Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stuk uit zuiger, oorzaak?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67442 - stuk uit zuiger, oorzaak?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SUPERmotardcruiser 13-4-2013 18:03 Print topicpost
Posts: 77
Mijn rieju is 3x warmgelopen toen ik naar huis ree, ik kreeg hem telkens heel moeilijk gestart maar het lukte, hij ree nog 75 dus ik dacht niet dat er iets ernstig kapot was, hij trok wel slecht op. Toen ik hem thuis open deed zag ik dat er een stuk uit men zuiger was, en dat mijn bougie gesmolten was. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? oliepomp kapot?
Koelvloeistof is nog volledig vol en wordt nog goed rondgepompt.





 
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --

Chiel1994 13-4-2013 18:07 Print reply

Posts: 628
Veel te heet geworden. Ik zou even die waterpomp beter bekijken, zou logisch zijn dat het hem daar in zit. Anders inderdaad oliepomp, te weinig smering zou kunnen of gewoon te weinig benzine. Rotzooi in je sproeier oid., dan wordt die ook heel heet en kan je bougie smelten. Haal ook even je carb los en maak hem schoon.
 
BX nr. 19 Superklasse!
SUPERmotardcruiser 13-4-2013 18:10 Print reply
Posts: 77
bougie heeft koffie met een scheutje melk- bruine kleur, ree goed zonder stotteren, dus niet slecht afgesteld.
 
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --
Chiel1994 13-4-2013 18:19 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SUPERmotardcruiser
bougie heeft koffie met een scheutje melk- bruine kleur, ree goed zonder stotteren, dus niet slecht afgesteld.

bougie zegt niet alles. Als dat ding verbrand is ie veel te heet geworden. dat kan dus komen door te weinig mengsel, ik zeg het maar ff..
 
BX nr. 19 Superklasse!
SUPERmotardcruiser 13-4-2013 18:22 Print reply
Posts: 77
kan, hoe kan ik zien of mijn oliepomp kapot is? of of er iets met de waterpomp is?
 
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-4-2013 18:27 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SUPERmotardcruiser
kan, hoe kan ik zien of mijn oliepomp kapot is? of of er iets met de waterpomp is?



Deksel van pomp eraf en kicken, kijken of die draait

En olieslang van carb af, ook kicken en kijken of er iets uit komt
 
SUPERmotardcruiser 13-4-2013 18:28 Print reply
Posts: 77
waterpomp draait, al nagekeken, morge oliepop is testen
 
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --
SUPERmotardcruiser 14-4-2013 13:54 Print reply
Posts: 77
na heel lang kicken zie ik een klein beetje olie aan dat slangetje hangen, heel weinig, dus de oliepomp werkt? Of hoort er meer olie uit te komen?
 
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-4-2013 14:53 Print reply

Posts: 17929
Gekickt met gas open?
 
jordi50cc 14-4-2013 15:22 Print reply

Posts: 677
wel vreemd hij is op een plek gaan klemmen
waar de zuiger behoorlijk gesmeert (gekoeld) word
door het spoelkanaal

heb je een paar x te hoog in toeren
terug geschakelt met het gas dicht?
af remmen op de motor?

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 14-4-2013 om 15:38 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 14-4-2013 om 15:42 uur.
 
JST performance
SUPERmotardcruiser 14-4-2013 17:26 Print reply
Posts: 77
ja met gas open gekickt, maar ik heb mijn oliepomp nu losgekoppeld van men carb en ik ga voorlopig zelf mengen, dan kijken hoeveel olie er ongeveer uit dat buisje is gelopen (heb met spanbandjes een potje aan men frame gehangen met dat buisje door het deksel) na een aantal liter opgereden te hebben en kijken of die nog wel gonoeg mengt.

@jordi, nee, relatief normaal gereden, toen hij het eerst warmliep ree ik 80 ongeveer, en ineens hield hij in, direct het toerental naar beneden en mijn achterwiel blokkeerde, dus ik nijp men koppeling in, toen ik bijna stilstond koppeling losgelaten en dan maakte hij wat raar lawaai en sloeg meteen af. dan lang, maar egt heel lang staan kicke en toen sloeg hij terug aan, ik moest hem wel wat in toeren houden of hij viel terug uit maar ik ben er nog mee kunnen verder rijden. Dit 3x op weg naar huis.

Dit bericht is gewijzigd door SUPERmotardcruiser op 14-4-2013 om 17:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door SUPERmotardcruiser op 14-4-2013 om 17:35 uur.
 
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --
jordi50cc 14-4-2013 19:52 Print reply

Posts: 677

oke
heb je er kort geleden een andere zuiger
in gezet? want dan kan het zijn dat je
te weinig zuigerspeling hebt gehad

als dit niet het geval is
denk ik tog dat er iets niet
klopt aan de carburatie (te arm)

wat voor olie gebruik je?
mischien te dik voor je olie pompje

Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 14-4-2013 om 19:55 uur.
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 14-4-2013 19:54 Print reply

Posts: 6717
te weinig zuigerspeling kan idd.


 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
SUPERmotardcruiser 16-4-2013 0:21 Print reply
Posts: 77
Zuiger zit er al zeker 5000km in aangezien die er (zogezegd net) in zat toen ik hem kocht, toen ik hem had dus een dikke 5000km kunne doen, super afgesteld, nooit kosten aan gehad, zelfs tot het einde reed hij gewoon goed, afstelling merk je aan het rijgedrag en motorisch viel er niets op aan te merken.

Ik heb nu een andere cilinder en zuiger, maar deze zuiger heeft niet zo 2 gaten aan de inlaatzijde, is dit slechter? Qua snelheid vooral?

En ik rij altijd met valvoline synpower 2t olie, volsynthetisch, nooit problemen gehad.

Dit bericht is gewijzigd door SUPERmotardcruiser op 16-4-2013 om 0:23 uur.


Oorzaak waarschijnlijk dat ik men oliepomp niet heb ontlucht na de mijn blok eraf gehad te hebben toen ik men frame wou verven.

Dit bericht is gewijzigd door SUPERmotardcruiser op 16-4-2013 om 0:31 uur.
 
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --
Aprilia RX 50 2003 16-4-2013 9:11 Print reply

Posts: 6717
oliepompje er ook af laten ditmaal.
zitten een paar zeer fragiele plastic tandwieltjes achter die makkelijk breken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
SUPERmotardcruiser 16-4-2013 21:18 Print reply
Posts: 77
Weet er iemand hoe ik dit hetbest kan oplossen? Ik had nog een kitje liggen maar was voor een am4 en past dus niet, kan ik dit laten uitboren ofzo? Of moet ik een nieuwe cilinder en zuiger steken?
 
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --

Dit topic is 3819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved