Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - am6 blok reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1151 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67427 - am6 blok reviseren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PHB 7-4-2013 19:55 Print topicpost

Posts: 536
hallo

ik wil binnen kort mijn am6 blok even onderhanden nemen nieuwe lagers en krukas
ik heb er nu een dr80 op die mij goed voldoet maar er komt wat ruimte op de lagers enzo dus wil ik er nieuwe lagers en keringen in hebben maar wat voor lagers raden jullie mij aan? gewoon ori? en wil ook graag andere krukas want rij nu met de ori krukas en ik vertrouw dit zelf niet echt eerlijk gezecht want bij somige mensen gaat hij met dr80 stuk maar bij anderen weer niet dus leg ik er liever meteen een goeie in voordat hij bij mij wel stuk is en ik meer moet vervangen
en hoeveel denken jullie dat dit ongeveer gaat kosten?
alvast bedankt
 
honda power

Chiel1994 7-4-2013 20:03 Print reply

Posts: 628
130 euro ongeveer.

http://www.josdijkma...&productId=10570
http://www.josdijkma...rod&productId=61

+ nieuwe olie op het blok en een pakkingsset

Je doet er verstandig aan om ook meteen nieuwe koppelingsplaten erin te doen.
 
BX nr. 19 Superklasse!
PHB 7-4-2013 21:03 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
130 euro ongeveer.

http://www.josdijkma...&productId=10570
http://www.josdijkma...rod&productId=61

+ nieuwe olie op het blok en een pakkingsset

Je doet er verstandig aan om ook meteen nieuwe koppelingsplaten erin te doen.


oke dus ook nieuwe koppelings platen dan ben nu toch bezig;p
maar als ik ooit nog een keer een andere cilinder wil bijvoorbeeld top performance houd die krukas het dan?
 
honda power
Aprilia RX 50 2003 7-4-2013 21:31 Print reply

Posts: 6717
std krukas is sterk zat voor een dr80. Een std krukas loopt stuk op toeren icm een zwaar vliegwiel, niet op de kracht op de drijfstang.
Kwa drijfstang durf ik wel te beweren dat de std een jaar zo goed is dan de doppler.
De zwarte TP is exact hetzelfde als de DR. roze top houdt die ook wel. ligt gewoon echt aan de toeren.

http://apriliaforum.....php?f=4&t=22010

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-4-2013 om 21:32 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Chiel1994 7-4-2013 21:34 Print reply

Posts: 628
Ik heb er hier 1 gehad waarvan het bigendlager binnen notime kapot was, met deze zelfde cilinder, want die heb ik aan phb verkocht. Als je toch een andere wil, neem dan een doppler/rito/hebo krukas, gewoon met volle wangen en ga niet zitten miereneuken met een standaard krukas..

En al helemaal als je de staat van het bigend lager niet weet.

Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 7-4-2013 om 21:35 uur.
 
BX nr. 19 Superklasse!
Aprilia RX 50 2003 7-4-2013 21:38 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ik heb er hier 1 gehad waarvan het bigendlager binnen notime kapot was, met deze zelfde cilinder, want die heb ik aan phb verkocht. Als je toch een andere wil, neem dan een doppler/rito/hebo krukas, gewoon met volle wangen en ga niet zitten miereneuken met een standaard krukas..

En al helemaal als je de staat van het bigend lager niet weet.

Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 7-4-2013 om 21:35 uur.


std krukassen zijn minstens even goed op de drijfstang als die dopplers. maar alle 2 takt krukassen lopen stuk op t bigend als er slecht gesmeerd wordt en als er eenmaal speling is wordt dat snel groter.

je kunt wel zeggen over de std krukassen die stuk zijn maar heb hier bakken vol opvoerspul met de bigenden aan gort. denk toch zo een stuk of 10 gevallen hier alleen al op de werkbank gehad.

Edit: als die krukas stuk loopt ligt dat niet aan die dr, dan had ie dat met een ori ook gedaan. de zuiger van een dr80 is zelfs lichter dan ori dus de schud beweging op het bigend zal zelf minder worden bij het naar boven bewegen van de zuiger.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-4-2013 om 21:45 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Venlonaer 7-4-2013 21:54 Print reply

Posts: 2431
Wil je zekerheid dan koop je een rito ofzo
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Chiel1994 7-4-2013 22:15 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Wil je zekerheid dan koop je een rito ofzo

Zo is dat
 
BX nr. 19 Superklasse!
Aprilia RX 50 2003 7-4-2013 22:18 Print reply

Posts: 6717
Ze zijn beter voor het toeren beuken. maar bij slecht onderhoud en lomp gebruik gaat het net zo goed en meestal erger stuk.

Over het algemeen gaat t zo:
bij std breekt het af bij het vliegwiel en gaat je vliegwiel aan de wandel. bij opvoerspul knapt je bigend.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Chiel1994 7-4-2013 22:21 Print reply

Posts: 628
Ik ken jongens in de brommercross die 3 seizoenen rijden, elke wedstrijd mee doen met de snelste setup in de top 3 rijden. En ze rijden nu 3 jaar op 1 en dezelfde hebo racing krukas.
 
BX nr. 19 Superklasse!
Aprilia RX 50 2003 7-4-2013 22:23 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ik ken jongens in de brommercross die 3 seizoenen rijden, elke wedstrijd mee doen met de snelste setup in de top 3 rijden. En ze rijden nu 3 jaar op 1 en dezelfde hebo racing krukas.


zeg ook niet dat ze perse slecht zijn. en hebo heb ik nog nooit op de werkbank gehad. maar doppler houdt niet over vind ik zelf.

Ik hoef gene gelijk te halen ofzo.
Ik deel gewoon mijn ervaringen na ruim 30 blokken op de werkbank te hebben gehad
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Chiel1994 7-4-2013 22:24 Print reply

Posts: 628
Ja dat zal best. Maar als je een andere krukas wil kan je beter dus een racing pakken. Die origineel naamaak van top racing en dmp is volgensmij ook niet wat.
 
BX nr. 19 Superklasse!
Aprilia RX 50 2003 7-4-2013 22:29 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ja dat zal best. Maar als je een andere krukas wil kan je beter dus een racing pakken. Die origineel naamaak van top racing en dmp is volgensmij ook niet wat.


die dmp ga jij niet van origineel kunnen onderscheiden omdat het gewoon hetzelfde ding is. maar zit in een dmp doosje ipv minarelli dus scheelt 300 euro.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Chiel1994 7-4-2013 22:30 Print reply

Posts: 628
Oh ja zou best kunnen, ik zou er nooit voor kiezen.
 
BX nr. 19 Superklasse!
Chiel1994 7-4-2013 22:30 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


oke dus ook nieuwe koppelings platen dan ben nu toch bezig;p
maar als ik ooit nog een keer een andere cilinder wil bijvoorbeeld top performance houd die krukas het dan?

Top performance black is dezelfde als je DR!!
 
BX nr. 19 Superklasse!
Aprilia RX 50 2003 7-4-2013 22:31 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Oh ja zou best kunnen, ik zou er nooit voor kiezen.


nee oke, maar jij rijdt hoogtoerig, moet je sowieso gene std rijden. zoals ik al zei is de as daarvan niet bestand tegen hoge toeren icm een zwaar vliegwiel.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 4845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved