Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stuk uit zuiger, oorzaak?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67442 - stuk uit zuiger, oorzaak?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jordi50cc 17-4-2013 0:58 Print reply

Posts: 677
je kan je oude cilinder (gietijzer) wel laten
boren en honen en een overmaat zuiger erin
wel om denken dat de zuigerspeling minimaal
4 à 5 honderste is


 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 17-4-2013 7:15 Print reply

Posts: 6717
vaak is dit duurder dan gewoon nieuw.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jordi50cc 17-4-2013 14:39 Print reply

Posts: 677
maar beter dan een goedkope imitatie!

boren en honen 35euro
nieuwe zuiger (barikit) ong 40euro

75euro
 
JST performance
SUPERmotardcruiser 17-4-2013 22:26 Print reply
Posts: 77
Ik heb een kit liggen voor een apr classic, hoewel deze er bijna identiek uit ziet is de buitenmaat van het deel dat in het blok schuift 2mm groter. Dus ik ga dit wat bijslijpen, en heb al een nieuwe zuiger, eentje van vertex, dezelff terug, kostte mij maar 35 euri, ik hoop dat het werkt als ik die classic cil bijslijp en dat dit geen kwaad kan.

Dan komt dit goedkoper uit als uitboren of een nieuw kitje.

Dit bericht is gewijzigd door SUPERmotardcruiser op 17-4-2013 om 22:27 uur.
 
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --
j0ren 17-4-2013 22:30 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SUPERmotardcruiser
Ik heb een kit liggen voor een apr classic, hoewel deze er bijna identiek uit ziet is de buitenmaat van het deel dat in het blok schuift 2mm groter. Dus ik ga dit wat bijslijpen, en heb al een nieuwe zuiger, eentje van vertex, dezelff terug, kostte mij maar 35 euri, ik hoop dat het werkt als ik die classic cil bijslijp en dat dit geen kwaad kan.

Dan komt dit goedkoper uit als uitboren of een nieuw kitje.

Dit bericht is gewijzigd door SUPERmotardcruiser op 17-4-2013 om 22:27 uur.



Je kunt niet zomaar elke zuiger in een cilinder drukken en er vanuitgaan dat het werkt he?
Ik betwijfel namelijk of vertex een zuiger maakt speciaal voor jouw cilinder. Ik gok van niet.
Zou alles even precies nameten voordat je nog maar aan stront helpt
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Maup 17-4-2013 22:36 Print reply

Posts: 4353
Ah, je cilinderhemd is te dik. Volgens mij komt dat wel vaker voor bij die am6 blokken.

En zie hier: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/145

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Aprilia RX 50 2003 17-4-2013 22:48 Print reply

Posts: 6717
wat maup zegt. zit vaak een carter begrensing in die je even weg moet slijpen/schuren.

niet aan de cilinder bezig gaan.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jordi50cc 17-4-2013 23:04 Print reply

Posts: 677
heb je de zuigerspeling gemeten?


 
JST performance

Dit topic is 3820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved