Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mtx sh brommercross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 704 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67439 - mtx sh brommercross
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 8063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mvv mtx 12-4-2013 23:06 Print topicpost

Posts: 243
Hallo,
Ik wil nog een honda mtx sh gaan kopen voor de brommercross. Maar welke dingen zal ik daar nog aan moeten veranderen en bestaan er ook snelle 49,9 cc(ik heb well is wat gehoord over athena of moet je een orginele laten tunen) aangezien je geen 70 cc volgens het regelement er op mag hebben. En welke dingen moeten verder nog verandert worden.

MVG mvv mtx
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

Cas DT 12-4-2013 23:29 Print reply

Posts: 3131
Vering in ieder geval, veel te slap. (Vooral voor)
Remmen zijn ook niet bijster goed.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Cas DT 12-4-2013 23:38 Print reply

Posts: 3131
En daarbij is een sh blok niet de snelste die er is..
Daar moet je heel veel tijd en moeite in steken om de concurrentie een beetje bij te kunnen blijven.
Als je dan graag een mtx wilt gebruiken kun je beter naar een watergekoelde blok gaan kijken.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
mvv mtx 13-4-2013 8:15 Print reply

Posts: 243
hallo,
oke andere remmen en vering.
als ik nou een gewoon mtx 50 blok eronder hou en geen watergekoelde nsr ofzo wat zal er dan nog verandert moeten worden in het blok.
en zijn er snelle 50cc tekoop voor een honda mtx sh.
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
PRO TUNING 13-4-2013 9:23 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Vering in ieder geval, veel te slap. (Vooral voor)
Remmen zijn ook niet bijster goed.


In de cross moet je niet remmen maar gasgeven !
 
mvv mtx 13-4-2013 9:31 Print reply

Posts: 243
Haha ja dat klopt maar weet jij mischien wat ik nog moet veranderen om de rest bij te blijven.

 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
tsx-elite 13-4-2013 10:05 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
hallo,
oke andere remmen en vering.
als ik nou een gewoon mtx 50 blok eronder hou en geen watergekoelde nsr ofzo wat zal er dan nog verandert moeten worden in het blok.
en zijn er snelle 50cc tekoop voor een honda mtx sh.


er zijn ook standaard watergekoelde mtxjes, dus je hoeft al helemaal niet te kijken naar een nsr blok maar gewoon naar een watergekoeld mtx blok
 
shut up muttley
Cas DT 13-4-2013 10:16 Print reply

Posts: 3131
Ik denk dat je stukken makkelijker een am6 of derbi blok kunt pakken.

 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
kenny77 13-4-2013 10:24 Print reply

Posts: 29286
50cc athena (van een nsr, de watergekoelde) die bewerken (fluitpoorten, etc)
6 bak van een nsr / mbx
watergekoelde koppelingskap + radiateur
Mooi membraan, ik had een cr80/85 membraan met een 26mm keihin carburateur, maar voor de cross misschien wat groot.
opmaat uitlaat
hpi ontsteking
opmaat cilinderkop

Dan heb je het blok in ieder geval al mooi voor elkaar.

Als vering misschien voor cr80 vering kijken (of cr125)
 
j0ren 13-4-2013 10:51 Print reply

Posts: 1298
Voor 100 euro kun je wel een rollend CR125 frame scoren, daar dan een blokje in lepelen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
alwin mtx 13-4-2013 13:37 Print reply

Posts: 505
Er zijn voor de luchtgekoelde honda mtx-sh blokken geen snelle 50 cc cilinders te vinden. Als je een snelle 50 cc op dat blok wil moet ombouwen naar waterkoeling, daarvoor zijn wel snelle 50 cc's gemaakt.
 
ts50cc 13-4-2013 13:39 Print reply

Posts: 353
wat nog beter en handiger is

een crossmotor frame (kawasaki, suzuki, ktm, yamaha, etc.)

en daar een snelle am6 of derbi ot blok inzetten ik denk als je daar iets meer aan hebt dan een mtx maar dat is mijn mening.
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
mvv mtx 13-4-2013 14:05 Print reply

Posts: 243
hallo,
oke ja iedereen vindt am6 of derbi mooier beter enz maar ik zou wel wat aparts willen. als je je mtx blok water gekoeld maakt kan je dan ook een nrs cilinder erop zettten en met anders kan je zoon athena 50cc en laten bewerken.
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
PRO TUNING 13-4-2013 14:07 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
Haha ja dat klopt maar weet jij mischien wat ik nog moet veranderen om de rest bij te blijven.




Om de rest bij te blijven moet je afstappen van je Honda idee.
 
kenny77 13-4-2013 14:08 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
athena 50cc en laten bewerken.







En dan de spoelpoorten nog iets aanpassen en de inlaat nog wat verder.
 
mvv mtx 13-4-2013 17:26 Print reply

Posts: 243
hallo,
kenny77 past dat dan op een honda mtx als je hem watergekoeld maakt? en welke maat crab moet je daar dan op zetten 20mm?

ps bedankt voor al deze reacties
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

Dit topic is 8063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved