Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke cilinder..parmakit 125cc of athena 125cc.?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 830 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67499 - welke cilinder..parmakit 125cc of a...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 12802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drestar 2-5-2013 12:36 Print topicpost

Posts: 631
hallo ik heb de knoop nu doorgehakt en wil een 125cc cilinder kopen voor op mijn honda mt.. maar welke nu het beste is wilde ik hier aan jullie vragen.?

ik zit te twijfelen tussen de 125cc athena of de 125cc parmakit, nu heb ik wel het 1 en ander gelezen maar kom er niet uit

ik heb de volgende belangrijke punten gelezen,

is het waar dat de mallen van een athena en parmakit gelijk zijn..? zo niet welk verschil zit er dan in..

en wat is beter ..een nikasilwand of een chroomwand..?

en als laatste vraag,komen beide cilinders met alle benodigde pakkingen uit de doos..?

en het idee is dat ik veel koppel wil hebben..

welke moet ik nu nemen..?



Dit bericht is gewijzigd door drestar op 2-5-2013 om 12:37 uur.
 

j0ren 2-5-2013 17:57 Print reply

Posts: 1298
Goeie ervaring met athena, liep erg hard icm crossmotorpijp.
Houd er rekening mee dat je je cilinderkop wel moet uitdraaien.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 2-5-2013 19:30 Print reply

Posts: 631
oke bedankt ,dan weet ik dat ,en nog iemand ervaringen met de 125cc parmakit..?
 
derbi ftw 2-5-2013 19:44 Print reply

Posts: 452
Ik ken wel iemand die een 125cc Parmakit had op een Derbi Senda.

Weet niet of je hier wat aan hebt....
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Royal Club 2-5-2013 19:51 Print reply

Posts: 60390
Nee, want dat was een 110cc parmakit en totaal niet vergelijkbaar.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
derbi ftw 2-5-2013 19:58 Print reply

Posts: 452
Ow nee klopt, heb het weer helemaal verkeerd....
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
PRO TUNING 2-5-2013 20:22 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
hallo ik heb de knoop nu doorgehakt en wil een 125cc cilinder kopen voor op mijn honda mt.. maar welke nu het beste is wilde ik hier aan jullie vragen.?

ik zit te twijfelen tussen de 125cc athena of de 125cc parmakit, nu heb ik wel het 1 en ander gelezen maar kom er niet uit

ik heb de volgende belangrijke punten gelezen,

is het waar dat de mallen van een athena en parmakit gelijk zijn..? zo niet welk verschil zit er dan in..

en wat is beter ..een nikasilwand of een chroomwand..?

en als laatste vraag,komen beide cilinders met alle benodigde pakkingen uit de doos..?

en het idee is dat ik veel koppel wil hebben..

welke moet ik nu nemen..?



Dit bericht is gewijzigd door drestar op 2-5-2013 om 12:37 uur.



Mallen zijn zeker niet gelijk

Nicasil is slijtvaster - chroom heeft een betere afdichting

Parmakit is de snellere cilinder

Beide cilinderkits komen met top pakkingset
 
drestar 2-5-2013 20:35 Print reply

Posts: 631
oke hier heb ik wat aan..maar hoeveel sneller is de parmakit, scheelt dat dan veel..??
 
drestar 2-5-2013 22:22 Print reply

Posts: 631
en heb net weer dit gelezen..?

Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Parmakit is net als de Athena 125 cc maar standaard wel sneller.
--------------------------------------------------------------------------------



Hij bedoelt: de Parmakit is standaard sneller als de Athena 125 cc


Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik krijg net mail van parmakit niet nemen, iemand hier een reden voor ?

Als die standaard al sneller is lijkt me juist één die ik wel moet nemen.
Of is die vastloper gevoelig?
--------------------------------------------------------------------------------



Parmakit zou ik ook niet nemen, is niet heel snel. Afwerking is matig. Slijtage is groot. Tuningspotentie is laag.

Voor het standaard sneller verhaal zie hierboven. Malossi is standaard de snelste cilinder.


Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
ik zou niet voor de mallosi gaan, is veel te duur. als je de 125cc athena haalt en dan goed laat tunen, poorten iets groter en dan boostpoorten laat maken ofzo, dan slijt ie volgens mij helemaal niet zo veel harder maar loopt denk ik wel een stuk harder dan de 110cc mallosi.
--------------------------------------------------------------------------------



Malossi is te koop voor 244,50 euro. De 300 euro die motoimport er voor vraagt is schandelig veel en niet redelijk!

Hier is hij voor 244,50 euro te koop:
http://www.opvoeren....l&Srtn=Cilinders

Ik zou voor deze cilinder kiezen. Je hoeft dan ook niet meteen de cilinder te laten bewerken zoals hierboven vermeld wordt. Een opmaat kop is wel een must. Maar dat is altijd wel zo

Zoals hierboven vermeld klopt het wel dat een Athena goed getuned harder loopt. Maar dat goed tunen kost ongeveer ook 80 euro. Heel veel harder zal het niet lopen, de malossi is al redelijk goed getuned. Het kan iets beter maar veel meer kan je er niet aan tunen. Als de Athena goed getuned wordt slijt hij waarschijnlijk nog harder dan een ongetunede Malossi.


 
j0ren 2-5-2013 22:32 Print reply

Posts: 1298
Maar wat word de rest van je setup?
Met een standaard 18mm carb en 80 proma uitlaat oid, maakt het geen kloot uit welke cilinder je neemt.
Ga je voor een grote carb, cross/opmaat uitlaat en misschien wel hpi, dan kun je kiezen voor een andere cilinder.

Ik had een ongetunede athena, oude YZ125 pijp, 28mm beun carb. Trok wheelie tot in 3 met 17-45, en tikte makkelijk de 120-130 aan, nooit helemaal losgetrokken. Was echt een beest. Ik kan me niet voorstellen dat je dan ook nog je cilinder wil tunen, dit was al rete gevaarlijk op een mt frame. Persoonlijk had ik een leuke, goedkope 100 of 110cc setup gebouwd, dat gaat al hard zat.
Er is namelijk bijna niet normaal mee te rijden en voor hetzelfde geld haal je een crossmotortje ( enkel het geval als je voor een snelle setup gaat )
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 2-5-2013 23:18 Print reply

Posts: 631
ik heb een chromen bocht en 20mm mikuni carburateur met 4 kleps membraan, dus zal wel niet veel verschil maken dan of je dit achter een parmakit legt of een athena..?

wil er met de tijd wel nog een 24mm carburateur achter leggen maar dan houd het ook echt op, ik ga niks tunen of crossmotoren pijpen erop gooien omdat ik mijn zijkappen erop wil houden en ook geen hpi monteren omdat ik ook in het donker wil rijden en daarvoor licht op m'n mt wil hebben, wil gewoon veel koppel en net de 100 kunnen aantikken..mijn tandwielverhouding zal zijn 16x38..
 
WestlandMB 2-5-2013 23:25 Print reply

Posts: 1338
Kijk ook eens op mopshop.de voor prijzen.
Ik weet niet wat voor zuigers ze meeleveren en hoe slijtvast deze zijn. Dat lijkt me ook wel belangrijk.

Ik zou ook marktplaats bekijken. Er is namelijk Meer dan athena en parmakit. Denk maar aan Autisa, Zeta, H100 cilinder, of je boort een ori 80cc verder.
ik zou vooral voor veel koppel gaan zolang je mt nog op brommer kenteken staat
 
drestar 2-5-2013 23:38 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Kijk ook eens op mopshop.de voor prijzen.
Ik weet niet wat voor zuigers ze meeleveren en hoe slijtvast deze zijn. Dat lijkt me ook wel belangrijk.

Ik zou ook marktplaats bekijken. Er is namelijk Meer dan athena en parmakit. Denk maar aan Autisa, Zeta, H100 cilinder, of je boort een ori 80cc verder.
ik zou vooral voor veel koppel gaan zolang je mt nog op brommer kenteken staat


wilde in eerste instantie ook bij mobshop bestellen ,ze hebben daar de parmakit en de athena voor nagenoeg dezelfde prijs.. eerst wilde ik de 110cc dmp cilinder voor weinig geld maar die is overal uitverkocht en moet opnieuw gemaakt worden en daar ga ik niet op wachten met de zomer voor de deur, de ori 80cc opboren zou kunnen maar heb ik geen zin in. en op marktplaats een tweede hands cilinder kopen wil ik eigenlijk ook niet.ik zat ook aan de 110cc malossi te denken maar die kost weer 225 euro en dat heb ik er niet voor over.. dus denk dat ik maar voor de athena of parmakit ga, het enige nadeel aan de parmakit vind ik wel dat de cilinder grijs is ,vind dat minder mooi .maar het valt me wel op dat de meeste de 125cc athena hebben en geen parmakit. ik vraag mij dus eigenlijk ook wel af waarom dat zo is...? want de prijzen zijn nagenoeg gelijk dus daar kan het mijn inziens toch niet aan liggen..
 
drestar 8-5-2013 17:51 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Goeie ervaring met athena, liep erg hard icm crossmotorpijp.
Houd er rekening mee dat je je cilinderkop wel moet uitdraaien.


heb nu een 125cc Athena gekocht met 24mm mikuni, maar de cilinderkop hoeft niet uitgedraaid te worden j0ren,lees onderstaand...

Zylinder-Kit 125ccm Athena
Alu (*57mm) 154.13 ¤




Dieser Big-Bore Alu-Zylinder kommt von Athena, dem Nachfolger der Firma Eurocilindro.

Qualitativ sehr hochwertiger, schneller und zuverlässiger Zylinder.
Klarer Kühlungsvorteil gegenüber Gusszylindern.

Kann problemlos mit dem originalen Zylinderkopf verbaut werden.




 
kenny77 8-5-2013 18:03 Print reply

Posts: 29286
Als je een squish van een kilometer hebt kan dat ja.
Beter is als je de cilinderkop laat aanpassen.

Kans op problemen wordt kleiner, hij is sneller en zuiniger.
 
mtx_owned 8-5-2013 18:12 Print reply

Posts: 2183
parmakit gebruikt de mallen van Zeta voor de 125cc Honda cilinders

Heb zelf de Athena gehad icm 32mm rondschuif mikuni, 80cc uitlaat, aangepaste kop en twinair. Liep als een beest.

Heb er nog altijd spijt van gehad dat ik geen omgelaste crosspijp geprobeerd heb. Denk dat daar nog enorme potentie gezeten had.

Voor HPI ontstekingen kun je ook lichtspoelen krijgen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Dit topic is 12802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved