Aprilia RX 50 2003 |
23-4-2013 9:13 |
Posts: 6717 |
oke 2 compleet verschillende brommers dus.
Honda mtx is een crosser. In t oldtimer spul zijn voor honda het makkelijkste onderdelen te krijgen.
Gaat het om de prijs van de onderdelen of hoe ze te vinden zijn?
Er zijn verschillende zeer goede brommers waarvan de onderdelen praktisch niet 2e hands te krijgen zijn, maar wel nieuw tegen de bijpassende nieuw prijs.
Jetforce hoor ik nog niet echt slechte dingen over.
Zorg dat als je een scooter neemt je een watergekoelde krijgt. Die luchtkoelers is heel vaak gezeur mee.
Verder is het gewoon puur wat het ding moet kunnen.
Wat voor snelheden, A naar B of hobby ritten. Hoeveel km's moet t totaal gaan rijden.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
liveandlearn84 |
9-5-2013 20:40 |
Posts: 8 |
Lekker in de zomer naar mijn werk rijden. Ik heb al 10 jaar mijn rijbewijs maar zoals ik zij uit jeugd sentiment.
Ik zou graag een jet force rijden. Maar daar begreep ik van die maat van me dat ik beter geen JetForce kon rijden hij had iets gemaakt bij zijn cilinder. Daarna had hij zijn computer kapot. Zo wel meer.
Hij heeft er een te koop denk ik koop die van mijn maat over maar hij wilde hem niet aan mij verkopen om bovenstaande reden.
Een mtx is totaal wat anders minder luxe.maar dan kan ik lekker door de bossen naar mijn werk rijden. Zo'n geel/zwarte heb ik altijd willen rijden maar het kwam er nooit van.
Onderdelen. Als ik het in autotaal moet uitleggen. Liever VW Opel of BMW onderdelen dan Toyota, Hyundai , suzuki. Bij auto's ga ik graag voor Duits degelijkheid zeg ik altijd maar. Maar hoe die wereld eruit ziet in de brommer wereld, geen idee
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
9-5-2013 20:55 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: liveandlearn84
Lekker in de zomer naar mijn werk rijden. Ik heb al 10 jaar mijn rijbewijs maar zoals ik zij uit jeugd sentiment.
Ik zou graag een jet force rijden. Maar daar begreep ik van die maat van me dat ik beter geen JetForce kon rijden hij had iets gemaakt bij zijn cilinder. Daarna had hij zijn computer kapot. Zo wel meer.
Hij heeft er een te koop denk ik koop die van mijn maat over maar hij wilde hem niet aan mij verkopen om bovenstaande reden.
Een mtx is totaal wat anders minder luxe.maar dan kan ik lekker door de bossen naar mijn werk rijden. Zo'n geel/zwarte heb ik altijd willen rijden maar het kwam er nooit van.
Onderdelen. Als ik het in autotaal moet uitleggen. Liever VW Opel of BMW onderdelen dan Toyota, Hyundai , suzuki. Bij auto's ga ik graag voor Duits degelijkheid zeg ik altijd maar. Maar hoe die wereld eruit ziet in de brommer wereld, geen idee
Duits spul wordt niet meer geleverd he. zundapp heb je dan.
Tegenwoordig is het of Italiaans/spaans of jappans. Onder de moderne jappen liggen italiaanse blokjes.
En nog die chinese immitaties, maar daar maken we in dit geval even geen woorden aan vuil.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 9-5-2013 om 20:56 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
derbi ftw |
9-5-2013 21:08 |
Posts: 452 |
Mooi een Derbi nemen( ), goede kwaliteit en onderdelen zijn ook wel te verkrijgen.
|
|
Sorry agent, onder de 80 slaat die af. |
|
Venlonaer |
9-5-2013 21:10 |
Posts: 2431 |
Derbi heeft dezelfde kwaliteit als meeste 2000+ brommers, alleen duurder. 2dehandse onderdelen zijn ook duurder.
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
liveandlearn84 |
9-5-2013 21:16 |
Posts: 8 |
Ik bedoel niet perse Duits was meer bij wijze van spreken.
Ik kwam zojuist een mtx-ot te Iemand een idee wat daar anders aan is dan een gewone mtx. Normaal bij auto's kan daar wel wat van vinden op Google. Maar van de honda mtx mt5 vind ik maar weinig. Probeer een beeld te krijgen van de verschillen.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
9-5-2013 21:18 |
Posts: 6717 |
mtx en mt5 is wel een heel duidelijk verschil. zoek maar eens op de plaatjes.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JB1 |
9-5-2013 21:30 |
Posts: 14881 |
Mtx-SH met NSR blok, ideaal voor vervoer.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
liveandlearn84 |
9-5-2013 21:52 |
Posts: 8 |
Mt5 en mtx zijn idd heel verschillend maar Wat is een mtx-ot? Vergeleken met een gewone mtx
|
|
|
|
der Chef |
9-5-2013 22:10 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: liveandlearn84
Mt5 en mtx zijn idd heel verschillend maar Wat is een mtx-ot? Vergeleken met een gewone mtx
Oud Type, zelfde blok al een mt5.
|
|
|
|
liveandlearn84 |
9-5-2013 22:21 |
Posts: 8 |
Ik vind persoonlijk de mtx met vierkante koplamp het mooiste. Is dat dan het oude of het nieuwe type
|
|
|
|
der Chef |
9-5-2013 22:34 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: liveandlearn84
Ik vind persoonlijk de mtx met vierkante koplamp het mooiste. Is dat dan het oude of het nieuwe type
Nieuwe, die heeft ook tank/radiateurkappen zeker?
|
|
|
|
JB1 |
10-5-2013 13:01 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: liveandlearn84
Ik vind persoonlijk de mtx met vierkante koplamp het mooiste. Is dat dan het oude of het nieuwe type
Dat is dus een MTX-SH
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
liveandlearn84 |
11-5-2013 9:59 |
Posts: 8 |
Kijk is het sh en or uit de wereld geholpen. Het is me ondertussen als een stuk duidelijker nu.
thnx.
Komende week wanneer de mogelijkheden er zijn ga ik bezichtigen
|
|
|
|
Mark300 |
11-5-2013 10:50 |
Posts: 440 |
Als je voor een Jetfore ga, ga dan voor de carburateur versie.
De injectie is 1 en al ellende als er wat is, geen enkele dealer die zijn handen eraan brandt.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|