Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - kymco crossscooter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1163 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67466 - kymco crossscooter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jelle544 21-4-2013 13:33 Print topicpost
Posts: 36
hallo,
Ik heb een kymco dj 50 gekocht,
En wil er mee met brommercross meedoen,
Wat moet er aan gebeuren om er een goede cross scooter van te maken?

 

Brommers en meer 21-4-2013 15:41 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jelle544
hallo,
Ik heb een kymco dj 50 gekocht,
En wil er mee met brommercross meedoen,
Wat moet er aan gebeuren om er een goede cross scooter van te maken?



uitlaat ontgrenzen, het luchtfilter uit elkaar halen in de filterkap gatenboren en dan weer filterdoek carb opnieuw afstellen en gaan maar!
Ik heb de DJ zelf ook gestript en de kabelboom ingekort en het frame met de slijptol bewerkt, zodat er geen uitstekende delen meer op zaten en de scooter zo licht mogelijk werd

voorbeelden van mijn eigen cross DJ:

de scooter :


het luchtfilterhuis aangepast:


Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 21-4-2013 om 15:41 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
maerijn 21-4-2013 15:42 Print reply

Posts: 2453
Waarom gaten in je filterhuis?
 
Brommers en meer 21-4-2013 16:02 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Waarom gaten in je filterhuis?


kan die meer lucht aanzuigen, ideetje van m'n pa en ik moet zeggen, werkt perfect al vraag je t mij

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 21-4-2013 om 16:02 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
j0ren 21-4-2013 17:27 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


kan die meer lucht aanzuigen, ideetje van m'n pa en ik moet zeggen, werkt perfect al vraag je t mij

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 21-4-2013 om 16:02 uur.


Daar zitten echt geen voordelen aan, enkel een bult meer benzine verbruik.
Ofja, misschien als je met ori luchfilter op 28mm carb rijd, dan heb je baat bij een filter wat iets meer lucht doorlaat.

Luchtfilterkasten zijn vaak zelfs sneller dan powerfilters ivm langer aanzuigtraject en resonanties etc.

Als crossscooter zou ik voor een stevigere achterveer gaan, versteving over je carter lassen en de voorvork verstevigen. En een buis tussen het frame en balhoofd zou helemaal stevig zijn
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JantjeMB5 21-4-2013 17:49 Print reply

Posts: 374
gaten helpen wel want de originele kleine doorlaat loopt dikwijls tot tegen het filterelement en is heel restrictief.

via de gaten ga je de hele oppervlakte van het filterelement benutten, met meer doorstroming, is nog steeds de ori luchtbox en beste manier van filteren maar dan ontgrenst!

ik heb het op de rieju ook zo geboord en uitlaat ontgrensd.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Brommers en meer 21-4-2013 18:44 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Daar zitten echt geen voordelen aan, enkel een bult meer benzine verbruik.
Ofja, misschien als je met ori luchfilter op 28mm carb rijd, dan heb je baat bij een filter wat iets meer lucht doorlaat.

Luchtfilterkasten zijn vaak zelfs sneller dan powerfilters ivm langer aanzuigtraject en resonanties etc.

Als crossscooter zou ik voor een stevigere achterveer gaan, versteving over je carter lassen en de voorvork verstevigen. En een buis tussen het frame en balhoofd zou helemaal stevig zijn


Ik heb helemaal niks veranderd aan het frame en er is bij mij nog niks gesneuveld, op een remhendel na, maargoed das weer een ander verhaal denk dat die scooter in totaal een 10tje heeft gekost. Heb er ook schansjes en hevels mee genomen denk van 1 a 1,5 m hoog Ik stond te kijken van de kwaliteit, had dit eigenlijk niet verwacht van een koreaans merk



edit dat springen was niet confortabel, ondanks dat het heel bleef, maargoed wat verwacht je van een scooter met veren die na 2 jaar crossen wat meer los komen (zat een beetje vast denk ik)



Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 21-4-2013 om 18:52 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha

Dit topic is 3474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved