Ik heb een vraag ben met een nsr bezig maar nu moet ik een ontsteking overzetten op een ander nsr motorblok omdat daar nog een hele nette ontsteking op zit met originele draden.
Nu is mijn vraag welke kant moet je de moer op moet draaien om hem er af te krijgen ? Ding zit muurvast dus kon het ook niet voelen jammer genoeg.
Dan zit ik tevens met de volgende vraag ik ben bang dat ik de binnenkant van de ontsteking kapot druk met mn schroevendraaier om hem tegen te houden hoe los ik dit op ?
Hoop dat iemand me op weg kan en wil helpen
Alvast bedankt groet John
PS: Ik weet niet of ik mn vraag hier goed plaats anders hoor ik dat wel !
Ik heb een vraag ben met een nsr bezig maar nu moet ik een ontsteking overzetten op een ander nsr motorblok omdat daar nog een hele nette ontsteking op zit met originele draden.
Nu is mijn vraag welke kant moet je de moer op moet draaien om hem er af te krijgen ? Ding zit muurvast dus kon het ook niet voelen jammer genoeg.
Dan zit ik tevens met de volgende vraag ik ben bang dat ik de binnenkant van de ontsteking kapot druk met mn schroevendraaier om hem tegen te houden hoe los ik dit op ?
Hoop dat iemand me op weg kan en wil helpen
Alvast bedankt groet John
PS: Ik weet niet of ik mn vraag hier goed plaats anders hoor ik dat wel !
nou je zou dit kunnen posten op het technical forum maar je zou het RUSTIG kunnen proberen met een pouli trekker en anders de een het voorzichtig met een bougie sleutel vast houden en de ander het dan met een ratel losmaken
Bedankt voor je reaktie maar snap je verhaal niet zo met die bougiesleutel ik heb een vliegwieltrekker alleen geen zuigerstop !
Het punt is het blok is er onder uit maar krijg dat vliegwiel niet tegen gehouden. Heb ook al met een slijptol sleutel geprobeerd in het vliegwiel maar de maten komen niet uit dus ging ook niet helaas.
Mn maat heeft geprobeerd hem tegen te houden met een schroevendraaier naast de ontstekingsplaat maar vliegwiel ging nog mee echt bizar zeg!
Ik durf hem ook niet te laten schrikken door er een paar tikken met een hamer op de dopsleutel te geven in verband met lagers en krukas snap je ?
Je vliegwieltrekker moet linkse draad hebben. dus die draai je linksom in het vliegwiel en dan draai je de bout aan. Voila, je hebt een vliegwiel los.
Om de moer van de krukas los te maken steek ik altijd een inbus sleutel door een gaatje in het vliegwiel zodat die niet mee draait. Probeer hem dan een in het midden boven de krukas erin te steken, dan beschadig je als het goed is niks
Ik geef geen garantie dat het 100% heel blijft, maar zo heb ik het meerdere keren zonder problemen gedaan...
NS1-Whisperer ook bedankt voor jou reaktie dan ga ik dat nog even proberen straks ben er nu al de hele middag mee bezig geweest.Nu eerst even eten straks weer verder ! Zodra ik het geprobeerd heb plaats ik nog even een reaktie !
Dit bericht is gewijzigd door specialhonda op 21-4-2013 om 18:10 uur.
slijpslijfsleutel werkt wel, enderwelke je hebt. 1kant zet je gewoon in een van de gaten in het vliegwiel, en de andere kant van de sleutel zet je in 1 van de 2 sleufgaten op je vliegwiel.
ik heb zelf ook geen zuigerstop maar ik draai altijd de bougie eruit en frot er dan een stuk touw in, de zuiger kan niet naar het BDP omdat in de verbrandingsruimte het touw zit, werkt erg goed en is super safe (geen beschadigingen)
Als je het netjes wil doen moet je kijken of je een luchtsleutel kunt lenen van iemand dat werkt het allermooist dan kan gewoon iemand met een hand het vliegwiel vast houden en jij draait hem er zo af
Een goed begin is het halve werk, half werk is geen goed begin.