Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke cilinder..parmakit 125cc of athena 125cc.?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67499 - welke cilinder..parmakit 125cc of a...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12801 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drestar 8-5-2013 20:59 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je een squish van een kilometer hebt kan dat ja.
Beter is als je de cilinderkop laat aanpassen.

Kans op problemen wordt kleiner, hij is sneller en zuiniger.


denk echt dat het niet veel gaat uitmaken hoor.zit ook nog een koppaking tussen waardoor die iets meer ruimte krijgt en het hoogste punt van de zuiger komt in het midden waar er altijd ruimte is..

 
kenny77 8-5-2013 21:23 Print reply

Posts: 29286
Mij maakt het niks uit, het zijn mij spullen niet.

Maar je krijgt dit.

rode is de bolling van je zuiger.
blauwe is je cilinderkop.
Gele is waar het probleem zit.



Omdat je diameter van de cilinderkop maar 45mm is en je zuiger een diameter van 57mm heeft. Krijg je een vernauwing; waar de zuiger nog bol loopt, loopt de cilinderkop nog vlak.

Dus gaan de verbrandingsgassen van een brede ruimte naar een krappe ruimte. Als deze te krap is, kan die gaan detoneren en dat wil je liever niet.

Als je squish ruim genoeg is, zal je er inderdaad geen last van krijgen. Maar dan heb je weer minder vermogen.

 
j0ren 8-5-2013 21:32 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


denk echt dat het niet veel gaat uitmaken hoor.zit ook nog een koppaking tussen waardoor die iets meer ruimte krijgt en het hoogste punt van de zuiger komt in het midden waar er altijd ruimte is..



Luister nou gewoon, anders kom je hier over een week huilen dat je nieuwe dure cilindertje aan gort is gelopen.
Bovendien heeft die athena helemaal niet zo heel veel squish..
En maakt een cilinderkop echt veel verschil in power.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 8-5-2013 om 21:45 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 8-5-2013 21:59 Print reply

Posts: 631
en waarom zegt de winkel dan dat de ori 80cc er zonder problemen op kan? en met 50cc kop kan het ook altijd probleemloos op een 70cc,

heb ook geen draaibank dus
 
j0ren 8-5-2013 22:11 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
en waarom zegt de winkel dan dat de ori 80cc er zonder problemen op kan? en met 50cc kop kan het ook altijd probleemloos op een 70cc,

heb ook geen draaibank dus


Die winkel praat poep.
50cc kop kan bijna nooit op een 70cc. Ik weet toevallig dat je op tomosforum zit, en ja bij een tomos kan het misschien nog eens gezien die een squish van een halve centimeter hebben zowat.

Maar je doet het maar lekker, ik hoop voor je dat alles in de soep loopt, hebben wij ons dagelijk vermaakje weer.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 8-5-2013 22:12 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
en waarom zegt de winkel dan dat de ori 80cc er zonder problemen op kan? en met 50cc kop kan het ook altijd probleemloos op een 70cc,

heb ook geen draaibank dus


Beter lezen.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je squish ruim genoeg is, zal je er inderdaad geen last van krijgen.




Maargoed zoals ik al zei, zijn mijn spullen niet, dus doe vooral wat je niet laten kan.
 
drestar 8-5-2013 23:24 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Die winkel praat poep.
50cc kop kan bijna nooit op een 70cc. Ik weet toevallig dat je op tomosforum zit, en ja bij een tomos kan het misschien nog eens gezien die een squish van een halve centimeter hebben zowat.

Maar je doet het maar lekker, ik hoop voor je dat alles in de soep loopt, hebben wij ons dagelijk vermaakje weer.


volgens mij weet jij er geen reet van en praat jij poep.. dus ik zou maar gauw je mond gaan spoelen voordat het teveel gaat stinken,en ik heb pas vermaak als jij je helemaal te pletter rijd met je crossmotor!! ik heb vroeger veel mt 'tjes gereden (meer dan jou) met 70cc en een 50cc kop erop dus kom mij niet vertellen dat een 50cc kop niet op een 70cc kan, want dan sla je de plank toch wel even volledig mis makker..
 
drestar 8-5-2013 23:28 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Beter lezen.
[...]



Maargoed zoals ik al zei, zijn mijn spullen niet, dus doe vooral wat je niet laten kan.


oke bedankt, jij geeft tenminste normaal antwoord, ik ga het verder uitzoeken..
 
JB1 8-5-2013 23:47 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


volgens mij weet jij er geen reet van en praat jij poep.. dus ik zou maar gauw je mond gaan spoelen voordat het teveel gaat stinken,en ik heb pas vermaak als jij je helemaal te pletter rijd met je crossmotor!! ik heb vroeger veel mt 'tjes gereden (meer dan jou) met 70cc en een 50cc kop erop dus kom mij niet vertellen dat een 50cc kop niet op een 70cc kan, want dan sla je de plank toch wel even volledig mis makker..


Jij vraagt om hulp over iets wat je niet weet en dan ga je weer zeggen dat je er wel weer van weet, lekker logisch
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
markRD 9-5-2013 1:12 Print reply

Posts: 1179
Kenny heeft gelijk. Laat je kop even bewerken door iemand met verstand van koppen. Geef het liefst een blok mee met een cilinder erop die op hoogte ligt.

Waarom je hem moet laten bewerken: Een kilometer squishband zorgt ervoor dat je veel gas niet gebruikt. De squish clearance is ook een kilometer, want anders wordt de compressie te hoog. En als je hem toch besluit te monteren met te hoge compressie slijt alles een factor x sneller. Trouwens werkt het allebei ook detoneren in de hand. Het werkt dus betrouwbaarheid, snelheid en brandstofverbruik tegen als je hem zo laat. Oh, maar je bespaart natuurlijk wel twee tientjes!
 
PRO TUNING 9-5-2013 9:20 Print reply

Posts: 4000
Een goede verbrandingsruimte is van levensbelang voor je motor

Als ik reken met Bimotion en verander de squish hoogte van b.v. 0.8 naar 0.7 mm dan klopt de MSV al niet meer

Zo nauwkeurig werkt het.

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-5-2013 om 14:56 uur.
 
drestar 9-5-2013 14:12 Print reply

Posts: 631
oke goede discussie.. het kan dus wel een ori kop erop houden,daar was ik al van overtuigd, maar het is dus efficienter als je een kop op maat maakt, ik zal eens kijken of ze de kop willen uitdraaien bij een centrum voor vakopleiding metaal hier bij ons in de buurt.
 
PRO TUNING 9-5-2013 14:57 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
oke goede discussie.. het kan dus wel een ori kop erop houden,daar was ik al van overtuigd, maar het is dus efficienter als je een kop op maat maakt, ik zal eens kijken of ze de kop willen uitdraaien bij een centrum voor vakopleiding metaal hier bij ons in de buurt.



Even uitdraaien is geen optie, je moet eerst de juiste verbrandingskamer uitrekenen op MSV
 
drestar 9-5-2013 16:32 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Even uitdraaien is geen optie, je moet eerst de juiste verbrandingskamer uitrekenen op MSV


ja kom op zeg wat maakt mij het nu uit of die nu 5 km p/u zachter of harder rijd of op 50km 25ml meer zuipt,of de cilinder 500km minder meegaat.. als ik zo moet gaan beginnen dan kan ik ook net zo goed alles gelijk gaan aanpassen en laten tunen.. je moet van een standaard setup uitgaan waar niet het maximale uitgehaald gaat worden en van een brommer waar niet hele dagen mee gereden gaat worden..ik mag blij zijn als ik dit jaar mijn cilinder nog kan inrijden haha

de enigste reden waarom ik de kop zou willen laten uitdraaien is om wat minder hoge compressie te hebben en verder niks.. vroeger reed ik altijd op 70cc honda mt'tjes van alle merken waaronder zeta,polini,malossi,en met een ori 50cc kop erop ging dat ook altijd goed,en soms deed er wel eens een dubbele koppakking tussen en dat werkte zelfs ook nog goed, ik heb nog nooit problemen ondervonden dat de zuiger tegen de kop aan tikte en altijd best goedrijdende mt's gehad, (in totaal 9) en daardoor nog nooit een cilinder naar de klote gereden,dus het zal allemaal wel meevallen. mobshop.de... zet er zelfs bij dat op de 125cc ook nog probleemloos de ori 80cc kop erop kan.. en dan zullen ze waarschijnlijk ook wel van de standaard situatie uitgaan...maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat er zomaar bij zetten.dat zullen ze daar heus wel weten,want als klanten daar gelijk problemen mee krijgen doordat daar de zuiger tegen de kop aankomt en daardoor de boel kapot gaat dan hebben zij het wel mooi gedaan door te zeggen dat het probleemloos kon..of denk je niet? maar het is natuurlijk best wel interessant om een cilinderkop uit te draaien met berekeningen enzo..(als je een tuner bent)
 
JB1 9-5-2013 17:49 Print reply

Posts: 14881
Dan keil je toch gewoon de ori 80cc kop er op

En dan niet komen nöhlen na drie keer aantrappen dat er een onverklaarbaar gat in je zuiger zit.

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 13-5-2013 om 19:17 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 12801 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved