Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda NSR vliegwiel verwijderen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1163 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67467 - Honda NSR vliegwiel verwijderen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

specialhonda 21-4-2013 16:18 Print topicpost
Posts: 62
Hallo forummers ,

Ik heb een vraag ben met een nsr bezig maar nu moet ik een ontsteking overzetten op een ander nsr motorblok omdat daar nog een hele nette ontsteking op zit met originele draden.

Nu is mijn vraag welke kant moet je de moer op moet draaien om hem er af te krijgen ? Ding zit muurvast dus kon het ook niet voelen jammer genoeg.

Dan zit ik tevens met de volgende vraag ik ben bang dat ik de binnenkant van de ontsteking kapot druk met mn schroevendraaier om hem tegen te houden hoe los ik dit op ?

Hoop dat iemand me op weg kan en wil helpen

Alvast bedankt groet John

PS: Ik weet niet of ik mn vraag hier goed plaats anders hoor ik dat wel !
 

Stijn-db 21-4-2013 16:54 Print reply

Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: specialhonda
Hallo forummers ,

Ik heb een vraag ben met een nsr bezig maar nu moet ik een ontsteking overzetten op een ander nsr motorblok omdat daar nog een hele nette ontsteking op zit met originele draden.

Nu is mijn vraag welke kant moet je de moer op moet draaien om hem er af te krijgen ? Ding zit muurvast dus kon het ook niet voelen jammer genoeg.

Dan zit ik tevens met de volgende vraag ik ben bang dat ik de binnenkant van de ontsteking kapot druk met mn schroevendraaier om hem tegen te houden hoe los ik dit op ?

Hoop dat iemand me op weg kan en wil helpen

Alvast bedankt groet John

PS: Ik weet niet of ik mn vraag hier goed plaats anders hoor ik dat wel !


nou je zou dit kunnen posten op het technical forum maar je zou het RUSTIG kunnen proberen met een pouli trekker en anders de een het voorzichtig met een bougie sleutel vast houden en de ander het dan met een ratel losmaken

 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)
specialhonda 21-4-2013 17:21 Print reply
Posts: 62
Hoi Stijn ,

Bedankt voor je reaktie maar snap je verhaal niet zo met die bougiesleutel ik heb een vliegwieltrekker alleen geen zuigerstop !

Het punt is het blok is er onder uit maar krijg dat vliegwiel niet tegen gehouden. Heb ook al met een slijptol sleutel geprobeerd in het vliegwiel maar de maten komen niet uit dus ging ook niet helaas.

Mn maat heeft geprobeerd hem tegen te houden met een schroevendraaier naast de ontstekingsplaat maar vliegwiel ging nog mee echt bizar zeg!

Ik durf hem ook niet te laten schrikken door er een paar tikken met een hamer op de dopsleutel te geven in verband met lagers en krukas snap je ?


 
NS1-Whisperer 21-4-2013 17:49 Print reply

Posts: 2160
Je vliegwieltrekker moet linkse draad hebben. dus die draai je linksom in het vliegwiel en dan draai je de bout aan. Voila, je hebt een vliegwiel los.

Om de moer van de krukas los te maken steek ik altijd een inbus sleutel door een gaatje in het vliegwiel zodat die niet mee draait. Probeer hem dan een in het midden boven de krukas erin te steken, dan beschadig je als het goed is niks

Ik geef geen garantie dat het 100% heel blijft, maar zo heb ik het meerdere keren zonder problemen gedaan...
 
"Risico is extra leven"
specialhonda 21-4-2013 18:00 Print reply
Posts: 62
NS1-Whisperer ook bedankt voor jou reaktie dan ga ik dat nog even proberen straks ben er nu al de hele middag mee bezig geweest.Nu eerst even eten straks weer verder ! Zodra ik het geprobeerd heb plaats ik nog even een reaktie !



Dit bericht is gewijzigd door specialhonda op 21-4-2013 om 18:10 uur.
 
grasmaaier89 21-4-2013 18:47 Print reply

Posts: 14412
Je kan ook proberen je vliegwiel klem te zetten met een moordenaar (tang).
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Derbi-Olaf 21-4-2013 20:38 Print reply

Posts: 14999
slijpslijfsleutel werkt wel, enderwelke je hebt. 1kant zet je gewoon in een van de gaten in het vliegwiel, en de andere kant van de sleutel zet je in 1 van de 2 sleufgaten op je vliegwiel.

ét voila, c'est simple comme ca!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Stijn-db 21-4-2013 21:24 Print reply

Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
Je kan ook proberen je vliegwiel klem te zetten met een moordenaar (tang).


dat zei ik dus ook G_G maar dit werkt idd. zo heb ik ook mn spoel vervangen en onsteking goed gezet
 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)
bartbrouwer 21-4-2013 22:15 Print reply
Posts: 529
ik heb zelf ook geen zuigerstop maar ik draai altijd de bougie eruit en frot er dan een stuk touw in, de zuiger kan niet naar het BDP omdat in de verbrandingsruimte het touw zit, werkt erg goed en is super safe (geen beschadigingen)
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
Mark300 22-4-2013 9:27 Print reply
Posts: 440
Om het vliegwiel los te draaien zet ik de brommer gewoon in zijn 4de versnelling, erop zitten, achterrem intrappen en dan draai je zo die moer los.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
DeNaamIsLennart 22-4-2013 9:31 Print reply

Posts: 58
Als je het netjes wil doen moet je kijken of je een luchtsleutel kunt lenen van iemand dat werkt het allermooist dan kan gewoon iemand met een hand het vliegwiel vast houden en jij draait hem er zo af
 
Een goed begin is het halve werk, half werk is geen goed begin.
specialhonda 22-4-2013 23:23 Print reply
Posts: 62
Mannen het probleem is opgelost gelukkig ,
heb hem er af gekregen met een maat van me.

Ding zat zo vast dat mn maat het blok met
al zn kracht moest tegen houden op de grond.

Met een ringsleutel heb ik hem er toen afge-
kregen gelukkig dus eind goed al goed ...

Mag wat mij betreft op slot bedankt allemaal!
 

Dit topic is 2748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved