het van de bolling van je zuiger af of het wel niet kan.
|
|
|
|
kenny77 |
9-5-2013 19:47 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
ja kom op zeg wat maakt mij het nu uit of die nu 5 km p/u zachter of harder rijd of op 50km 25ml meer zuipt,of de cilinder 500km minder meegaat.. als ik zo moet gaan beginnen dan kan ik ook net zo goed alles gelijk gaan aanpassen en laten tunen.. je moet van een standaard setup uitgaan waar niet het maximale uitgehaald gaat worden en van een brommer waar niet hele dagen mee gereden gaat worden..ik mag blij zijn als ik dit jaar mijn cilinder nog kan inrijden haha
de enigste reden waarom ik de kop zou willen laten uitdraaien is om wat minder hoge compressie te hebben en verder niks.. vroeger reed ik altijd op 70cc honda mt'tjes van alle merken waaronder zeta,polini,malossi,en met een ori 50cc kop erop ging dat ook altijd goed,en soms deed er wel eens een dubbele koppakking tussen en dat werkte zelfs ook nog goed, ik heb nog nooit problemen ondervonden dat de zuiger tegen de kop aan tikte en altijd best goedrijdende mt's gehad, (in totaal 9) en daardoor nog nooit een cilinder naar de klote gereden,dus het zal allemaal wel meevallen. mobshop.de... zet er zelfs bij dat op de 125cc ook nog probleemloos de ori 80cc kop erop kan.. en dan zullen ze waarschijnlijk ook wel van de standaard situatie uitgaan...maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat er zomaar bij zetten.dat zullen ze daar heus wel weten,want als klanten daar gelijk problemen mee krijgen doordat daar de zuiger tegen de kop aankomt en daardoor de boel kapot gaat dan hebben zij het wel mooi gedaan door te zeggen dat het probleemloos kon..of denk je niet? maar het is natuurlijk best wel interessant om een cilinderkop uit te draaien met berekeningen enzo..(als je een tuner bent)
Om dan toch maar met bewijzen te komen.
De cilinder die op mijn MB zat, een 125cc eurocilindro praktisch het zelfde als een athena. Er zaten een stuk of 3 voetpakkingen onder en een standaard MB8 cilinderkop op.
Zie je de ring op de zuigertop?
Dat is van het detoneren, foute boel dus...
(en laat dat nu net op de plek zitten waar de diameter van de cilinderkop 45mm is, dus precies op de plek die ik op de vorige pagina heb aangegeven. )
Wel jammer dat je om advies vraagt en als er dan antwoord wordt gegeven je zegt dat het niet klopt.
We zeggen het alleenmaar zodat je nieuwe cilinder dadelijk niet al beschadigd is.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-5-2013 om 19:52 uur.
|
|
|
|
drestar |
9-5-2013 21:46 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Dan keil je toch gewoon de ori 80cc kop er op
En dan niet komen nöhlen na drie keer aantrappen dat er een onverklaarbaar gat in je zuiger zit.
dan kom ik dat niet bij jou doen maar bij mopshop.de want die zeiden toch dat het probleemloos kon..?
maar goed ik zie idd de ring kenny77,bedankt voor de foto, uitdraaien is dus een optie..
|
|
|
|
j0ren |
9-5-2013 22:47 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
dan kom ik dat niet bij jou doen maar bij mopshop.de want die zeiden toch dat het probleemloos kon..?
maar goed ik zie idd de ring kenny77,bedankt voor de foto, uitdraaien is dus een optie..
Uitdraaien is een must..
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
markRD |
11-5-2013 12:38 |
Posts: 1178 |
Ik ben het met PRO TUNING en Kenny eens. Ook vind ik het erg jammer dat je zo eigenwijs reageert. Daarnaast zou je misschien beter kunnen lezen wat er gezegd wordt. Alle dimensies aan de kop moeten verandert worden en dat moet nauwkeurig gedaan worden zoals bijvoorbeeld PRO TUNING gezegd heeft. Ook krijg je geen fatsoenlijke cilinderkop terug als je aan een bankwerker vraagt of hij de kop even wil "uitdraaien."
Kortom, ik hou me vanaf nu afzijdig, want ik niet denk dat het zin heeft om je verder advies te gegeven, omdat je alles wat gezegd wordt lijkt te betwijfelen.
|
|
|
|
realobsession |
12-5-2013 2:03 |
Posts: 2 |
hoi drestar
ik zat dit topic te lezen en ik heb gelijk even aangemeld.
ik moet even antwoorden.
het is inderdaad beter om je kop aan te passen.
hoewel de scuish voor een 125 alleen als je goed tuned wat uitmaakt.
is het toch belangrijk dat je de kop gevoon even uitdraaid naar 57mm.
begin gewoon aan de buitenkant van je kop en draai 2mm dieper naar het midden toe meer is er niet nodig.
ik doe zelf al 20 jaar mbmt blokken dus ik weet wel waar ik over praat.
je geeft zelf aan geen top prestaties te willen halen uit je cilinder.
dus met een 2mm diepere kop kan je niks gebeuren en blijft het heel.
je kan ook een kant en klare kop kopen voor een 125cc die zijn iets van 25 euro of zo en dan ben je gelijk klaar.
wil je wat meer vermogen neem dan een malossi 6 kleps met een wig ertussen .
het verschil om 120 of 125 te rijden merk je niet zo snel omdat je nooit continu vol gas rijdt.
wil je echt snel rijden zoek dan een echte malossi 110cc of uit de volksmond een 113cc met een kehin 26 mm vlakschuif 6 kleps menbraam en een dopler (powerbox) van malossi met 16 cm slanglengte.
en dremel of vijl je uitlaatpoort 4 mm omhoog en 2mm weerskanten breder maar de inlaat ook 3mm rondom breder en voila rijdt net zo als mij al 4 jaar rond met een top van 144 km per uur (testbank)
zonder enige problemen.
nog harder kan ook maar dan moet je iets meer doen.
en denk er aan bezuinig niet op je tweetakt olie castrol 747 racing oil
groeten
|
|
|
|
drestar |
12-5-2013 10:59 |
Posts: 631 |
bedankt voor je duidelijke reaktie, ik heb je een prive bericht gestuurd
|
|
|
|
PRO TUNING |
12-5-2013 16:27 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: realobsession
hoi drestar
ik zat dit topic te lezen en ik heb gelijk even aangemeld.
ik moet even antwoorden.
het is inderdaad beter om je kop aan te passen.
hoewel de scuish voor een 125 alleen als je goed tuned wat uitmaakt.
is het toch belangrijk dat je de kop gevoon even uitdraaid naar 57mm.
begin gewoon aan de buitenkant van je kop en draai 2mm dieper naar het midden toe meer is er niet nodig.
ik doe zelf al 20 jaar mbmt blokken dus ik weet wel waar ik over praat.
je geeft zelf aan geen top prestaties te willen halen uit je cilinder.
dus met een 2mm diepere kop kan je niks gebeuren en blijft het heel.
je kan ook een kant en klare kop kopen voor een 125cc die zijn iets van 25 euro of zo en dan ben je gelijk klaar.
wil je wat meer vermogen neem dan een malossi 6 kleps met een wig ertussen .
het verschil om 120 of 125 te rijden merk je niet zo snel omdat je nooit continu vol gas rijdt.
wil je echt snel rijden zoek dan een echte malossi 110cc of uit de volksmond een 113cc met een kehin 26 mm vlakschuif 6 kleps menbraam en een dopler (powerbox) van malossi met 16 cm slanglengte.
en dremel of vijl je uitlaatpoort 4 mm omhoog en 2mm weerskanten breder maar de inlaat ook 3mm rondom breder en voila rijdt net zo als mij al 4 jaar rond met een top van 144 km per uur (testbank)
zonder enige problemen.
nog harder kan ook maar dan moet je iets meer doen.
en denk er aan bezuinig niet op je tweetakt olie castrol 747 racing oil
groeten
Sorry, maar jouw reactie is poep en getuigt van geen kennis van een vebrandingsruimte
|
|
|
|
drestar |
13-5-2013 10:47 |
Posts: 631 |
hij doet al meer dan 20 jaar mb/mt blokken dus hij zal het dan toch wel weten..
|
|
|
|
der Chef |
13-5-2013 12:11 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
hij doet al meer dan 20 jaar mb/mt blokken dus hij zal het dan toch wel weten..
Dat je iets lang doet wil niet zeggen dat je het juist doet.
|
|
|
|
PRO TUNING |
13-5-2013 13:35 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
hij doet al meer dan 20 jaar mb/mt blokken dus hij zal het dan toch wel weten..
Ik zit al bijna 50 jaar in de motorsport en weet (gelukkig) nog lang niet alles, maar weet wel dat het verhaal van realobsession nergens op slaat.
Lang iets doen betekent niet dat je het goed doet.
Er is maar 1 goede manier van een kopberekening, uitgaan van de MSV en niet van en bepaalde squish hoogte, soms kan dit averechts werken en begint de motor juist te detoneren bij een grotere squish hoogte
|
|
|
|
drestar |
13-5-2013 14:46 |
Posts: 631 |
oke goed het zal volgens jou dan wel, maar ik geloof nooit dat iedereen die met een uitgedraaide kop rijd op een brommer zijn cilinderkop juist heeft berekend,en dat ze daardoor gelijk hun cilinder in de soep reden.
ik lees zelfs dat er zijn die met een 125cc athena rijden met een NGK bougie nr 6 terwijl iedereen 9 roept, maar toch rijden ze ermee? de 1 zegt dit en de ander zegt dat,tot je het op een gegeven moment niet meer zeker weet..
iedereen roept wel,maar ik denk dat de meeste het berekenen van een cilinderkop niet eens zelf kunnen..
en ook heb ik heel wat km gereden op brommers met grote snelle cilinders en dan niet eens met een op maat cilinderkop of een op maat uitgedraaide berekende cilinderkop maar gewoon met standaard kopjes,en nog nooit een gat in de zuiger gehad of cilinder kapot gereden,dus hoe verklaar je dat dan?
en geef daar dan nou ook eens antwoord op..?
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 13-5-2013 om 14:51 uur.
|
|
|
|
De Schout |
13-5-2013 14:52 |
Posts: 5327 |
Geluk is met de dommen..
Als de rest tam genoeg is kan het wel heel blijven. maar dat betekend nog niet dat het goed is.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
PRO TUNING |
13-5-2013 19:08 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
oke goed het zal volgens jou dan wel, maar ik geloof nooit dat iedereen die met een uitgedraaide kop rijd op een brommer zijn cilinderkop juist heeft berekend,en dat ze daardoor gelijk hun cilinder in de soep reden.
ik lees zelfs dat er zijn die met een 125cc athena rijden met een NGK bougie nr 6 terwijl iedereen 9 roept, maar toch rijden ze ermee? de 1 zegt dit en de ander zegt dat,tot je het op een gegeven moment niet meer zeker weet..
iedereen roept wel,maar ik denk dat de meeste het berekenen van een cilinderkop niet eens zelf kunnen..
en ook heb ik heel wat km gereden op brommers met grote snelle cilinders en dan niet eens met een op maat cilinderkop of een op maat uitgedraaide berekende cilinderkop maar gewoon met standaard kopjes,en nog nooit een gat in de zuiger gehad of cilinder kapot gereden,dus hoe verklaar je dat dan?
en geef daar dan nou ook eens antwoord op..?
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 13-5-2013 om 14:51 uur.
Zoals hierboven gezegd "geluk is met de dommen "
Ik wil geen tijd meer aan je besteden, maar geef je nog 1 advies :
" monteer een pingel sensor "
|
|
|
|
j0ren |
13-5-2013 19:17 |
Posts: 1298 |
Drestar, je luistert naar de verkeerde mensen en bent teveel van jezelf overtuigd. Wat pro tuning en kenny zeggen is waarheid, dat zal iedereen met brommerverstand erkennen.
Maar probeer het vooral uit, dan kunnen we jou als voorbeeld gebruiken waarom je het vooral niet moet doen
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 13-5-2013 om 19:17 uur.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Dit topic is 12769 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|