Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mtx sh brommercross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67439 - mtx sh brommercross
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YAMAHA-Power 13-4-2013 17:44 Print reply

Posts: 818
Standaard klasse mag je max 16mm.
Maar om in de supperklasse mee te kunnen (crossmotor frame) zul je flink moeten inversteren om mee te kunnen komen, beter is gewoon een standaard brommer die lekker onderuit loopt. Vering en de rest allemaal goed voor elkaar.
Dan kan je lekker mee komen.
 
Chiel1994 13-4-2013 17:52 Print reply

Posts: 628
Waarom een MTX? Niemand rijdt met zon ding.. Er zijn trouwens wel superklasse brommers met een mtx lc blok in een crossmotor frame. Als je dan persé een honda blok wil gooi hem dan in een crossmotor frame.

Die wie ik heb gezien liep trouwens ook vies hard, maar kan wel zijn dat ze 70cc erop hadden

Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 13-4-2013 om 17:53 uur.
 
BX nr. 19 Superklasse!
mvv mtx 13-4-2013 20:26 Print reply

Posts: 243
hallo,
ik wil juist met {zon ding} rijden omdat niemand erop rijd.
maar mijn vraag is als je een mtx sh luchtgekoeld blok hebt en je maakt hem water gekoeld welke cilinder kan je er dan op zetten?
ps natuurlijk ga ik niet met een mtx voorvork brommercross rijden
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Chiel1994 14-4-2013 15:32 Print reply

Posts: 628
Je moet dan dus een NSR cilinder hebben. Daar zijn geen sneller 50cc's voor te vinden dus dan zul je er 1 moeten laten tunen.

Of je zult moeten proberen een derbi oud type cilinder pas te maken. Die hebben ook een externe koelslang aansluiting die dus niet door het blok loopt. Misschien leuk project. Dan kan je natuurlijk gewoon een doppler oid. pakken.

Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 14-4-2013 om 15:34 uur.
 
BX nr. 19 Superklasse!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-4-2013 16:20 Print reply

Posts: 17929
beter een oud type derbi blok pakken dan
 
Chiel1994 14-4-2013 18:52 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
beter een oud type derbi blok pakken dan

Ja sowieso is een ander blok beter am5/6, derbi NT/OT
 
BX nr. 19 Superklasse!
ts50cc 14-4-2013 19:58 Print reply

Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
[...]

Ja sowieso is een ander blok beter am5/6, derbi NT/OT


vind ik ook sws het beste maar als je toch met een honda wil rijden zul je hem watergekoeld moeten maken en je er veel geld aan uit moeten geven. als er iets kapot gaat en je hebt een cross en die week erop ook. dan kun je niet snel even een cilinder (bijv) halen. bij een derbi of am6 blok valt het zo te halen. je zult er 4x zoveel werk aan hebben en 4x zoveel geld aan moeten besteden om echt een beetje mee te zullen komen met de rest (derbi, am6)
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Marcooow 14-4-2013 20:44 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Waarom een MTX? Niemand rijdt met zon ding.. Er zijn trouwens wel superklasse brommers met een mtx lc blok in een crossmotor frame. Als je dan persé een honda blok wil gooi hem dan in een crossmotor frame.

Die wie ik heb gezien liep trouwens ook vies hard, maar kan wel zijn dat ze 70cc erop hadden

Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 13-4-2013 om 17:53 uur.


hoezo zou dat dan perse een 70cc moeten zijn? met een hoop testen kan een 50cc honda nsr/mt blok net zo hard lopen als een am6/derbi

over wie jij het hebt is een superklasse met honda blok?
heb wel eens de jongen gesproken wie met een crosser frame rijd met een nsr blok, zit vhm kopje op, fijn keihin carburateurtje, berekende pijp, aangepaste cilnder en blok.

dan kan je wel meekomen, maarja moet je wel naar een tuner die weet hoe zon honda cilinder goed aangepast moet worden om hard te gaan, en dat kost vaak een hoop geld

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 14-4-2013 om 20:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 14-4-2013 om 20:47 uur.
 
faster than a bullet!
Chiel1994 14-4-2013 21:01 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


hoezo zou dat dan perse een 70cc moeten zijn? met een hoop testen kan een 50cc honda nsr/mt blok net zo hard lopen als een am6/derbi

over wie jij het hebt is een superklasse met honda blok?
heb wel eens de jongen gesproken wie met een crosser frame rijd met een nsr blok, zit vhm kopje op, fijn keihin carburateurtje, berekende pijp, aangepaste cilnder en blok.

dan kan je wel meekomen, maarja moet je wel naar een tuner die weet hoe zon honda cilinder goed aangepast moet worden om hard te gaan, en dat kost vaak een hoop geld

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 14-4-2013 om 20:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 14-4-2013 om 20:47 uur.

even goed lezen aub. ik zeg dat dat ding vies hard liep, maar het zou 70cc kunnen zijn.
Ja in de hoeve deed die mee, wit frame was het..
 
BX nr. 19 Superklasse!
BartHonda 14-4-2013 23:20 Print reply

Posts: 886
Wat ik hier allenmaal lees doet me sterk denken aan hoe het ging toen ik het idee had een NSR racer te bouwen. Idereen ging me lopen vertellen dat die nooit snel worden... Volgends velen moest ik een aprillia of derbi kopen. Dat vertikte ik.. Geen Honda? Nou, dan maar niet racen. Uiteindelijk heb ik het blok van konterbonker hier op het forum over gekocht. Om de simpele reden, dat ik niet zo veel zin meer had opnieuw het wiel uit te moeten vinden. In de jaren 90, en begin 2000 werd er nog fanatiek geraced met die "oude honda's". Er is in die tijd bijzonder veel geprobeerd en gexpirimenteerd met de Honda's. Er was gewoon geen snel spul te krijgen, dus werd alles zelf gemaakt. Zelfs cilinders werden op een gegeven moment zelf gegoten. Er is dus al aardig geëxperimenteerd in de loop der jaren. Uiteindelijk bleken het vaak toch de orignele Honda GT4 cilinders, die het beste presteerde (wel dik getuned uiteraard). Heb hier ook zo'n Athena liggen, met mooie fluiters erin, en een uitlaat poort zo groot, echt ongelovelijk. Maar toch presteerde de GT4 beter (die had een constanter vermogen en bredere poweband). Het enige nadeel aan een GT4, is de beperking die je hebt in uitlaatpoort oppervlak wat er te behalen valt. Honda's kunnen wel degelijk snel worden. Mijn NSR zit nu met 50cc, en 12mm carburateur, op 13,8pk bij 13973 toeren, met een powerband van 9500 tot 14000 toeren, gemeten op een Tovami testbank (word nog meer, want de uitlaat moet nog aangepast). Maar dan praten we wel over een NSR blok met aangepaste slag, programeerbare ontsteking, VHM cilinderkop, opmaat binnenkop, aangepaste uitlaat, en nog een hoop meer. Wel is het echt zo, dat een honda blok snel maken gewoon veel meer geld kost. Je bengint namelijk al met een veel slappere basis als een Derbi, en alles moet speciaal gemaakt worden.

Hartstikke leuk dat je met een Honda wilt gaan rijden, maar denk er wel eerst goed over na hoeveel je er aan uit wilt geven. Ik ken het niveau van de brommercross niet, maar met een "snelle pijp" en een "standaard cilinder" ga je het echt niet redden denk ik. Verder kan ik alleen nog zeggen, "Honda, the power of dreams".
 
kenny77 15-4-2013 0:13 Print reply

Posts: 29286
Inderdaad fijn honda pakken.

Hoeft ook niet duur te zijn.

Mijn 50cc blokje had als kosten:

onderblok 50 euro
athena 50cc cilinder 20 euro, was nog prima, zelf wat bewerkt
cr80 membraan 10 euro
ex sobw uitlaat 35 euro
cilinderkop 7.50 zelf wat bewerkt

hpi , carburateur, spruistuk had ik nog liggen. Bij elkaar 2de hands zo rond de 130 euro max.

Zuiger was 15 euro en daar was ik de mist mee in gegaan, goede kwaliteit kopen anders gaat het stuk. (+- 60 euro)

Met lagers / keeringen erbij zit je zo rond de 300 euro. Met am6 / derbi ben je dan echt niet goedkoper uit.

En mijn blok liep best mooi, zat ook best wat vermogen in!

Het is alleen wel waar dat je zelf wat moet knutselen en er niet zo plug en play snelle sets voor de honda te koop zijn.
Maargoed dat is nu het hele leuke aan zo'n blokje opbouwen, dat je zelf er wat mee kan prutsen.
 
Brommers en meer 15-4-2013 8:39 Print reply

Posts: 1966
Licht er ook wel aan of je tussen de puchjes en de rag dt en mt tjes of dat je echt op hoog niveau mee wilt rijden
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
mvv mtx 15-4-2013 9:48 Print reply

Posts: 243
hallo,
ik hoef niet persee op hoog nivea mee te komen maar het zou wel leuk zijn als ik het maximale uit zoon blok kan gaan halen. dit zijn mijn plannen.

ganelli snelle uitlaat.
vhm kop.
gt4 of ge2 cilinder waar zijn die nog te koop.
20 mm mikuni of 16 khein ligt aan de klasse standaart of super.
ik denk dat ik eerst geen hpi onsteking erop ga zetten eerst maar is zien hoe dit gaat wat is het voordeel van een afgedraaid vliegwiel.
mtx r2 radiateur.
mtx r2 waterresvoir.

nou wat denken jullie hier van ik weet nu wel dat derbi beter is dus dat hoeft niet meer herhaald te worden.

wel mooi om te horen dat er nog mensen zijn die denken dat mij het wel gaat lukken. leuk verhaal barthonda rijd je daar mee ook gewoon mee op de weg
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
kenny77 15-4-2013 10:18 Print reply

Posts: 29286
Gianelli en originele ontsteking door strepen.

Afgedraaid vliegwiel win je niks mee, hpi is zeer zeker een must.

vhm koppen maken ze niet meer voor de nsr, dus lastig te vinden.

 
mvv mtx 15-4-2013 10:52 Print reply

Posts: 243
Voor zoon hpi ontsteking moet ik eerst nog even werken maar waaron geen ganelli is proma beter ofzo
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

Dit topic is 8119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved