Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ontgrenzen en afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1115 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67413 - ontgrenzen en afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drivemhryz 1-4-2013 18:25 Print topicpost
Posts: 11
Hallo mensen,

Ik rijd nu al een tijdje op een Motorhispania Ryz sm uit 2005 met een technigas e-nox uitlaat. niet veel bijzonders.
Reed ongeveer 60/65 maar als ik van de 4e naar de 5e schakelde pleurde hij ongelooflijk terug in de toeren.

zag dat er een 'Resonantie buis' aan de uitlaat zat. ook wel piemeltje genoemd. deze heb ik er af gehaald en heb gelezen dat als je de begrenzing eraf haalt, dat je dan een grotere sproeier moet plaatsen. Ik dus mijn het vlotterbakje er af draaien, kom ik er achter dat er een sproeier 106 in zat. leek me een beetje overdreven. dus ik een sproeier 80 er in gedraaid en kijken wat hij deed. luchtstelschroef 1,5 slag uitgedraaid. toen ik probeerde vol gas te geven viel hij bijna uit. met choke reed hij veel beter.

wat moet ik nu gaan veranderen aan de afstelling.
grotere sproeier of luchtstelschroef veranderen?
 

j0ren 1-4-2013 18:34 Print reply

Posts: 1298
106 erin, stukje rijden, bougie eruit draaien en kijken of deze wit of zwart uitslaat.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
maxisport 1-4-2013 19:54 Print reply

Posts: 4206
gohh, die andere sproeier pronto terugschroeven.
 
Tiess 1-4-2013 22:02 Print reply

Posts: 169
je weet zelf al dat als je hem opvoert/ontgrensd dat er een grotere sproeier in moet maar toch dou je er een veel kleinere in? beetje appart

je hebt er niet veel aan opgevoert/veranderd dus gewoon doen wat de andere ook zggen, anders nog ietsjes groter. kijken of hij stotter en dat dan afbouwen. (steeds kleinere sproeiers erin)

Tiess
 
Vollegas !
-PuchSjonnie- 2-4-2013 11:35 Print reply
Posts: 735
Technigas enox heeft niet eens een begrenzingbuisje aleen de orginele uitlaat, en met alles orgineel en een enox valt die dood ja in de 5, ligt gewoon aan die uitlaat, begin is die hartstikke dood dan een hele felle korte powerband en dat was het
 
Aprilia RX 50 2003 2-4-2013 13:00 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
Technigas enox heeft niet eens een begrenzingbuisje aleen de orginele uitlaat, en met alles orgineel en een enox valt die dood ja in de 5, ligt gewoon aan die uitlaat, begin is die hartstikke dood dan een hele felle korte powerband en dat was het


Ten eerste heeft iedere goedgekeurde expansie uitlaat een begrensings prop erin zitten. Dus V6 enz ook. Technigas weet ik niet.

Dat van die korte powerband klopt. Die uitlaatjes moet je verschrikkelijk hoog in de toeren houden.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 2075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved