Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - achterem ontluchten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67419 - achterem ontluchten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1152 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mx man 3-4-2013 0:04 Print topicpost
Posts: 4
hey
Ik heb een kawasaki kx85 grote wielen 2006.
Mijn achterrem moet bij gevuld en ontlucht worden.
Hoe moet dit? En klopt het als je je rem ingedrukt houd met plakband of toutje daarna je reservoir open zet bij vult tot de juiste hoogte en zo een nacht laat staan zo dat alle luchtbellen naar omhoog gaan dan reservoir toe en rem is ontlucht ?
 

DeNaamIsLennart 3-4-2013 10:09 Print reply

Posts: 58
Een goed begin is het halve werk, half werk is geen goed begin.
Santa Cruz 3-4-2013 11:55 Print reply

Posts: 716
Ik doe het zo:

Zet de nippel achteraan open en pomp je hele reservoir leeg. Probeer iets te vinden om aan de nippel te zuigen om zoveel mogelijk oude olie eruit te krijgen. Ik doe dit met een oude ziekenhuisspuit.

Daarna zet ik de nippel terug dicht en doe ik olie in het reservoir. Ik ga pompen met de pomp en kijk of het oliepeil in het reservoir daalt. Als het daalt dan blijf je gewoon doorpompen en bijvullen tot je een grotere druk voelt.
Daalt het niveau niet dan zet ik de nippel terug open en zuig ik terug met mijn spuit tot er verse olie in de spuit zit.

Eenmaal ik een opkomende druk begin te voelen, ga ik ontluchten. Ik pomp een paar keer en houd dan de druk aan. Daarna draai ik de nippel achteraan open en direct terug dicht (je voelt de druk terug verdwijnen). Opnieuw pomp ik een paar keer, houd de druk vast en draai opnieuw aan de nippel. Dit blijven doen tot je geen luchtbellen meer ziet ontsnappen aan de nippel. Houd ook je niveau in de gaten!

Best zoek je een doorschijnend slangetje om over de nippel te schuiven. Zo zie je makkelijker de luchtbellen.

Succes
 
2takt of 4takt? Supermotard!
mx man 3-4-2013 13:12 Print reply
Posts: 4
het is gelukt
 
ChielTZR 3-4-2013 13:17 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx man
het is gelukt


Top,

mocht je iets hebben gelekt op je brommer even goed schoonmaken. remolie is vieeees spul
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
mx man 3-4-2013 18:21 Print reply
Posts: 4
Ja dit had ik ook eerder gelezen ik heb het er zeer snel af gedaan.
Nu zit ik weer met een probleem mijn remblokken zijn volledig op
en er zijn twee verzonken imbus boutjes die niet los te krijgen zijn,
waar deze remblokken op vast zitten ik heb het verwarmt en geprobeerd
ook kruip olie maar niets helpt.
 
ChielTZR 3-4-2013 18:22 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx man
Ja dit had ik ook eerder gelezen ik heb het er zeer snel af gedaan.
Nu zit ik weer met een probleem mijn remblokken zijn volledig op
en er zijn twee verzonken imbus boutjes die niet los te krijgen zijn,
waar deze remblokken op vast zitten ik heb het verwarmt en geprobeerd
ook kruip olie maar niets helpt.


Niet los te krijgen of zijn ze gewoon dol?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Santa Cruz 3-4-2013 19:47 Print reply

Posts: 716
Probeer meerdere keren de boel los te krijgen met kruipolie. Dus nu een dag of twee na mekaar enkele malen per dag de boel inspuiten.
Daarna kan je nog eens proberen de klauw (niet de bout) op te warmen en de imbus los te draaien. Los kloppen met de hamer op de sleutel wil ook wel eens lukken.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
mx man 3-4-2013 20:19 Print reply
Posts: 4
Ik moet het al zeer voorzichtig doen want hij is bijna kapot gedraaid.
Zou het ook kunnen dat er schroefdraad naar de andere kant gesneden is waardoor ik naar de verkeerde kant draai ?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-4-2013 21:39 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx man
Ik moet het al zeer voorzichtig doen want hij is bijna kapot gedraaid.
Zou het ook kunnen dat er schroefdraad naar de andere kant gesneden is waardoor ik naar de verkeerde kant draai ?



nee, ...
 

Dit topic is 1152 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved