Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Orientatie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67475 - Orientatie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

liveandlearn84 23-4-2013 0:40 Print topicpost
Posts: 8
Goedendag,
zoals ik in mijn voorstel post al zei ben ik mijn aan het oriƫnteren.

Nu heb ik weinig verstand van de brommer wereld.
dus hoop ik hier wat wijzer te worden.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Peugeot jetforce vanwege het formaat of een Honda mtx (jeugd sentiment)
maar er zijn vast meer merken en types die enigzins in dezelfde categorie vallen als die twee.

Wat zouden jullie me aanraden en waarom. Een vriend rade mij zo'n jetforce af vanwege de computer of iets.

Wat voormij telt. Het moet een redelijk bekende brommer worden. Ik bedoel moet goed aan onderdelen kunnen komen en zou prettig zijn als er ook goed aan electrische schema's e.d.te komen is. Liefste dat er geen lading kwalen in zitten waar je akelig van word. Vanwaar dus de vraag.
ik hoor het graag.
gr mark
 

Aprilia RX 50 2003 23-4-2013 9:13 Print reply

Posts: 6717
oke 2 compleet verschillende brommers dus.

Honda mtx is een crosser. In t oldtimer spul zijn voor honda het makkelijkste onderdelen te krijgen.
Gaat het om de prijs van de onderdelen of hoe ze te vinden zijn?
Er zijn verschillende zeer goede brommers waarvan de onderdelen praktisch niet 2e hands te krijgen zijn, maar wel nieuw tegen de bijpassende nieuw prijs.

Jetforce hoor ik nog niet echt slechte dingen over.
Zorg dat als je een scooter neemt je een watergekoelde krijgt. Die luchtkoelers is heel vaak gezeur mee.

Verder is het gewoon puur wat het ding moet kunnen.
Wat voor snelheden, A naar B of hobby ritten. Hoeveel km's moet t totaal gaan rijden.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
liveandlearn84 9-5-2013 20:40 Print reply
Posts: 8
Lekker in de zomer naar mijn werk rijden. Ik heb al 10 jaar mijn rijbewijs maar zoals ik zij uit jeugd sentiment.

Ik zou graag een jet force rijden. Maar daar begreep ik van die maat van me dat ik beter geen JetForce kon rijden hij had iets gemaakt bij zijn cilinder. Daarna had hij zijn computer kapot. Zo wel meer.
Hij heeft er een te koop denk ik koop die van mijn maat over maar hij wilde hem niet aan mij verkopen om bovenstaande reden.

Een mtx is totaal wat anders minder luxe.maar dan kan ik lekker door de bossen naar mijn werk rijden. Zo'n geel/zwarte heb ik altijd willen rijden maar het kwam er nooit van.

Onderdelen. Als ik het in autotaal moet uitleggen. Liever VW Opel of BMW onderdelen dan Toyota, Hyundai , suzuki. Bij auto's ga ik graag voor Duits degelijkheid zeg ik altijd maar. Maar hoe die wereld eruit ziet in de brommer wereld, geen idee
 
Aprilia RX 50 2003 9-5-2013 20:55 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: liveandlearn84
Lekker in de zomer naar mijn werk rijden. Ik heb al 10 jaar mijn rijbewijs maar zoals ik zij uit jeugd sentiment.

Ik zou graag een jet force rijden. Maar daar begreep ik van die maat van me dat ik beter geen JetForce kon rijden hij had iets gemaakt bij zijn cilinder. Daarna had hij zijn computer kapot. Zo wel meer.
Hij heeft er een te koop denk ik koop die van mijn maat over maar hij wilde hem niet aan mij verkopen om bovenstaande reden.

Een mtx is totaal wat anders minder luxe.maar dan kan ik lekker door de bossen naar mijn werk rijden. Zo'n geel/zwarte heb ik altijd willen rijden maar het kwam er nooit van.

Onderdelen. Als ik het in autotaal moet uitleggen. Liever VW Opel of BMW onderdelen dan Toyota, Hyundai , suzuki. Bij auto's ga ik graag voor Duits degelijkheid zeg ik altijd maar. Maar hoe die wereld eruit ziet in de brommer wereld, geen idee


Duits spul wordt niet meer geleverd he. zundapp heb je dan.

Tegenwoordig is het of Italiaans/spaans of jappans. Onder de moderne jappen liggen italiaanse blokjes.

En nog die chinese immitaties, maar daar maken we in dit geval even geen woorden aan vuil.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 9-5-2013 om 20:56 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
derbi ftw 9-5-2013 21:08 Print reply

Posts: 452
Mooi een Derbi nemen(), goede kwaliteit en onderdelen zijn ook wel te verkrijgen.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Venlonaer 9-5-2013 21:10 Print reply

Posts: 2431
Derbi heeft dezelfde kwaliteit als meeste 2000+ brommers, alleen duurder. 2dehandse onderdelen zijn ook duurder.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
liveandlearn84 9-5-2013 21:16 Print reply
Posts: 8
Ik bedoel niet perse Duits was meer bij wijze van spreken.

Ik kwam zojuist een mtx-ot te Iemand een idee wat daar anders aan is dan een gewone mtx. Normaal bij auto's kan daar wel wat van vinden op Google. Maar van de honda mtx mt5 vind ik maar weinig. Probeer een beeld te krijgen van de verschillen.
 
Aprilia RX 50 2003 9-5-2013 21:18 Print reply

Posts: 6717
mtx en mt5 is wel een heel duidelijk verschil. zoek maar eens op de plaatjes.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 9-5-2013 21:30 Print reply

Posts: 14881
Mtx-SH met NSR blok, ideaal voor vervoer.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
liveandlearn84 9-5-2013 21:52 Print reply
Posts: 8
Mt5 en mtx zijn idd heel verschillend maar Wat is een mtx-ot? Vergeleken met een gewone mtx
 
der Chef 9-5-2013 22:10 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: liveandlearn84
Mt5 en mtx zijn idd heel verschillend maar Wat is een mtx-ot? Vergeleken met een gewone mtx

Oud Type, zelfde blok al een mt5.
 
liveandlearn84 9-5-2013 22:21 Print reply
Posts: 8
Ik vind persoonlijk de mtx met vierkante koplamp het mooiste. Is dat dan het oude of het nieuwe type
 
der Chef 9-5-2013 22:34 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: liveandlearn84
Ik vind persoonlijk de mtx met vierkante koplamp het mooiste. Is dat dan het oude of het nieuwe type

Nieuwe, die heeft ook tank/radiateurkappen zeker?
 
JB1 10-5-2013 13:01 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: liveandlearn84
Ik vind persoonlijk de mtx met vierkante koplamp het mooiste. Is dat dan het oude of het nieuwe type

Dat is dus een MTX-SH
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
liveandlearn84 11-5-2013 9:59 Print reply
Posts: 8
Kijk is het sh en or uit de wereld geholpen. Het is me ondertussen als een stuk duidelijker nu.
thnx.

Komende week wanneer de mogelijkheden er zijn ga ik bezichtigen
 
Mark300 11-5-2013 10:50 Print reply
Posts: 440
Als je voor een Jetfore ga, ga dan voor de carburateur versie.
De injectie is 1 en al ellende als er wat is, geen enkele dealer die zijn handen eraan brandt.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless

Dit topic is 3569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved