Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - keeway tx 50 sm opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1056 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67451 - keeway tx 50 sm opvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeffreyj97 16-4-2013 13:08 Print topicpost
Posts: 11
Hallo

Ik wil graag mn keeway tx 50 sm brommer opvoeren maar weet niet of nauwelijks waarmee en hoe. Ik wil niet de cilinder naar 70cc doen maar wel ong opvoeren tot 80 km/h of meer. Iemand een idee wat ik kan veranderen? Hij is nu standard maar wel proploze uitlaat maar wil die graag zo houden

Gr jeffrey

Dit bericht is gewijzigd door jeffreyj97 op 17-4-2013 om 20:55 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 16-4-2013 13:11 Print reply

Posts: 6717
de uitlaat ontgrensen dan ben je er.

zit een imitatie am6 blok onder.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jeffreyj97 16-4-2013 14:10 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
de uitlaat ontgrensen dan ben je er.

zit een imitatie am6 blok onder.

Okeoke maar ook nog andere mogelijkheden en is het moeilijk => kan er ook een andere uitlaat onder? Zo ja welke?
 
melvin_dt 16-4-2013 16:35 Print reply

Posts: 279
je kan een leovince v6 pakken ik vind het mooie dinggen maar een gianelli kan ook wat je zelf het mooist vind
 
Aprilia RX 50 2003 16-4-2013 18:08 Print reply

Posts: 6717
uitlaat ontgrensen is een eitje. andere uitlaat kan ook, maar let wel dat jij een rechtsbovenlangs hebt. die zijn erg schaars.

Misschien dat de uitlaten van een Aprilia RX/MX<2006 passen.
hij lijkt verdacht veel op de rx/mx kwa veel delen dus het zou maar zo kunnen. Wat jij wilt is dan de leovince V6 het best.

Maar jij hebt ook je demper onder het zadel dus ik weet zo 1,2,3 niet hoe dat uitkomt als je een andere uitlaat neemt.

Edit: Gianelli kan ook, gaat iets sneller nog. Maar std ontgrensd loopt ook al wel 80.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-4-2013 om 18:09 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
wiebevz 16-4-2013 21:55 Print reply
Posts: 11
ik heb nog een gloednieuwe leovince v6 zonder demper liggen voor
een aprilia rx/mx <2006
dus als je er nog een zoekt..
misschien kan de originele demper erop
 
jeffreyj97 17-4-2013 20:55 Print reply
Posts: 11
Heb nu de uitlaat ont-propt maar loopt nogsteeds maar 70... maar wil graag 80 a 90 iemand een idee zonder de cillinder te veranderen?
 
Aprilia RX 50 2003 17-4-2013 21:14 Print reply

Posts: 6717
je zult de carb ook nog moeten afstellen. nu loopt hij wss iets te arm.

maar een andere uitlaat zoals een v6 of een gianneli moet ook al het nodige goed maken en zeker die snelheid van 80 a 90 moeten maken.

Alleen het is eigenlijk net zo makkelijk om een langsame 70/80 te monteren op die std uitlaat.

- t spul loopt rustiger.
- je haalt de 80/90 goed.
- Geen probleem met de ori krukas. Die is van relatief goede kwaliteit en zal het minder erg vinden dan dat je een opvoerpijp monteert waardoor je te hoge toeren draait.
- Prijs verschil tussen een langsame 80 en een lekkere uitlaat is nihil.

edit: ik zie dat je de uitlaat en cilinder ori wilt houden? ik hoop dat je met je carb afstellen nog wat snelheid wint, maar enkel een grotere carb overbrug je de 10 a 20 extra km/h niet. je zult echt een andere cilinder of uitlaat moeten.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-4-2013 om 21:16 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jeffreyj97 17-4-2013 21:41 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
je zult de carb ook nog moeten afstellen. nu loopt hij wss iets te arm.

maar een andere uitlaat zoals een v6 of een gianneli moet ook al het nodige goed maken en zeker die snelheid van 80 a 90 moeten maken.

Alleen het is eigenlijk net zo makkelijk om een langsame 70/80 te monteren op die std uitlaat.

- t spul loopt rustiger.
- je haalt de 80/90 goed.
- Geen probleem met de ori krukas. Die is van relatief goede kwaliteit en zal het minder erg vinden dan dat je een opvoerpijp monteert waardoor je te hoge toeren draait.
- Prijs verschil tussen een langsame 80 en een lekkere uitlaat is nihil.

edit: ik zie dat je de uitlaat en cilinder ori wilt houden? ik hoop dat je met je carb afstellen nog wat snelheid wint, maar enkel een grotere carb overbrug je de 10 a 20 extra km/h niet. je zult echt een andere cilinder of uitlaat moeten.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-4-2013 om 21:16 uur.


En hoe stel je de cabarateur af?

 
Aprilia RX 50 2003 17-4-2013 21:49 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyj97
[...]


En hoe stel je de cabarateur af?



http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

is de beste how-to ervoor.

nu heb je enkel een uitlaat ontgrensd en zal het verschil in sproeier maat wel meevallen. 2 maatjes groter ben je er meestal al.
echter is dit om hem goed te laten lopen verwacht er niet ineen 10 km/h bij te krijgen!
Kan ook al zijn dat hij nog goed staat, dan stond hij begrensd iets te rijk wat vaak het geval is.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
GRIEVINK 17-4-2013 22:06 Print reply

Posts: 259
Grotere carb? powerfilter? snellere uitlaat+demper?

 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
Aprilia RX 50 2003 17-4-2013 22:09 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yannickgrievink
Grotere carb? powerfilter? snellere uitlaat+demper?



powerfilter levert meer herrie. troep in je blok, meer gedoe met afstellen en een keer een heel klein zugje snellere gasreactie. grotere carb heeft nagenoeg geen zin. snelle uitlaat heb je als optie wel, maar doordat de demper hier zo appart loopt zal het niet plug and play zijn.

ik blijf erbij dat een cilinder wissel hier het makkelijkst is.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jeffreyj97 18-4-2013 8:27 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


powerfilter levert meer herrie. troep in je blok, meer gedoe met afstellen en een keer een heel klein zugje snellere gasreactie. grotere carb heeft nagenoeg geen zin. snelle uitlaat heb je als optie wel, maar doordat de demper hier zo appart loopt zal het niet plug and play zijn.

ik blijf erbij dat een cilinder wissel hier het makkelijkst is.


Wat voor cilinder dan en moet er dan meer asn gebeuren?
 
Aprilia RX 50 2003 18-4-2013 11:11 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyj97
[...]


Wat voor cilinder dan en moet er dan meer asn gebeuren?


bijvoorbeeld een DR/TP80
Zijn laagtoerig en relatief goedkoop.

hoef je enkel de carb af te stellen met ca 10 maten grotere sproeier (is een richtlijn om mee te beginnen).

Eigenlijk is dat alles. Een cpi blok is voor zover ik weet niet op de carters begrenst dus de dr80/tp80 kunnen er zo op.

ik weet niet hoe groot je de carb hebt, maar in princiepe kun je met een 14 mm erop al goed 90 rijden.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 5134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved