Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koelvloeistof nippels dichtsolderen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67481 - Koelvloeistof nippels dichtsolderen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DeNaamIsLennart 23-4-2013 22:09 Print topicpost

Posts: 58
Op mijn nieuwe cilinderkop zitten 2 nippels om je carburateur op je koelvloeistof aan te sluiten (voor verwarming van de carb.) ik wil dit alleen niet gaan gebruiken en dit netjes dicht maken. Nou kreeg ik van de brommerboer het advies om dit dicht te solderen.
Maar ik vroeg me af of dit wel kan? Smelt de tin dan niet als je cilinder heet word (met als gevolg dat je tin in je koelsysteem hebt en je koelvloeistof vrolijk uit je cilinder lekt)
 
Een goed begin is het halve werk, half werk is geen goed begin.

Cas DT 23-4-2013 22:13 Print reply

Posts: 3131
Kun je die twee nippels er niet uit draaien?
Dan kun je best 2 boutjes pakken met hetzelfde draad, daar wat vloeibare pakking aan smeren en die erin draaien.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
j0ren 23-4-2013 22:13 Print reply

Posts: 1298
Gewoon een passende dop of bout indraaien en klaar.
Solderen is nooit helemaal betrouwbaar. Hoewel het soldeersel dan misschien niet heter word dan 100c, komt het wel onder druk te staan, en kan het stukje er dus zo uitploppen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
DeNaamIsLennart 23-4-2013 22:23 Print reply

Posts: 58
Bedankt voor de tips, ik heb alleen het iedee dat er geen schroefdraat aan die nippels zit zal zo even proberen met een griptang of ik ze los kan draaien
 
Een goed begin is het halve werk, half werk is geen goed begin.
Cas DT 23-4-2013 22:30 Print reply

Posts: 3131
Bij mij zat er toen een 6 kant aan, zoals hier:

Tussen de pakkingen liggen de nippels los.

Maar als er bij jou geen aansluiting voor een steutel aanzit denk ik ook niet dat je ze eruit kunt draaien. Dan zou het wel geperst zitten.
Dan had ik er een slangetje aangemaakt en afgedopt.
Of misschien kun je ze wel gewoon aan elkaar verbinden met een slangetje, lijkt me geen kwaad kunnen.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
DeNaamIsLennart 23-4-2013 22:35 Print reply

Posts: 58
Griptang er opgezet en wat gedraait bleek dat ze er in "geperst" waren geen schroefdraad dus dat zal ik er zelf even in moeten tappen maar nog een vraagje
Wat zal het beste zijn om tussen de boutjes die hier in komen te smeren vloeibare pakking of loctite
 
Een goed begin is het halve werk, half werk is geen goed begin.
Chiel1994 23-4-2013 22:37 Print reply

Posts: 628
Gewoon slangetje van de ene naar de andere nippel doen. Dan stroomt er wat koelvloeistof heen en weer maar dat maakt dus niks uit.
 
BX nr. 19 Superklasse!
DeNaamIsLennart 23-4-2013 22:43 Print reply

Posts: 58
Bedankt voor het advies allemaal
 
Een goed begin is het halve werk, half werk is geen goed begin.
j0ren 23-4-2013 22:49 Print reply

Posts: 1298
Wil je het beter doen dan tap je er inderdaad even schroefdraad in. Boutje afdichten met loctite of een koperen ringetje.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

Dit topic is 2391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved