Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mtx sh brommercross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 420 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67439 - mtx sh brommercross
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartHonda 15-4-2013 12:06 Print reply

Posts: 886
Ja het zou zeker leuk zijn als je het maximale uit zo'n blok weet te halen.. Maar dat gaat je nooit lukken als een HPI al te duur is! Geloof me, er zijn al zoveel mensen met die Honda blokjes bezig geweest, heb er daar al een hoop van gesproken. Allenmaal wilde zij het maximale uit die blokjes halen, maar dat deeden zei echt niet met Gianelli uitlaatjes en orinele ontstekingen...

VHM koppen zijn nog wel te vinden, het nadeel is alleen dat er vaak een ex formule racer aan vast zit, die achter in een schuur boven op de plank staat.... Nee serieus, die dingen worden al jaren niet gemaakt. Succes met zoeken, maar als je er een weet te vinden, gaat deze je minimaal het zelfde als een HPI kosten. En daarnaast heb je aan alleen de kop niks, daar moeten nog binnekopjes in ook, en die moeten weer speciaal op maat worden gemaakt. Ook dat is iets wat geld gaat kosten.

GE2 / GT4 cilinders kan je zo af en toe nog wel vinden via marktplaats. Nieuw kosten ze hier in nederland zo'n 280euro, in america 130 dollar. Dus das net wat je wilt.

En nee nauurlijk rijd ik er niet mee op straat!

Honda's kunnen zeker snel worden, en het hoeft inderdaad niet heel duur, maar het is wel verstandig er over na te denken wat je er aan wilt investeren. Als je al aangeeft dat je een HPI te duur vind, ben ik wel heel benieuwd wat jij dan in gedachten heb qua budget. Dit soort dingen vallen altijd duurdeer uit dan je in eerste instantie in gedachten had. (Jaja, ik spreek uit evaring). Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je halverwegen vast loopt, omdat het te duur gaat worden. Kwa onderdelen kan ik je wel een beetje helpen (niet veel, maargoed). Heb hier nog een gevlakte / bewerkte H1 kop (orignele hoge druk kop) liggen. Dat zal allicht wat beter gaan dan een originele kop. Verder kan ik je misschien nog helpen aan een nsr 6 bakje.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 15-4-2013 om 14:09 uur.
 
mvv mtx 15-4-2013 15:55 Print reply

Posts: 243
hallo,
mijn buget is nu ongeveer 300 maar zoon ge2 cilinder is toch gewoon een orginele nsr cilinder?
wat voor uitlaat lijkt jullie goed dan? bovenlangs!!!
ik werk verder ook bij de brommerboer ik zal is vragen welke onderdelen hij nog heeft liggen.
hoe duur is die hoge druk kop.
zoon andere ontsteking moet ik denk ik mee wachten tot het zomervakantie is en ik kan weer gaan werken.
waarom zit er zo veel verschil in hoe duur die cilinder in amerika en in nederland is 130 dollar is toch ongeveer 100 euro
ps: ben pas 14 he
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Brommers en meer 15-4-2013 16:23 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
hallo,
mijn buget is nu ongeveer 300 maar zoon ge2 cilinder is toch gewoon een orginele nsr cilinder?
wat voor uitlaat lijkt jullie goed dan? bovenlangs!!!
ik werk verder ook bij de brommerboer ik zal is vragen welke onderdelen hij nog heeft liggen.
hoe duur is die hoge druk kop.
zoon andere ontsteking moet ik denk ik mee wachten tot het zomervakantie is en ik kan weer gaan werken.
waarom zit er zo veel verschil in hoe duur die cilinder in amerika en in nederland is 130 dollar is toch ongeveer 100 euro
ps: ben pas 14 he


Miss wil die je sponsoren maar waarom perse water gekoeld luchtgekoeld is ook prima zo lang je er maar geen extreem gekke dingen mee doet zie je we'll vaker I'd standaart klasse
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
kenny77 15-4-2013 16:33 Print reply

Posts: 29286
De luchtgekoelde cilinders zijn slomer.
 
mvv mtx 15-4-2013 16:38 Print reply

Posts: 243
hallo,
ja dat kan ik hem zeker vragen watergekoeld is me aanbevolen.
lucht gekoeld zou wel makkelijker zijn maar helaas zijn hier geen snelle 50cc tjes voor
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Cas DT 15-4-2013 16:42 Print reply

Posts: 3131
300 euro voor het motorische gedeelte? Of voor het geheel?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
mvv mtx 15-4-2013 16:45 Print reply

Posts: 243
motories de rest heb ik allemaal al voormekaar aleen een nieuwe buddy sit en stuurol maar dat is gewoon los daarvan
mvv mtx
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Chiel1994 15-4-2013 18:21 Print reply

Posts: 628
Ik herhaal het maar weer, gebruik voor cross NOOIT hpi, de stator kan niet tegen schokken dus die is zo kapot. Pak een PVL van twins scooterservice, net zo duur maar kan hier wel tegen. Verder gewoon even zeker weten dat je blok in orde is, krukas, lagers enzo. Als jij dan voor fun mee rijdt kom je met een redelijke cilinder met een dikke carb er wel door. Verder dus wel een goed plan wat je al van plan was. Verders zou je qua uitlaat ook iets van een nieuwere brommer pas kunnen maken, denk aan Malossi uitlaat, MK pro race uitlaat of iets van Yasuni.
 
BX nr. 19 Superklasse!
mvv mtx 18-4-2013 9:25 Print reply

Posts: 243
hallo,
hartstikke bedankt ik wist niet dat een hpi onsteking daar niet tegen kan bedankt daarvoor. Maar malossi en mk pro race is toch een onderlangse uitlaat. Een opgevoerde derbi uitlaat zou dat niet kunnen.
wat lijkt jullie een goede setup voor nsr 50 ongeveer van 300 euro.
ik heb de carb al voor me kaar 20 mm mikuni dat wil wel toch?
m.v.g mitchell
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
ts50cc 18-4-2013 19:58 Print reply

Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
hallo,
hartstikke bedankt ik wist niet dat een hpi onsteking daar niet tegen kan bedankt daarvoor. Maar malossi en mk pro race is toch een onderlangse uitlaat. Een opgevoerde derbi uitlaat zou dat niet kunnen.
wat lijkt jullie een goede setup voor nsr 50 ongeveer van 300 euro.
ik heb de carb al voor me kaar 20 mm mikuni dat wil wel toch?
m.v.g mitchell

maak een opmaat uitlaat kost wel iets maar dan heb je ook iets.

metrakit is ook bovenlangs hoor
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Chiel1994 18-4-2013 21:57 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
[...]

maak een opmaat uitlaat kost wel iets maar dan heb je ook iets.

metrakit is ook bovenlangs hoor

Ja zijn beide ook bovenlangs te krijgen
 
BX nr. 19 Superklasse!
mvv mtx 19-4-2013 22:16 Print reply

Posts: 243
hallo,
oke zal zoon metrakit er een beetje hard op lopen.
wat bedoelen jullie met een opmaat uitlaat.
M.V.G mitchell
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Cas DT 19-4-2013 22:17 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx

ik heb de carb al voor me kaar 20 mm mikuni dat wil wel toch?
m.v.g mitchell


In welke klasse was je van plan te gaan rijden dan?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Brommers en meer 19-4-2013 22:24 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
hallo,
oke zal zoon metrakit er een beetje hard op lopen.
wat bedoelen jullie met een opmaat uitlaat.
M.V.G mitchell


een uitlaat die opmaat gemaakt is om de beste prestaties te leveren, als ja een brommer hebt met AM6 kan je een cilinder kopen met powervalve, enige nadeel is dat de ciliner, incl. kop zuiger, en pakkingen 425 € kost

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 19-4-2013 om 22:24 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
ts50cc 20-4-2013 9:26 Print reply

Posts: 353
je wilt dus superklasse rijden.. een opmaat uitlaat is dit kijk naar @Marcooow hij had er een op zn sachs zoiets is dat. een opmaat uitlaat zal alles uit de kast halen en heeft betere prestaties maar als je budget maar 300 is dan kun je beter een 2dehans yasuni halen ofzoiets
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!

Dit topic is 8148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved