Cas DT |
12-4-2013 23:29 |
Posts: 3131 |
Vering in ieder geval, veel te slap. (Vooral voor)
Remmen zijn ook niet bijster goed.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Cas DT |
12-4-2013 23:38 |
Posts: 3131 |
En daarbij is een sh blok niet de snelste die er is..
Daar moet je heel veel tijd en moeite in steken om de concurrentie een beetje bij te kunnen blijven.
Als je dan graag een mtx wilt gebruiken kun je beter naar een watergekoelde blok gaan kijken.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
mvv mtx |
13-4-2013 8:15 |
Posts: 243 |
hallo,
oke andere remmen en vering.
als ik nou een gewoon mtx 50 blok eronder hou en geen watergekoelde nsr ofzo wat zal er dan nog verandert moeten worden in het blok.
en zijn er snelle 50cc tekoop voor een honda mtx sh.
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
PRO TUNING |
13-4-2013 9:23 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Vering in ieder geval, veel te slap. (Vooral voor)
Remmen zijn ook niet bijster goed.
In de cross moet je niet remmen maar gasgeven !
|
|
|
|
mvv mtx |
13-4-2013 9:31 |
Posts: 243 |
Haha ja dat klopt maar weet jij mischien wat ik nog moet veranderen om de rest bij te blijven.
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
tsx-elite |
13-4-2013 10:05 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
hallo,
oke andere remmen en vering.
als ik nou een gewoon mtx 50 blok eronder hou en geen watergekoelde nsr ofzo wat zal er dan nog verandert moeten worden in het blok.
en zijn er snelle 50cc tekoop voor een honda mtx sh.
er zijn ook standaard watergekoelde mtxjes, dus je hoeft al helemaal niet te kijken naar een nsr blok maar gewoon naar een watergekoeld mtx blok
|
|
shut up muttley |
|
Cas DT |
13-4-2013 10:16 |
Posts: 3131 |
Ik denk dat je stukken makkelijker een am6 of derbi blok kunt pakken.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
kenny77 |
13-4-2013 10:24 |
Posts: 29286 |
50cc athena (van een nsr, de watergekoelde) die bewerken (fluitpoorten, etc)
6 bak van een nsr / mbx
watergekoelde koppelingskap + radiateur
Mooi membraan, ik had een cr80/85 membraan met een 26mm keihin carburateur, maar voor de cross misschien wat groot.
opmaat uitlaat
hpi ontsteking
opmaat cilinderkop
Dan heb je het blok in ieder geval al mooi voor elkaar.
Als vering misschien voor cr80 vering kijken (of cr125)
|
|
|
|
j0ren |
13-4-2013 10:51 |
Posts: 1298 |
Voor 100 euro kun je wel een rollend CR125 frame scoren, daar dan een blokje in lepelen.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
alwin mtx |
13-4-2013 13:37 |
Posts: 505 |
Er zijn voor de luchtgekoelde honda mtx-sh blokken geen snelle 50 cc cilinders te vinden. Als je een snelle 50 cc op dat blok wil moet ombouwen naar waterkoeling, daarvoor zijn wel snelle 50 cc's gemaakt.
|
|
|
|
ts50cc |
13-4-2013 13:39 |
Posts: 353 |
wat nog beter en handiger is
een crossmotor frame (kawasaki, suzuki, ktm, yamaha, etc.)
en daar een snelle am6 of derbi ot blok inzetten ik denk als je daar iets meer aan hebt dan een mtx maar dat is mijn mening.
|
|
Zonder smering loopt alles naar de tering! |
|
mvv mtx |
13-4-2013 14:05 |
Posts: 243 |
hallo,
oke ja iedereen vindt am6 of derbi mooier beter enz maar ik zou wel wat aparts willen. als je je mtx blok water gekoeld maakt kan je dan ook een nrs cilinder erop zettten en met anders kan je zoon athena 50cc en laten bewerken.
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
PRO TUNING |
13-4-2013 14:07 |
|
kenny77 |
13-4-2013 14:08 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
mvv mtx |
13-4-2013 17:26 |
Posts: 243 |
hallo,
kenny77 past dat dan op een honda mtx als je hem watergekoeld maakt? en welke maat crab moet je daar dan op zetten 20mm?
ps bedankt voor al deze reacties
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|